cookies
STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY   O KLUBIE   FORUM   SZUKAJ   GALERIA
Zobacz Temat
RetroTRAKTOR || Traktory Ursus, Zetor, Lanz, Stare Maszyny i Ciągniki Rolnicze... | CIĄGNIKI ROLNICZE | ZETOR
Strona 6 z 7 << < 3 4 5 6 7 >
Autor RE: Zetor 25 remont
~Zytrix
Użytkownik

Dodane dnia 02-08-2018 13:17
Za późny albo dawka jest za duża na sekcji i nie przepala.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 03-08-2018 18:43
może za duża dawka, bo na pękniętej głowicy chodził równiej, tylko czasami na ten jeden tłok nie złapał. Musze ustalić dawki równe na obie sekcje. Mam już do tego menzurki uszykowane, tylko w taki upał nie mam chęci kręcic korbą. W robocie tak dostałem w d... w ten upał że nic tylko sie opierdalac po pracy. Dodam że jestem spawaczem. A może późnym wieczorem się zmotywuje i pojde do zetorkasarcasm
No i jeszcze nie mogę nigdzie dostać podkładek miedzianych do króćców na pompie wtryskowej tych 15x17x1 A wy z kąd je bierzecie? Pozdawiam
Edytowane przez winko dnia 03-08-2018 18:43
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~Gandy
Użytkownik

Dodane dnia 20-08-2018 21:21
Przemo napisał/a:
To że babelkuję to nie wyrok, to standart w zetorkach annoy spróboj dociagnąc ale na zimnym nigdy na ciepłymneutralrazz i obserwuj


"Jeżeli uszczelnienie głowicy przepuszcza spaliny, należy nakrętki śrub głowicy dokręcić, gdy jest jeszcze silnik ciepły."

Cytat z książki "Instrukcja demontażu, montażu i napraw ciągników ZETOR 25 i ZETOR 25 K Diesel" Czerwiec 1952. Svoboda 07 - Brno. pray
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
+Przemo
Użytkownik

Dodane dnia 21-08-2018 11:50
Gandy napisał/a:
Przemo napisał/a:
To że babelkuję to nie wyrok, to standart w zetorkach annoy spróboj dociagnąc ale na zimnym nigdy na ciepłymneutralrazz i obserwuj


"Jeżeli uszczelnienie głowicy przepuszcza spaliny, należy nakrętki śrub głowicy dokręcić, gdy jest jeszcze silnik ciepły."

Cytat z książki "Instrukcja demontażu, montażu i napraw ciągników ZETOR 25 i ZETOR 25 K Diesel" Czerwiec 1952. Svoboda 07 - Brno. pray


No koleko to dociagaj dociagajrazz kto ci broni...Ja i inni szanujacy siebie i wartosć złotego zetorkowcy napewno tego robic nie bedą.
Instrukcje obsugi i napraw z lat 50-tych czasem nie warto brac dosłownie bo niektore sprawy brzmia wbrew logice i czasem trzeba postepować jak rozsadek,wiedza i doświadczenie podpowiada wiesz?yes


Pozdr.Przemoyes


www.mastermet.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~gumiok
Użytkownik

Ostrzeżeń:4
Dodane dnia 21-08-2018 14:24
to dociongoj a poznij dziwota rzy pynklo szwagir znoloz i mowil mi zy przyz to osz w tym 52 roku zminili a w nowszyj kturo mom z 58 roku nic ni piszo lo tym
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~Gandy
Użytkownik

Dodane dnia 21-08-2018 20:51
Dokładnie, niech każdy robi z swoim sprzętem jak uważa, w moim zetku po regeneracji głowicy była nieszczelność i dokręcałem głowice jeszcze raz na ciepłym silniku (80 stopni celsjusza i 140 Nm moment), pomogło i tym doświadczeniem się z wami dziele, od tego uważam ze jest forum; inni mają prawo wiedzieć co o tym pisze fachowa literatura a czy będą zgodnie z nią postępować czy też nie to już ich prywatna sprawa. Naskakiwanie na mnie tylko dlatego że przetaczam cytat z serwisówki zetora który nie zgadza się z waszym poglądem myślę że jest nie na miejscu i tylko zniechęca forumowiczów do brania udziału w dyskusjach.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
+Przemo
Użytkownik

Dodane dnia 22-08-2018 11:05
Gandy napisał/a:
Dokładnie, niech każdy robi z swoim sprzętem jak uważa, w moim zetku po regeneracji głowicy była nieszczelność i dokręcałem głowice jeszcze raz na ciepłym silniku (80 stopni celsjusza i 140 Nm moment), pomogło i tym doświadczeniem się z wami dziele, od tego uważam ze jest forum; inni mają prawo wiedzieć co o tym pisze fachowa literatura a czy będą zgodnie z nią postępować czy też nie to już ich prywatna sprawa. Naskakiwanie na mnie tylko dlatego że przetaczam cytat z serwisówki zetora który nie zgadza się z waszym poglądem myślę że jest nie na miejscu i tylko zniechęca forumowiczów do brania udziału w dyskusjach.


Kolego nikt tu na ciebie nie naskakuje,żle rozumiesz inne wypowiedzi, tak jak piszesz to jest forum i każdy cos wnosi do niego i pisze jak uwaza...dokreciłes na goracym silniku- działa,nie puszcza jest gitclap,twoja sprawa ,głowica i sprzęt tak? ale wcale nie musze sie z tym zgadzać pissed
W kazdym razie miło że piszesz,dzielisz się swoimi spostrzezeniami ,bo tak trzeba na pewno będziemy pamietac o twoim przypadkuthumbs up


Pozdr.Przemoyes


www.mastermet.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 24-08-2018 06:41
Głowicę dociągnąłem tak jak przemo mówił, na zimnym silniku. I wszystko jest ok. Już się nie bombli, ale zaczął coraz bardziej nierówno chodzić i dymić. Okazało się że jeden wtryskiwacz się rozkręcił. Dokręciłem na oko i jest gitara, ale jeszcze je wykręce i zawioze do ustawienia do pompiarza.
Teraz jeszcze musze dojść do ładu z tymi świecami żarowymi, żeby równo się nagrzewały, ale to potem. Teraz zajmę się skrzynią biegów. Zdobyłem tryby najszybszej skrzyni biegów. Olej już od wczoraj spuszczony, dzisiaj zaczynam rozbieraćhappy



W katalogu części miedzy prawą półosią koronowa a koszem satelit jest odrzutnik smaru. U mnie jest tam tylko podkładka i to mocno wytarta. Czy ta podkładka pełni rolę odrzutnika smaru?
No i leciał mi olej między prawą półosią a wałkiem blokady. Czy jak wytocze rowki na wałku pod oringi to uszczelnią one to miejsce? Mam na myśli zrobić tak jak jest na wałku recznego hamulca?
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~Majo
Użytkownik

Dodane dnia 24-08-2018 10:07
Teoretycznie tak. Ale najlepiej jakbys wyhonował półoś od środka, żeby oring ślizgał się po gładkiej powierzchni
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~ziomas1233
Użytkownik

Dodane dnia 24-08-2018 12:19
Z tym odrzutnikiem to taj jakby sam sobie odpowiedziałeś, dorobić to to nie problem dorabiałem już kilka razy taki przy fuchach na zlecenie z odrzutnika oleju wału korbowego od ciapka.

Te oringi nic nie dadzą jeśli jest luz poprzeczny wałka w półosi z z luzami półosi na łożysku stożkowym, jedynie co pomoże co już pisałem o tym, to tulejowanie, nie tylko samej półosi ale różnicówki i drugiej półosi również + nowe łożyska 32212, zimmery z oringami tarcz od szczęk, to samo z tą co jest za nakrętką bębna prawej półosi.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 24-08-2018 17:41
Czuli dotoczyć tylko zwykłą podkładkę czy co tam powinno być?
A olej kiedyś leciał, potem nawinąłem sznur łojowy na półoś i docisnąłem nakrętką i od tego momentu było ok. Ale nie wiem na jak długo
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~ziomas1233
Użytkownik

Dodane dnia 24-08-2018 22:09
Możesz zastosować oring ale to są pół środki, gdyż to wrażliwe miejsce dla prawego bębna hamulcowego, gdy to jest nie szczelne m.in leje sie do bębna od środka.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 25-08-2018 06:19
Ok, a z tym odrzutnikiem co najlepiej zrobić. Dotoczyć zwykłą podkładkę?
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~ziomas1233
Użytkownik

Dodane dnia 25-08-2018 10:53
Możesz dotoczyć ale lepiej jak było seryjnie z taką fałdą, kup jak pisałem wyżej gdzie będzie trzeba ją z wierzchu pomniejszyć a od wewnątrz powiększyć bo ona ona ma taką fałde jak org.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 25-08-2018 13:32
A ma ktoś może zdjęcie jak ona powinna wyglądać? Bo nie wiem jak to powinno być zrobione.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~ziomas1233
Użytkownik

Dodane dnia 26-08-2018 12:01
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 07-09-2018 17:59
Byłem u tokarza żeby mi podtoczył półoś i kosz satelit do równego, i dotoczył mi nową podkładkę dystansową. Wszystko narazie ładnie pasuje. A przy szczegółowych oględzinach wałka od blokady okazało się że byl odwrotnie założony. Rowek na oring był z lewej strony, a przy tum rowku widać że jest na pewnej długości minimalnie grubszy. Teraz półoś nie ma prawie wcale luzu gdy jest założony tak jak powinien byćrofl
Jutro może dodam zdjęcia, bo dziś już mi sie nie chce. Chyba zaraz mykam nynythumbs up
Aha. I w miedzy czasie byłem też z wtryskami u ustawienia, bo ten jeden się rozkręcił



Skrzynia złożona, przetestowana i wszystko jest dobrze. Chodzi ciszej niż na tej od bociana.
Wałek od blokady założyłem tak jak powinien być i jest jakby za długi. Nie chce tyle wejść w lewą półoś żeby oring na wałku wszedł w prawą półoś. Nie wiem co z tym zrobić.
Tylko problem silnikiem, nierówno chodzi. Wtryski ustawione na 120 i nie jest dobrze. Jak ten jeden był ustawiony na oko to lepiej chodził. Operowałem na oko dawkami w pompie i albo chodzi równo na niskich albo na wysokich obrotach. Myśle żeby narazie wymienić tylko zaworki zwrotne w pompie, i ją ustawić od nowa. Co wy myślicie, pomoże to?
A i jeszcze z kąd bierzecie te podkładki miedziane 15x17 do króćców na pompie wtryskowej przy zaworkach zwrotnych? W mojej okolicy nigdzie nie ma takiego wymiaru. Pozdrawiam.
Edytowane przez winko dnia 30-08-2018 20:17
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~ziomas1233
Użytkownik

Dodane dnia 07-09-2018 21:13
Wałek nie wejdzie bo tak ma być ten rowek jest dla pierścienia zegera, jest to jako ogranicznik dla odkręcenia sie nakrętki dla prawego bębna.
Co do obrotów to może regulator obrotów rzuca listwą jak chce w pompie. pomaga, pokręcenie nakrętkami regulacyjnymi oraz jeżeli występują luzy miedzy otworami a sworzniami to pomaga boczne na-punktowanie, zdarza sie nadmiernie zużyta krzywka wałka rozrządu a wtedy pomaga już tylko drugi, bo nie dociska do końca tłoczka sekcji lub nie otwiera do napełnienia(zależnie do tego jeszcze jak ustawione z długości popychacze tłoczków sekcji, jeśli sie zabierasz za sekcje w pompie to juz lepiej komplet, bo w tedy 2x zbędna robota.
Podkładki to z chyba z nakretek wtrysków od 30-stki podchodziły, już nie pamiętam?
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~winko
Użytkownik

Dodane dnia 12-09-2018 06:38
Przy kręceniu korbą bardzo wolno skrzypi tylko pierwszy wtrysk, jak kręce korbą szybciej tak jak do rozruchu to skrzypą obydwa, tak samo długo, więc chyba winny albo zaworek albo sekcja. Luz na listwie też ne jest winny bo przytrzymywałem zębatki sekcji palcami jak chodził i było bez zmian.
Dziś kupiłem manometr i będe sprawdzał wg instrukcji naprawy, tylko nie mam tych podkładek. Wszystkie sklepy z częściami do ciągników i do samochodów w mojej okolicy takich nie mają. Pomożecie mi?<br><br><br><br>Mam manometr i sprawdziłem pompe wtryskową. Druga sekcja daje ciśnienie ok 320 atm i w ciągu 50 sekund ciśnienie spadło do 100atm, natomiast pierwsza sekcja daje ciśnienie ponad 400 atm (manometr mam do 400 atm) a od 300 do 100 spada w ciagu 180 sekund. Co myślicie o tej pompie ?
Edytowane przez winko dnia 12-09-2018 06:39
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Zetor 25 remont
~gumiok
Użytkownik

Ostrzeżeń:4
Dodane dnia 12-09-2018 18:30
ty ta pompa jurz na nic jy robili my zy szwagrym mojo alym i tak zawoz do zakladu co robio rygynyracje calo mi zrobili tom zaplacil 450zl ale po tym jinny lypij si zbiral
Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 6 z 7 << < 3 4 5 6 7 >
Skocz do Forum: