cookies
STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY   O KLUBIE   FORUM   SZUKAJ   GALERIA
Zobacz Temat
RetroTRAKTOR || Traktory Ursus, Zetor, Lanz, Stare Maszyny i Ciągniki Rolnicze... | MASZYNY ROLNICZE | SILNIKI STACJONARNE
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Regulator obrotów S301D
~ProskateR
Użytkownik

Dodane dnia 09-02-2018 19:02
1.Blachy będą tylko teraz nie pozakładane są bo kombinuje co gdzie i jak.
Wiem, że chłodzenie musi byc i nie mam zamiaru wogóle w to ingerować.

2.Długa jest takie to było, nie chce mis się wszystkiego przerabiać bo dojdzie do tego że całe ramo wyspawam.

3.A np. jakiś reduktor nie duży z jakigoś tarpana czy tam innego autka nie był by lepszym rozwiązaniem ? Jak nic nie wykąbinuje to spróbuje uspawac podobna przekładnie.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
^Bolszewik
Administrator

Dodane dnia 09-02-2018 19:46
Od tarpana to masz taką samą skrzynię jak od żuka z tym że wał był na trzy śruby (inna nasadka na wałku zdawczym). Nie sądzę byś znalazł w jakimkolwiek powszechnie użytkowanym typowym aucie reduktor jaki potrzebujesz. Podejrzewam że masz właśnie skrzynię od żuka (z pewnością takie masz sprzęgło). Widziałem takie konstrukcje skrzynia za skrzynią. Ma to taką zaletę że jeśli dasz skrzynię "3" to masz rewers w samie.


Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.

Jeśli ja mogę to inni też. wink

Piszę poprawnie po polsku.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
~Adasiek123
Użytkownik

Dodane dnia 10-02-2018 21:00
Jak dla mnie dziwnie rozwiązana kwestia przeniesienia napędu i zastanawiam się,czy w ogóle jest potrzebny ten reduktor (nie wiadomo od czego jest tam skrzynia biegów), ale pewnie samochodowa?Skoro chcesz zmieniać/przerabiać reduktor,to coś z nim nie tak,nieprawdaż.Ogólnie to jakaś archaiczna budowa tego sprzętu,typowe "UFO"razz Nie cierpię terminów typu "uspawam,wyspawam",ale może jestem przewrażliwiony?Tak czy owak przeróbka ramy pewnie by się przydała,ale zdjęcie całego traktorka rozwiałoby wątpliwości.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
^Bolszewik
Administrator

Dodane dnia 11-02-2018 07:23
Reduktor jest niezbędny z dwóch powodów:
1. Kierunek obrotów silnika S-301D od strony koła zamachowego.
2. Prędkość obrotowa na kole zamachowym to około 2000 obr/min przy skrzyniach pochodzenia samochodowego daje to za duże obroty na kołach.

Można co prawda brać napę od strony rozrządu, ale może komplikować się wówczas rozruch z korby (zależnie od tego jak to jest zrealizowane). Poza tym z tego co pamiętam to od strony rozrządu można silnik obciążyć mniejszym momentem.

Chyba najprościej zrobić ten manewr na paskach klinowych + dobry napinacz, niestety to rozwiązanie też nie jest pozbawione wad ....

Zrób fotografię całości ....


Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.

Jeśli ja mogę to inni też. wink

Piszę poprawnie po polsku.
Edytowane przez Bolszewik dnia 11-02-2018 07:23
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
~Adasiek123
Użytkownik

Dodane dnia 11-02-2018 09:32
Oczywiście znana mi jest sama idea stosowania reduktora,chodzi o ten konkretny przypadek.Też mnie się wydaje,że przeniesienie napędu za pomocą pasków jest najlepszym rozwiązaniem.Właśnie odbiór napędu od strony rozrządu nie jest zbytnio zalecany,ewentualnie niewielkie obciążenie.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
^Bolszewik
Administrator

Dodane dnia 12-02-2018 19:15
Problem z zastosowaniem tego typu silnika w którym nie ma możliwości stworzenia spójnej całości silnik - sprzęgło - skrzynia biegów, polega na tym że nie da się tego zrobić dobrze.
Niestety z definicji to nie może być zgodne ze sztuką ....
Zawsze tego typu konstrukcje to jakiś kompromis ....


Staram się pisać z sensem i na temat.
Staram się pisać poprawnie.

Jeśli ja mogę to inni też. wink

Piszę poprawnie po polsku.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Regulator obrotów S301D
~ProskateR
Użytkownik

Dodane dnia 14-02-2018 13:22
Ogólnie wygląda to tak:










Jest to zrobione na podzespołach żuka. Skrzynia też z żuka jest.
Dla mnie jest to dobrze zrobione, tylko trzeba to lepiej dopasować, aby dobrze to wszystko ze sobą współgrało.


Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 2 z 2 < 1 2
Skocz do Forum: