Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Szanowni Retrotraktorzyści,
Zwracam się do Was z pytaniem - czy komuś z Was udało się kiedyś, rozdzielić podstawę kolumny kierowniczej i samą kolumnę (rurę) ?
W katalogu figurują one jako dwie różne części. Osobne. W praktyce nie możliwe jest ich rozłączenie. Czy rura jest na gwint wkręcona? Czy włożona na gorąco?
Ktoś ma doświadczenia z tym związane?
Zwracam się do Was z pytaniem - czy komuś z Was udało się kiedyś, rozdzielić podstawę kolumny kierowniczej i samą kolumnę (rurę) ?
W katalogu figurują one jako dwie różne części. Osobne. W praktyce nie możliwe jest ich rozłączenie. Czy rura jest na gwint wkręcona? Czy włożona na gorąco?
Ktoś ma doświadczenia z tym związane?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Jeśli masz na myśli oddzielenie tego odlewanego elementu podstawy od rury w której poprowadzony jest drążek kolumny to rzeczywiście są to elementy które można rozłączyć.
Niedawno wymieniałem w jednym z zetorów tulejki w kolumnie i podczas wybijania górnej tulejki zauważyłem że tulejka nie wychodzi a wysuwa się cała kolumna z podstawy. Po kilku uderzeniach wyszła już sama tulejka a kolumna dalej już się nie wysuwała. W każdym razie doszedłem do tego, że po wybiciu dolnej tulejki (osadzonej w podstawie) widać próg znajdujący się za tą tulejką i to właśnie uderzając w niego można rozłączyć podstawę kolumny i tę ''rurę''.
Nie mam pewności czy oryginalnie to połączenie nie było w jakiś sposób zakołkowane. Sam do końca tej kolumny nie rozbierałem wysunąłem tylko ten element z podstawy jakieś 2cm sprawdzając czy jest to połączenie rozłączne. Więcej się z tym nie bawiłem, gdyż nie chciałem mieć kolejnego elementu do składania *hilarious*
Niedawno wymieniałem w jednym z zetorów tulejki w kolumnie i podczas wybijania górnej tulejki zauważyłem że tulejka nie wychodzi a wysuwa się cała kolumna z podstawy. Po kilku uderzeniach wyszła już sama tulejka a kolumna dalej już się nie wysuwała. W każdym razie doszedłem do tego, że po wybiciu dolnej tulejki (osadzonej w podstawie) widać próg znajdujący się za tą tulejką i to właśnie uderzając w niego można rozłączyć podstawę kolumny i tę ''rurę''.
Nie mam pewności czy oryginalnie to połączenie nie było w jakiś sposób zakołkowane. Sam do końca tej kolumny nie rozbierałem wysunąłem tylko ten element z podstawy jakieś 2cm sprawdzając czy jest to połączenie rozłączne. Więcej się z tym nie bawiłem, gdyż nie chciałem mieć kolejnego elementu do składania *hilarious*
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Rozumiem dzięki. U mnie dwie kolumny są dodatkowo zaspawane. Ale jedna nie ma spawu, więc trzeba będzie spróbować.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Koledzy w jaki sposób zlikwidować luz na ślimaku- ślimacznicy, troszkę mam za duży i pasowałoby go zlikwidować.
Proszę o pomoc.
Proszę o pomoc.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
No to jest temat na ksiażkę. To zależy wszystko w jakim stanie masz ślimak i ślimacznicę. Można próbować obracać tuleją mimośrodową, po poluziwaniu śruby ustalającej. Jeśli zbliżenie przekładni ślimakowej nie pomoże to już gorzej.
A jak skręcasz w lewo i prawo - badając luz - to kierownica nie porusza Ci się względem osi kolumny? Wzdłużnie? Jeśli się podnosi do góry i opada to znaczy, że masz luz na wałku kierowniczym. Można go zlikwidować podkładkami i tulejkami, albo zastosować łożyska.
A jak skręcasz w lewo i prawo - badając luz - to kierownica nie porusza Ci się względem osi kolumny? Wzdłużnie? Jeśli się podnosi do góry i opada to znaczy, że masz luz na wałku kierowniczym. Można go zlikwidować podkładkami i tulejkami, albo zastosować łożyska.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Więc chcąc sprawdzić trzeba rozebrać całą kolumnę?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
A próbowałeś kręcić czy Ci kierownica się z wałkiem porusza w kolumnie?
To jeden z testów.
Rozbierać trzeba żeby ten luz skasować. Jeśli jednak luz jest tylko na ślimaku, to można próbować kasować go obrotem mimośrodu.
To jeden z testów.
Rozbierać trzeba żeby ten luz skasować. Jeśli jednak luz jest tylko na ślimaku, to można próbować kasować go obrotem mimośrodu.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Będę prubował.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
I jak? Udało się coś ustalić?HARY napisał/a:
Będę prubował.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Tak mimośród pomógł.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
witam pozwolę sobie odświeżyć ten temat,chodzi mi o ten luz na kierownicy,Paweł napisał że można go skasować obracając tuleją mimośrodową ,i tu jest problem za nic nie mogę jej ruszyć ,zastanawiałem się czy tam jest jakiś gwint lewy lub prawy ,a jeszcze jedno do czego jest ta śruba , u mnie jest urwana
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Patryk z tego co widać to tej tulei tam nie ma u ciebie.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
zdjęcie poglądowe że by wiadomo było o która śrubę mi chodzi
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Tak, fotka chyba nawet ode mnie?patryk98 napisał/a:
zdjęcie poglądowe że by wiadomo było o która śrubę mi chodzi
Ta śruba którą wskazałeś to śruba blokująca ten mimośród przed samoistnym obrotem. Trzeba ją poluzować aby móc obrócić go. Ale jak ją lekko wykręcisz, to trzeba w nią z czuciem uderzyć młotkiem. Ona podciąga do góry taki jakby klin, i nawet jak wykręcisz całkiem śrubę, a klina nie wbijesz w dół (to może być tam przyrdzewiałe itd) to i tak nie obrócisz mimośrodem.
Jak będzie problem jeszcze to pisz.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
zdjęcie twoje pozwoliłem sobie pożyczyć sorki i dzięki ,a co do tej śruby to jak wcześniej pisałem mam ją urwaną ,co by było jak bym rozwiercił?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Śruba urwana, ale w środku coś zostało?
Do takich celów jak najbardziej trzebapatryk98 napisał/a:
zdjęcie twoje pozwoliłem sobie pożyczyć sorki
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
jeszcze raz dzięki ,a śruba urwana ok 3 cm poniżej łba ,i jeszcze jakaś tulejka wbita ,jakiego rozmiaru jest ta śruba?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Patryk śrubę dopasujesz. Trudno określić bo były różne ale jak na moje to może być 10 lub 8
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Jacku na pewno dopasuje ale jak to co zostało w środku wyciągnąć ?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Są dwa sposoby: wybić od środka wsadzając w środek bolec zakrywający otwór aby nie uszkodzić krawędzi lub: włożyć śrubę odpowiedniej grubości i nakręcić nakrętkę i podłożyć podkładkę odpowiedniej średnicy i wybijać pod prąd.