cookies
STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY   O KLUBIE   FORUM   SZUKAJ   GALERIA
Nawigacja
RETROTRAKTOR
  STRONA GŁÓWNA
  ARTYKUŁY
  FORUM
  GALERIA
  LINKI
  KALENDARZ
  EKIPA
  KONTAKT
  POCZTA
  PARTNERZY
  FACEBOOK
  WSPÓŁPRACA
  REGULAMIN

O KLUBIE
  O NAS
  AKTUALNOŚCI
  WŁADZE KLUBU
  LISTA CZŁONKÓW
  DOŁĄCZ DO NAS
  KONTAKT

ŁOCHOWICE
  O NAS
  AKTUALNOŚCI
  GALERIA
  KONTAKT

STARE BUDY
  O NAS
  AKTUALNOŚCI
  GALERIA
  KONTAKT

ARTYKUŁY
  RETROTRAKTOR
  AKTUALNOŚCI
  URSUS
  ZETOR
  LANZ
  CIĄGNIKI
  MASZYNY ROLNICZE
  PROTOTYPY
  RELACJE
  NASZE MASZYNY
  CIEKAWE MIEJSCA
  MODELARSTWO
  DONIESIENIA DAWNEJ PRASY
  WSPOMNIENIA
  PORADY

GADŻETY

Ostatnie Artykuły
KLASYKI NA AGROTECHU...
KONKURS ORKI ZABYTKO...
ZETOR GALLERY
KOMBAJN BIZON
RETRO MOTOR SHOW 2016
Zareklamuj się!
SILNIKI SPALINOWE
Brak w handlu odpowiednich silników elektrycznych i przyłączy trójfazowych (instalacji siły) dla potrzeb gospodarstw rolnych, powoduje stosunkowo wysoki popyt na silniki spalinowe.
Silniki spalinowe nadają się głównie do napędu młocarni, podczas gdy silniki elektryczne można wykorzystać znacznie szerzej. Prócz tego silniki spalinowe są znacznie droższe w eksploatacji i trudniejsze w obsłudze, w porównaniu z silnikami elektrycznymi.
Wspomniane jednak wady nie zmieniają kaktu, że nadal dość znaczna ilość rolników interesuje się kupnem silników spalinowych. Dla tych wszystkich podajemy krótką informację o silnikach spalinowych. W bieżącym roku do WZGS-ów i PZGS-ów dostarczono następujące typy silników spalinowych:

I Grupa silników produkcji krajowe



II Grupa silników importowanych

W handlu znajdują się również niewielkie ilości silników wysokoprężnych (na ropę) pochodzących z importu. Są to silniki z NRD (razem około 400 szt.)



Silników produkcji czechosłowackiej importowano razem około 1850 szt.



Z silników jugosłowiańskich spotkać się można z silnikiem Aran 7-9 o mocy 7-9 KM w cenie 14.000 zł bez wózka.



Wysokoprężny silnik spalinowy produkcji krajowej S-320.



Polski silnik spalinowy wysokoprężny S-60.



Wysokoprężny silnik czechosłowacki - Slawia - D8.


Poradnik Gospodarski, nr 30, 27 lipca 1958r.