Wszystko o Zetorze 25
RE: Wszystko o Zetorze 25
Andrzeju, na podstawie dwóch wiem, wiem ...
CHodzi tylko o to, że po co ktoś odłupywał by kawałek obudowy sprzęgła, żeby zmieścić rozrusznik ?"informacja podana na liście numerów skrzyń powiązanych z rocznikiem produkcji"
czy możesz mi tą listę przesłać ?
CHodzi tylko o to, że po co ktoś odłupywał by kawałek obudowy sprzęgła, żeby zmieścić rozrusznik ?"informacja podana na liście numerów skrzyń powiązanych z rocznikiem produkcji"
czy możesz mi tą listę przesłać ?
RE: Wszystko o Zetorze 25
Instalacje były 6 V - w latach 1946-48.
Później montowano rozruszniki, od numeru ok. 6000 i instalacja była 12V tylko i wyłącznie wtedy. No i zaczęto montować rozruszniki od 1948 roku.
Później montowano rozruszniki, od numeru ok. 6000 i instalacja była 12V tylko i wyłącznie wtedy. No i zaczęto montować rozruszniki od 1948 roku.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Wszystko o Zetorze 25
Bez rozrusznika coś koło do nr 5500.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Dzięki Panowie, nie poruszam już więcej tego tematu
Czy ktoś ma na sprzedaż taki napis ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 77a2a.html
Czy ktoś ma na sprzedaż taki napis ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 77a2a.html
- jarekstryszawa
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Takie świąteczne pytanko na szybko- czy w obudowie odśrodkowego regulatora obrotów ma być olej z silnika czy ma on pracować na sucho?
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
No musi być olej.
- jarekstryszawa
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Czyli jest OK, w jednym moim weteranie lał się olej spod obudowy i myślałem, że padł simering na wyjściu wałka z silnika.
Olej wpada tam rozbryzgowo i wlewa się do misy czy jakoś pod ciśnieniem?
Chyba oleum wlewa się do obudowy od strony sterowania sekcji pompy wtryskowej, a do bloku wraca okrągłym otworem w przodzie bloku. Rozbryzg zapewniają wirujące ciężarki regulatora odśrodkowego.
Tak to działa?
Olej wpada tam rozbryzgowo i wlewa się do misy czy jakoś pod ciśnieniem?
Chyba oleum wlewa się do obudowy od strony sterowania sekcji pompy wtryskowej, a do bloku wraca okrągłym otworem w przodzie bloku. Rozbryzg zapewniają wirujące ciężarki regulatora odśrodkowego.
Tak to działa?
RE: Wszystko o Zetorze 25
Jak widzę Wasze problemy z Zetorkiem, to aż strach pomyśleć co mnie czeka a mam trzy sztuki przy pierwszej, to was zamęczę pytaniami
RE: Wszystko o Zetorze 25
Witam,
na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znam się na Zetorze 25 choć kiedyś ojciec takiego miał. Chciałbym pomóc kumplowi w odbudowie tego traktorka i stąd moje pytanie:
Czy jest możliwość dostania gdzieś panewek wału korbowego?
Z pewnością będzie tego więcej ale na razie pytam oto.
Pozdrawiam
na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znam się na Zetorze 25 choć kiedyś ojciec takiego miał. Chciałbym pomóc kumplowi w odbudowie tego traktorka i stąd moje pytanie:
Czy jest możliwość dostania gdzieś panewek wału korbowego?
Z pewnością będzie tego więcej ale na razie pytam oto.
Pozdrawiam
RE: Wszystko o Zetorze 25
Tak, np. w Danrolu, ale nie są to tanie części. Jakbyś potrzebował jakichś części albo pomocy - pisz lub dzwońhazi napisał/a:
Witam,
na wstępie chciałbym powiedzieć że nie znam się na Zetorze 25 choć kiedyś ojciec takiego miał. Chciałbym pomóc kumplowi w odbudowie tego traktorka i stąd moje pytanie:
Czy jest możliwość dostania gdzieś panewek wału korbowego?
Z pewnością będzie tego więcej ale na razie pytam oto.
Pozdrawiam
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
Dorzucę swoje dwa pytania
1. Jaki powinien być przekrój przewodu biegnącego od solniczki do świec żarowych oraz przewodów idących do reflektorów? Korzystając z w miarę sprzyjającej pogody i rozgrzebanego Zetorka planuję wymienić te przewody, które są przepalone, sztukowane w kilku miejscach lub z uszkodzoną izolacją.
2. Rozrusznik wybija przy każdej próbie uruchomienia, ale nie zawsze zazębia. Przyczyną będzie zużyty bendiks (stan jak na zdjęciu) czy coś innego?
1. Jaki powinien być przekrój przewodu biegnącego od solniczki do świec żarowych oraz przewodów idących do reflektorów? Korzystając z w miarę sprzyjającej pogody i rozgrzebanego Zetorka planuję wymienić te przewody, które są przepalone, sztukowane w kilku miejscach lub z uszkodzoną izolacją.
2. Rozrusznik wybija przy każdej próbie uruchomienia, ale nie zawsze zazębia. Przyczyną będzie zużyty bendiks (stan jak na zdjęciu) czy coś innego?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Cały układ przewodów zasilających do świec nie powinien być cieńszy jak 6mm2.Tzn. od ,,plusa,,zasilania do stacyjki ,,30,, , od ,,15,, stacyjki do ,,15,, przełącznika świec i rozrusznika,od ,,17,, przełącznika świec i rozrusznika do jednego zacisku solniczki,z drugiego zacisku solniczki do pierwszej świecy.Solniczkę,świece i spiralę grzejną w kolektorze ssącym oczywiście łączymy szeregowo.
Do reflektorów warto zastosować na światła krótkie i długie przewód o przekroju 1,5mm2,a do żarówki światła postojowego wystarczy 0,75-1mm2.
Na zębatce bendixa widać podjechane zęby,na kole zapewne też są.Stąd nie zawsze Ci zakręci,tylko zęby polecą po zębach koła.
Do reflektorów warto zastosować na światła krótkie i długie przewód o przekroju 1,5mm2,a do żarówki światła postojowego wystarczy 0,75-1mm2.
Na zębatce bendixa widać podjechane zęby,na kole zapewne też są.Stąd nie zawsze Ci zakręci,tylko zęby polecą po zębach koła.
RE: Wszystko o Zetorze 25
U mnie przewód od solniczki o świec żarowych wykonany był z kabla dwużyłowego, na oko 2x1,5mm2 *rolleyes*
Na kole zamachowym też są lekko zjechane zęby, zdjęcia niestety nie mam jak zrobić bo cały silnik jest aktualnie u Pawła. Wymiana samego bendiksa cokolwiek pomoże przy pozostawieniu tego samego koła zamachowego, czy nie warto zawracać sobie głowy?
Na kole zamachowym też są lekko zjechane zęby, zdjęcia niestety nie mam jak zrobić bo cały silnik jest aktualnie u Pawła. Wymiana samego bendiksa cokolwiek pomoże przy pozostawieniu tego samego koła zamachowego, czy nie warto zawracać sobie głowy?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Na krótką metę będzie chodził,ale problem ze zgrzytem podczas zazębiania będzie nadal...jak już to wieniec obrócić,wymienić bendiks,lub chociaż na bendiksie zęby podszlifować.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Jak się uda to zrobimy to u nas
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
Paweł dużo roboty jest z odwracaniem wieńca?
Powoli zaczynam myśleć o poszukiwaniu wykonawcy nowego bendiksa. Pod Krakowem jest gość, który dorabia koła zębate, muszę podjechać spytać czy by się podjął, i co najważniejsze - za ile $ :p
Powoli zaczynam myśleć o poszukiwaniu wykonawcy nowego bendiksa. Pod Krakowem jest gość, który dorabia koła zębate, muszę podjechać spytać czy by się podjął, i co najważniejsze - za ile $ :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Michał.Jakbyś chciał to mam bendiks,wirnik rozrusznika i głowicę rozrusznika do Zetorka 25...ale sprzedam w komplecie.Cena do dogadania na PW.
RE: Wszystko o Zetorze 25
No trochę jest. Dlatego na razie nic nie obiecuję.SEBRIGHT napisał/a:
Paweł dużo roboty jest z odwracaniem wieńca?
Powoli zaczynam myśleć o poszukiwaniu wykonawcy nowego bendiksa. Pod Krakowem jest gość, który dorabia koła zębate, muszę podjechać spytać czy by się podjął, i co najważniejsze - za ile $ :p
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
Sławek zobaczę co mi powie gość dorabiający koła zębate i pogadamy jak będę wiedział na czym stoję, ok? Oczywiście jeszcze się nie zmobilizowałem żeby pojechać, bo mam do niego trochę nie po drodze ;p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- jarekstryszawa
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Mam pytanie- jak powinna być mocowana miska siedzenia? Mam 2 sztuki, obie inaczej pokombinowane niestety, a chciałbym je remontować zgodnie z wzorcem.