Autor |
Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 17-05-2017 21:09 |
|
|
Witam, wiem że temat był poruszany jednak mam problem zbiorowy.
Jak jeżdżę nie mogłem przełączyć na szosowe. To w większości używam polowych. Jak przełączyłem na szosowe to mi wywalało biegi i jeździłem tylko na wolnych. Jednak na polowych do przodu ładnie wszystko ale wsteczny raz wchodził raz wyrzucało i zgrzytał przy zmianie. Ostatnio wbijam bieg a on stoi. Ściągnąłem wieżyczki i śrubokrętem wszystko ładnie chodzi i sprawdziłem sprężynki to są całe. Teraz chce to rozkręcić i zrobić jak należy ale i walczę z pokrywą. Da radę ściągnąć ja bez odkręcania przewodów od pompy. Może ktoś ma już objawy.
Witam, ok sciagniete i co zobaczylem. Prawie nic oprocz tego ze na rewersie na walku od zmiany kierunku czyli trzeci walek od strony silnika jest luz i dzwoni na tym co przesuwa kolo. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 17-05-2017 21:28 |
|
|
Tak myślałem do wymiany .....
U mnie było to samo.
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 18-05-2017 13:35 |
|
|
A jak to sie nazywa lachowo.
Fachowo mialo byc i czy trzeba wycigac walek zeby to wymienic.
Przesuwka czy widelki sie wyrabiaja i jest luz.
Moze podkladki na rewersie. Pomocy
A ktos wie jakie to sa widelki na ten walek- 3 patrzac od silnika. Moze to one sie wytarly i jest luz dlatego zgrzyta przy zmianie biegow. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 18-05-2017 14:08 |
|
|
Trzeba sprawdzić luz koła ataku skrzyni i kół rewersu.
Jeśli jest wyczuwalny - widać że koła wyłażą z zazębienia to wszystko do wymiany + łożyska.
Po odkręceniu pokrywy wbij bieg, wyciąg odprężnik i niech ktoś obraca silnikiem ciągnąc za pasek klinowy, a ty obserwuj zachowanie kół zębatych.
Jeśli wyłażą z zazębienia, a koła rewersu nie pracują równolegle to do wymiany.
NIE PRÓBUJ robić tego rozrusznikiem !!!
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 18-05-2017 14:39 |
|
|
Ok , zauwazylem ze po wyciagnieciu sprezynek i kulek wlaki luzno chodza. I tak na 1 od silnika super cicho prawo lewo na drugim tez cicho na trzecim w dole skrzyni na widelkach dzwoni jak ruszam prawo lewo na czwartym tez cicho. Po czym sie poruszaja widelki i czy to one nie sa wytarte. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 18-05-2017 17:24 |
|
|
Ok , zauwazylem ze po wyciagnieciu sprezynek i kulek wlaki luzno chodza. I tak na 1 od silnika super cicho prawo lewo na drugim tez cicho na trzecim w dole skrzyni na widelkach dzwoni jak ruszam prawo lewo na czwartym tez cicho. Po czym sie poruszaja widelki i czy to one nie sa wytarte.
Kola rewersu maja luzy. Rozchodza sie na zewnartrz i delikatnie pracuja gora dol. TO POWODUJE ZE CZASAMI NIE MOZNA WBIC SZOSOWYCH BO ZEBY SIE MIJAJA. CO TERAZ |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 18-05-2017 20:08 |
|
|
Po pierwsze popraw byki, bo są poważne trudności ze zrozumieniem tekstu.
Ja bym rozebrał skrzynię w drzazgi i robił od podstaw wszystko.
Ty rób jak chcesz, możesz wymieniać po kawałku ....
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 20-05-2017 21:00 |
|
|
Przepraszam za bledy ale pisze z telefonu. A ten rewers jak wyciagnac. Wystarczy odkrecic na bokach.
Walcze z rewresem. wszysyko juz prawie odkrecilem ale rewers nie chce zejsc z walka sa tam jeszcze jakies zabezpieczenia. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~KECZO Użytkownik
|
Dodane dnia 21-05-2017 07:17 |
|
|
Odbezpieczyłeś podkładkę zamkową, taką z uszami zaklepanymi na drugiej podkładce z wycięciami? Ona spina cały rewers i ustala go na wałku.
"Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt"
Dużo czytam, mało piszę |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 21-05-2017 17:32 |
|
|
Wymieniając rewers musisz wymienić wałek ataku. Jeśli tego nie zrobisz twoja praca pójdzie w dużej mierze na marne.
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 21-05-2017 20:00 |
|
|
O dzieki a walek ataku jak wyciagnac. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 22-05-2017 20:07 |
|
|
Odkręcić pompę oleju, okienko rewizyjne, sprzęgło łubkowe. Jeśli rewers jest wyjęty to wyjdzie do tyłu. Chyba jest tam jakiś zeger (sprawdź sobie w katalogu). Wymień też łożysko.
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 24-05-2017 21:21 |
|
|
Witam, mam prosbe szukam rewersa i walka ataku oraz lozysk. Jednak w sklepie prosza o nr katlogowy. Moze mi ktos to ustalic bo nie posiadam ksiazki z czesciami.
Ok brakuje mi tylko lozysk |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 25-05-2017 21:05 |
|
|
Co to za sklep co nie ma katalogu ?
Katalogi dostępne są w sieci.
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 29-05-2017 21:43 |
|
|
Witam, walcze walcze i juz jestem na etapie przykrecania pokrywy skrzyni. Po wymianie rewersa i walka ataku i lozysk zauwazylem, ze ciezko przelaczyc biegi bez wajchy. Czy to jest spowodowane ze na sucho i czesci nowe. Czy moze cos zle zlozylem. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 29-05-2017 22:18 |
|
|
Powinny ciężko chodzić.
Ciężko nie znaczy ze zgrzytem czy łamaniem.
Ma być wyczuwalny opór sprężyny i całego mechanizmu, płynne narastanie oporu - pstryk - luz - potem odwrotnie.
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 01-06-2017 19:34 |
|
|
A jak po rewersie chodzi i nie chce przejsc na zeby przod tyl. To bedzie od tego ze nowe czesci i na sucho. I jeszcze jak zalozyc to zabezpieczenie na blaszki.
Witam, udalo sie. Skrecone, ale jak chcialem odpalic to w skrzyni slychac dziwny halas. I padl mi aku. Czy to moze byc od tego ze nowe czesci. Bo biegi na sucho ladnie chodza. Czekam na aku.
Pomocy- odpalilem i strasznie wyje skrzynia. Ciagnik na luzie wyje. Po nacisnieciu sprzegla cicho. Podejrzewam ze rewers i walek ataku ze soba pracuja i wyje. Jest jakas regulacja. Te dwie naktetki co sa w oknie rewizyjnym dokrecilem na max. Moze to zle. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
^Bolszewik Administrator

|
Dodane dnia 01-06-2017 20:25 |
|
|
Napisz proszę swój post poprawnie bo te trzy wersy powyżej są trudne do zrozumienia.
Proponuję również dodać fotografię, to zawsze pomaga.
Rewers reguluje się podkładkami i ściągając go po prawej stronie. Na tym wałku osadzone są stożkowe tryby rewersu.
Czy wymieniłeś łożyska ?
Czy sprzęgło łubkowe jest poprawnie skręcone ?
Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.
Jeśli ja mogę to inni też. 
Piszę poprawnie po polsku. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~lucja Użytkownik
|
Dodane dnia 02-06-2017 17:09 |
|
|
Witam,
- lozyska wymienilem,
-podkaldki zalozylem wszystkie jakie kupilem w sklepie w komplecie.
-lozysko lukowe to ktore.
Zdjecia nie zrobie bo wszystko mam skrecone.
A sprzeglo lukowe jak mozna zle skrecic.
Witam, rozkrecilem ponownie. Znalazlem powod. Blaszka zabezpieczajaca rewers przesunela sie. Prosze o podpowiedz. Jak teraz to poprawic lub zalozyc nowa blaszke ta co ma do zagiecia takie uszy. |
|
Autor |
RE: Władek - skrzynia |
~grzegorz 1969 Użytkownik
|
Dodane dnia 02-06-2017 19:31 |
|
|
Robiłeś to według opisu z instrukcji, bo jeśli nie to żle to wyregulowałeś i zabezpieczyłeś, zarówno koła rewersu i łożysko ataku, prawidłowo złożone i zabezpieczone prędzej utnie blaszkę zabezpieczająca niż się przesunie. |
|