Opony Tylne Zetor 3011

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Błażej
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: Błażej »

Błażej pisze: 30 wrz 2021, 16:36 W temacie opon , Jednak zdecydowałem sie na Radialki 380/85-28 do Majorka i szczerze polecam :D ( w zdjęciach małe porównanie starej stomilki 11.2/12,4 do 14.9)

Obrazek



Obrazek

Obrazek
Obrazek
Błażej
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: Błażej »

Kontyynując w Temacie Majorka , mam pytanko czy rozwiercał ktoś blok Majorkowy z 95mm na 102mm ? Czy nie wydmuchuje uszczelki pod głowicą później ?I co na to wszystko skrzynia od Majorka wytrzyma większą moc ? Albo jakiś inny blok do majorka 5211 ma podobno inne mocowania ale 4711 ma niby to samo czy pasuje gotowy silnik ? Bo szykuje mi sie remont silnika i rozważam możliwość "wykrzesania " z tego 3 cylindrowego potworka trochę więcej koników :lol:
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 3953
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Wolałbym zamontować silnik 4701,4901,5001 niż rozwiercać.Co do silników to wszystkie pasują tylko nie pasuje silnik Zetora 2011 czyli 2001 do Majorka i odwrotnie.Jeśli chodzi o żywotność napędu Majorka to ze silnikiem 4701 doskonale współpracuje.Do większych mocy się nie nadaje.Bo najczęściej popełniany błąd to montaż silnika Zetora 4011 albo Ursusa 4011 albo 355-360 i tył już tego nie wytrzymuje.Osobiście kupiłem dwie takie połówki i nie było co z tego wyjąć.
JDnB91
Posty: 206
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: JDnB91 »

Co do silnika 2001, to pasuje tylko i wyłącznie do 2011/2511? Czym jest to spowodowane?
Błażej
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: Błażej »

chrapek3011 pisze: 01 lis 2021, 9:49 Wolałbym zamontować silnik 4701,4901,5001 niż rozwiercać.Co do silników to wszystkie pasują tylko nie pasuje silnik Zetora 2011 czyli 2001 do Majorka i odwrotnie.Jeśli chodzi o żywotność napędu Majorka to ze silnikiem 4701 doskonale współpracuje.Do większych mocy się nie nadaje.Bo najczęściej popełniany błąd to montaż silnika Zetora 4011 albo Ursusa 4011 albo 355-360 i tył już tego nie wytrzymuje.Osobiście kupiłem dwie takie połówki i nie było co z tego wyjąć.
Dobra fajnie to zamiast bawić się z rozwiercaniem będę szukał kompletnego silnika , ma ktoś może silnik a najlepiej goły blok z seri 4701,4901,5001na sprzedaż ? Z chęcią odkupie , bo skoro wszystko pasuje to czemu nie by Majorka mocniejszego zrobić ☺️ A kontynując w temacie majorka ktoś wytłumaczył by dokładniej jak działa dociążenie w Majorku , w sensie to że zbijak ma uderzyć w w tą laskę wystającą to wiem , ale albo u mnie to nie działa albo nie wiem co jest nie tak , dociążenie ma działać jak dam dźwignie na dół to wyciąga pług z ziemi im wajcha niżej tym mocniej wyciąga , tak to ma działać ? I czy ten zbijak ma być odsunięty dużo od tego bolca , czy przy samym bolcu ? Z Góry dzięki za jakieś podpowiedzi/sugestie ☺️
Błażej
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: Błażej »

Dobra poorałem troche ale wydaje mi sie jakby to dociążenie nie działało , ciągnik grzebie jak najęty , czy uchwyt łącznika ma się ruszać dużo czy wcale ? I jak blisko tego bolca ma być , byłbym bardzo wdzięczny jakby mi ktoś to rozjaśnił i jak to dociążenie działa .🙂
Błażej
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2020, 16:15

Re: Opony Tylne Zetor 3011

Post autor: Błażej »

Witam , wszystkich , ktoś zakładał kolumne z 60 do Majorka ? Bo u mnie była kolumna z żuka , kadłub niestety ktoś wyciął , ale ta żukowska kolumna to co miesiąc praktycznie do roboty bo szybko luzy łapie 🙁 , wywaliłem ją i próbuje przypasować kolumne od 60 , tyle tylko że kolumna przez bak wiele utrudnia. Ktoś coś takiego robił i podzieli sie doświadczeniami ? Pozdrawiam
ODPOWIEDZ