Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Nie wiem jakie jest ciśnienie, będę dążył do jego zmierzenia. Ale biorąc pod uwagę brak koronki na tulejach, łatwość uruchomienia zimnego silnika za pomocą korby w okresie letnim, pozwala mi wierzyć poprzedniemu właścicielowi, że zmieniał tłoki i tuleje krótko przed jego sprzedażą. Cisnienie oleju 2-3 atm na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.
. Dzięki za zainteresowanie, w tym tygodniu muszę pojeżdzić po Agromach za częściami. Po niedzieli napiszę co udało się zrobić.
Wkurza mnie ten biały dym co jakiś czas wydobywający się z wydechu. Mam dwie głowice, które kupiłem jako dobre, wizualnie żadnych pęknięć, zawory dotarte w szkolnym stylu, tuleje świec i wtrysków wykręcone i sprawdzone, zakręcone na powrót z miedzianą uszczelką. Końcówki wtrysków oryginalne zetorowskie, ustawione na 125 atm. Nie powinno tutaj być żadnego błedu. Na obu głowicach ten sam efekt.....Więc musi być coś być!!.............Zawziąłem się.*stress*



No i stało się! Podczas demontażu pompy wtryskowej okazało się, że wałek rozrządu ma olbrzymi luz na kole zębatym rozrządu. Nie przesadzę jak powiem że na obwodzie regulatora tego luzu jest ok 15mm. Nie bardzo wyobrażam sobie by koła zębate były tak zużyte. Podejrzewam, że to chyba klin , na którym osadzona jest zębatka na wałku jest częściowo ścięty. Ten silnik jest bez sprężarki, więc nie mam jak tam zajrzeć. Ze względu na brak ogrzewanego garażu odłożyłem wszelkie roboty aż do wiosny. Aby to zrobić trzeba rozpołowić cały ciągnik , ściągnąć koło zamachowe, zdemontować tylną panewkę główną, nie wiem co jeszcze... Roboty dla dwóch ludzi, szkoda gadać.....
.Wymienię cały wałek rozrządu , bo mam w zapasie nowy kompletny razem z panewkami..
Postawię teraz kilka pytań, i zarazem dziękuję z góry za fachowe odpowiedzi.
Czy wałki rozrządu do poszczególnych typów Zetora 25 są identyczne?
Mam w zapasie dwa typy sekcji tłoczących pompy wtryskowej fi 6,5mm i fi 7,5mm. Jakie powinny być prawidłowo? Czy też do poszczególnych typów Zetorków?
Paweł (Ursus nasz Admin ) chwalił się kiedyś ściągaczem do koła zamachowego. Tutaj prośba do niego o dobrą fotkę tego przyrządu.
Szam
Posty: 132
Rejestracja: 28 paź 2014, 11:19

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Szam »

Witam Wszystkich!
Wisiek zajrzyj tutaj:

http://www.zetor25dily.cz/download.php?soubor=30

być może jest tam zwymiarowany ten przyrząd. ( Ziomas to przesłał w innym temacie)

Nie wiadomo czy masz płakać czy cieszyć się. Płakać bo tyle z tym roboty, a cieszyć się bo już znasz bardzo prawdopodobną przyczynę tego białego dymu.

Pozdrawiam Szam
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Wałki są identyczne, koła rozrządu różniły się.
Popychacze sekcji różniły się do regulatora obrotów dwuzakresowego i wielozakresowego. jak będziesz zakładał to rowkami ku górze w popychaczach sekcji, co do wymiarów to chyba do typów jakie były?.
Dopiero co znalezione od 12 do 15 sek:
https://www.youtube.com/watch?v=vLeYrFkpkuQ
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 804
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Czy koła różniły się ilością wielkością i zębów? Z tymi sekcjami możesz jaśniej i bardziej z detalami? Ja poszczególne elementy nazywam: cylinderki, tłoczki i popychacze, które są regulowane. Zamieszczam fotkę:
Obrazek
Natomiast średnice tłoczków te z prawej mają 6,5mm a te z lewej 7,5mm:
Obrazek
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2569
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Zacząłem obczajać temat łącznika centralnego (śruby rzymskiej) do mojego Zetorka. Na necie są do c330, c360, Włądymirca, dłuższe, krótsze...
Taki wybór że aż zgłupiałem *hmm*

Podpowiedzcie proszę jaki łącznik zastosować żeby podpiąć i bez większych problemów wypoziomować pług PZ-1:?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Witam,Koledzy korzystając z wolnej chwili postanowiłem zabrać się za podnośnik w moim k25. Poszło nawet gładko ale mam pytanie co powinno się znaleźć pod i nad wałem ramion podnośnika? Otóż jest tam spory luz a jak demontowałem będzie jakieś trzy latka temu to były strzępki filcu. Czy można zastosować coś innego?Kolejna sprawa to uszkodzony bezpiecznik,ogranicznik podnoszenia ktoś coś tam spawał i teraz nie wiem czy wkręcony ma być ten powiedzmy "pręt" w dolną część? Czy mogę założyć nakrętkę bo gwint jest zniszczony?Oraz jaki długi ma on być?
Pozdrawiam Grzegorz.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Przemo »

Michał Do pługa PZ1 łacznik centralny od c-360:p
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 844
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Majo »

Co do wału głównego podnośnika, gdy dasz tam filc, silikon, bądź inne cuś to nic to nie da, a jesli tak to na kilka podnoszeń.
Najlepiej byłoby dorobić panewki niskoobrotowe trudnościeralne, ale cena boli...
Rozmierz dokładnie jaki masz luz i w których kierunkach (góra-dół, przód-tył)
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Witam i wszystkiego najlepszego w nowym roku,dziękuję Majo za podpowiedź.Luz jest niewielki,a jeśli możesz to powiedz z jakiego materiału zrobić te panewki?Czytałem twój temat podnośnik pięknie pracuje czy też miałeś luz na jego wale?Jak to rozwiązałeś?
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

Na podstawie zgomadzonego materiału badawczego, w postaci zdjęć, notatek z oględzin kilkudziesięciu maszyn, oraz analizy powyższego, kolejność produkcji traktorów Zetor 25 przedstawia się następująco, nie biorąc pod uwagę prototypów :

1. Zetor 25 z 1946 roku posiada obudowę skrzyni biegów z charakterystycznym znaczkiem Skoda. Wysoce prawdopodobne jest, że Zetor ten był produkowany bardzo krótko w zakładach Skoda, zanim jeszcze uruchomiono fabrykę w Brnie, ale nie mam co do tego 100 % pewności. Stąd znaczek odlewni Skoda. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem. W tym samym roku uruchomiono fabrykę w Brnie i tam kontynuowano seryjną produkcję Zetora 25. Niestety nie udało mi się rozwikłać zagadki, czy w zakładach Skoda nadal produkowano odlewy skrzyń biegów i wysyłano je do Brna, aczkolwiek jest to wysoce prawdopodobne w oparciu o numery seryjne powyższych.
2. Zetor 25 (model 1946) produkowany do połowy roku 1947, skrzynia bez oznaczeń odlewni z podwójnym dnem, produkowany w zakładach Brno, później dodano rozrusznik i po niewielkich zmianach kontynuowano produkcję Zetora 25 (tzw. model 1947)
3. Zetor 25 A produkowany od 1948 roku , skrzynia biegów z podwójnym dnem z oznaczeniem "trójkąt"
4. Zetor 25 K (bocian) produkowany od 1948 roku w zakładach Brno. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem, na podstawie formy odlewniczej pozyskanej z zakładów Skoda w 1948 roku, bez usuniętego już znaczka odlewni Skoda , później ze zmienionym znaczkiem odlewni.

Jako ciekawostkę podam, że posiadam Zetora 25 ze skrzynią biegów z podwójnym dnem, bez oznaczeń odlewni z numerem 238 ! Jak na razie nie udało mi się ustalić czy jest to pierwszy, seryjny model Zetora 25, czy któryś z prototypów. W każdym razie poszczególne cechy tego traktora wskazują na rok produkcji 1946. Zbiornik paliwa, filtr powietrza, numer skrzyni biegów i kilka innych, drobniejszych cech.


Za udostępnienie swoich maszyn, oraz przekazane zdjęcia wszystkim Kolekcjonerom serdecznie dziękuję, również tym, którzy prosili o zachowanie anonimowości.

A teraz możecie na mnie wylać wiadro pomyj, ale bez merytorycznych argumentów i dowodów, nie będzie to miało większego sensu.
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

Re: RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

Mars pisze:Na podstawie zgomadzonego materiału badawczego, w postaci zdjęć, notatek z oględzin kilkudziesięciu maszyn, oraz analizy powyższego, kolejność produkcji traktorów Zetor 25 przedstawia się następująco, nie biorąc pod uwagę prototypów :

1. Zetor 25 z 1946 roku posiada obudowę skrzyni biegów z charakterystycznym znaczkiem Skoda. Wysoce prawdopodobne jest, że Zetor ten był produkowany bardzo krótko w zakładach Skoda, zanim jeszcze uruchomiono fabrykę w Brnie, ale nie mam co do tego 100 % pewności. Stąd znaczek odlewni Skoda. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem. W tym samym roku uruchomiono fabrykę w Brnie i tam kontynuowano seryjną produkcję Zetora 25. Niestety nie udało mi się rozwikłać zagadki, czy w zakładach Skoda nadal produkowano odlewy skrzyń biegów i wysyłano je do Brna, aczkolwiek jest to wysoce prawdopodobne w oparciu o numery seryjne powyższych.
2. Zetor 25 (model 1946) produkowany do połowy roku 1947, skrzynia bez oznaczeń odlewni z podwójnym dnem, produkowany w zakładach Brno, później dodano rozrusznik i po niewielkich zmianach kontynuowano produkcję Zetora 25 (tzw. model 1947)
3. Zetor 25 A produkowany od 1948 roku , skrzynia biegów z podwójnym dnem z oznaczeniem "trójkąt"
4. Zetor 25 K (bocian) produkowany od 1948 roku w zakładach Brno. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem, na podstawie formy odlewniczej pozyskanej z zakładów Skoda w 1948 roku, bez usuniętego już znaczka odlewni Skoda , później ze zmienionym znaczkiem odlewni.

Jako ciekawostkę podam, że posiadam Zetora 25 ze skrzynią biegów z podwójnym dnem, bez oznaczeń odlewni z numerem 238 ! Jak na razie nie udało mi się ustalić czy jest to pierwszy, seryjny model Zetora 25, czy któryś z prototypów. W każdym razie poszczególne cechy tego traktora wskazują na rok produkcji 1946. Zbiornik paliwa, filtr powietrza, numer skrzyni biegów i kilka innych, drobniejszych cech.


Za udostępnienie swoich maszyn, oraz przekazane zdjęcia wszystkim Kolekcjonerom serdecznie dziękuję, również tym, którzy prosili o zachowanie anonimowości.

A teraz możecie na mnie wylać wiadro pomyj, ale bez merytorycznych argumentów i dowodów, nie będzie to miało większego sensu.


... tak ... Minęło niemal 4 lata od tego posta. Wiele się zmieniło ale dziś mogę powiedzieć że skrzynia ze znaczkiem Skoda była montowana po 1949 roku. Pierwsze Zetory muszą mieć podwójne dno skrzyni biegów. Numeracja pierwszych skrzyń biegów posiada informację o modelu , a tym samym o przybliżonym roku produkcji. I tak, dla pierwszych Zetorów 25 występuje numer 125 ( ciągnik na małych kołach ) a dla "bociana" występuje numer 225 ( ciągnik na dużych kołach ) Tabliczki znamionowe mówią nam bardzo dużo. Numeracja w nich zastosowana określa i model i numer skrzyni. I tak dla ciągnika na małych kołach będzie to np : 125-1234 , a dla "bociana" 225-1234. Stąd małe numery skrzyń biegów ze znaczkiem Skoda. Nie będę się dalej rozpisywał. Reasumując, istniejąca tabela produkcji Zetora 25 w oparciu o podane w niej numery i lata produkcji jest niedokładna i nie można jej brać pod uwagę w określaniu rocznika Zetora 25.
Tym czasem dla wszystkich Kolegów aby w przypadku gdy nie mają tabliczki znamionowej, mogli określić rok swojego Zetora 25 powiem, że z całą pewnością numer skrzyni do 9893 to Zetor do 1948, oraz numer 12659 to Zetor do roku 1949.
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego dnia.
Grigs
Posty: 649
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Zetor CBŚ:D GJ
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2569
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Przemo napisał:
Michał Do pługa PZ1 łacznik centralny od c-360:p
Dzięki :) Przegapiłem temat i dopiero dzisiaj przeczytałem Twojego posta...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

W uzupełnieniu mojego artykułu o pierwszym Zetorze 25, znalazłem informację, że pompa wtryskowa "starego typu" była stosowana wyłącznie ! w prototypach. W ciągniku seryjnym nigdy jej nie montowano.
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Witam.Mam takie pytanko odnośnie uchwytów błotników (muszelek) przykręcanych do półosi w zetorze k25. W którym miejscu powinny być:na pierwszym wytłoczeniu od zewnątrz czy drugim?Oglądam zdjęcia i chociaż mało kto to fotografuje można dostrzec że są założone jak się komu podoba. Jeżeli ma ktoś zrobioną fotkę bardzo mile widziana, podpatrzę jeszcze jak zamontowane powinny być ramiona narzędzi:) .
Pozdrawiam Grzegorz.
patryk98
Posty: 191
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:35

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: patryk98 »

ObrazekKilka lat temu zrobiłem to zdjęcie na festiwalu w Wilkowicach ,i na nim bazowałem remontując swój traktor .
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Dziękuję Patryk szkoda że nie widać dołu żeby zobaczyć te ramiona.
Pozdrawiam Grzegorz.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12233
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Mars napisał/a:
Na podstawie zgomadzonego materiału badawczego, w postaci zdjęć, notatek z oględzin kilkudziesięciu maszyn, oraz analizy powyższego, kolejność produkcji traktorów Zetor 25 przedstawia się następująco, nie biorąc pod uwagę prototypów :

1. Zetor 25 z 1946 roku posiada obudowę skrzyni biegów z charakterystycznym znaczkiem Skoda. Wysoce prawdopodobne jest, że Zetor ten był produkowany bardzo krótko w zakładach Skoda, zanim jeszcze uruchomiono fabrykę w Brnie, ale nie mam co do tego 100 % pewności. Stąd znaczek odlewni Skoda. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem. W tym samym roku uruchomiono fabrykę w Brnie i tam kontynuowano seryjną produkcję Zetora 25. Niestety nie udało mi się rozwikłać zagadki, czy w zakładach Skoda nadal produkowano odlewy skrzyń biegów i wysyłano je do Brna, aczkolwiek jest to wysoce prawdopodobne w oparciu o numery seryjne powyższych.
2. Zetor 25 (model 1946) produkowany do połowy roku 1947, skrzynia bez oznaczeń odlewni z podwójnym dnem, produkowany w zakładach Brno, później dodano rozrusznik i po niewielkich zmianach kontynuowano produkcję Zetora 25 (tzw. model 1947)
3. Zetor 25 A produkowany od 1948 roku , skrzynia biegów z podwójnym dnem z oznaczeniem "trójkąt"
4. Zetor 25 K (bocian) produkowany od 1948 roku w zakładach Brno. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem, na podstawie formy odlewniczej pozyskanej z zakładów Skoda w 1948 roku, bez usuniętego już znaczka odlewni Skoda , później ze zmienionym znaczkiem odlewni.

Jako ciekawostkę podam, że posiadam Zetora 25 ze skrzynią biegów z podwójnym dnem, bez oznaczeń odlewni z numerem 238 ! Jak na razie nie udało mi się ustalić czy jest to pierwszy, seryjny model Zetora 25, czy któryś z prototypów. W każdym razie poszczególne cechy tego traktora wskazują na rok produkcji 1946. Zbiornik paliwa, filtr powietrza, numer skrzyni biegów i kilka innych, drobniejszych cech.


Za udostępnienie swoich maszyn, oraz przekazane zdjęcia wszystkim Kolekcjonerom serdecznie dziękuję, również tym, którzy prosili o zachowanie anonimowości.

A teraz możecie na mnie wylać wiadro pomyj, ale bez merytorycznych argumentów i dowodów, nie będzie to miało większego sensu.
Podaj materiały źródłowe na podstawie których to stwierdziłeś, bo chyba masz naprawdę unikatowe dokumenty skoro są one przeciwstawne do wszelkich materiałów które posiadam - katalogi części, instrukcje, podręczniki napraw...



Pewnie to wywoła zaraz lawinę krytyki ze strony Marsa - ale od razu dodam. Ja nie zazdroszczę Ci Zetora 46 rok - ale uważam, że nie posiadasz takiego, a całe Twoje badania są tak ukierunkowane żeby udowodnić innym, że Twój Zetor jest właśnie z tego roku.

Dodam chociażby, że rozruszniki były montowane dopiero w 48 roku. A Zetory po modernizacji pojawiły się najwcześniej na początku 49 roku w produkcji seryjnej. Aczkolwiek nie przypominam sobie żebym widział tabliczkę np. Zetora 25K z 49 roku - ale musiałbym przejrzeć swoje zbiory foto.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 790
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Mars »

Ursus napisał/a:
Mars napisał/a:
Na podstawie zgomadzonego materiału badawczego, w postaci zdjęć, notatek z oględzin kilkudziesięciu maszyn, oraz analizy powyższego, kolejność produkcji traktorów Zetor 25 przedstawia się następująco, nie biorąc pod uwagę prototypów :

1. Zetor 25 z 1946 roku posiada obudowę skrzyni biegów z charakterystycznym znaczkiem Skoda. Wysoce prawdopodobne jest, że Zetor ten był produkowany bardzo krótko w zakładach Skoda, zanim jeszcze uruchomiono fabrykę w Brnie, ale nie mam co do tego 100 % pewności. Stąd znaczek odlewni Skoda. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem. W tym samym roku uruchomiono fabrykę w Brnie i tam kontynuowano seryjną produkcję Zetora 25. Niestety nie udało mi się rozwikłać zagadki, czy w zakładach Skoda nadal produkowano odlewy skrzyń biegów i wysyłano je do Brna, aczkolwiek jest to wysoce prawdopodobne w oparciu o numery seryjne powyższych.
2. Zetor 25 (model 1946) produkowany do połowy roku 1947, skrzynia bez oznaczeń odlewni z podwójnym dnem, produkowany w zakładach Brno, później dodano rozrusznik i po niewielkich zmianach kontynuowano produkcję Zetora 25 (tzw. model 1947)
3. Zetor 25 A produkowany od 1948 roku , skrzynia biegów z podwójnym dnem z oznaczeniem "trójkąt"
4. Zetor 25 K (bocian) produkowany od 1948 roku w zakładach Brno. Skrzynia biegów z pojedynczym dnem, na podstawie formy odlewniczej pozyskanej z zakładów Skoda w 1948 roku, bez usuniętego już znaczka odlewni Skoda , później ze zmienionym znaczkiem odlewni.

Jako ciekawostkę podam, że posiadam Zetora 25 ze skrzynią biegów z podwójnym dnem, bez oznaczeń odlewni z numerem 238 ! Jak na razie nie udało mi się ustalić czy jest to pierwszy, seryjny model Zetora 25, czy któryś z prototypów. W każdym razie poszczególne cechy tego traktora wskazują na rok produkcji 1946. Zbiornik paliwa, filtr powietrza, numer skrzyni biegów i kilka innych, drobniejszych cech.


Za udostępnienie swoich maszyn, oraz przekazane zdjęcia wszystkim Kolekcjonerom serdecznie dziękuję, również tym, którzy prosili o zachowanie anonimowości.

A teraz możecie na mnie wylać wiadro pomyj, ale bez merytorycznych argumentów i dowodów, nie będzie to miało większego sensu.
Podaj materiały źródłowe na podstawie których to stwierdziłeś, bo chyba masz naprawdę unikatowe dokumenty skoro są one przeciwstawne do wszelkich materiałów które posiadam - katalogi części, instrukcje, podręczniki napraw...



Pewnie to wywoła zaraz lawinę krytyki ze strony Marsa - ale od razu dodam. Ja nie zazdroszczę Ci Zetora 46 rok - ale uważam, że nie posiadasz takiego, a całe Twoje badania są tak ukierunkowane żeby udowodnić innym, że Twój Zetor jest właśnie z tego roku.

Dodam chociażby, że rozruszniki były montowane dopiero w 48 roku. A Zetory po modernizacji pojawiły się najwcześniej na początku 49 roku w produkcji seryjnej. Aczkolwiek nie przypominam sobie żebym widział tabliczkę np. Zetora 25K z 49 roku - ale musiałbym przejrzeć swoje zbiory foto.

Nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy. Doskonale zdajesz sobie sprawę, jakie mam zdanie na temat Twoich teorii i nie zamierzam z Tobą dyskutować na ten, ani na żaden inny temat. A jeśli nie masz odpowiednich materiałów i literatury, to ja nie zamierzam Ci jej udostępniać.
Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.
Awatar użytkownika
Boniek
Posty: 166
Rejestracja: 07 lut 2013, 22:38

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Boniek »

Mars napisał/a:
Nie jesteś dla mnie partnerem do rozmowy. Doskonale zdajesz sobie sprawę, jakie mam zdanie na temat Twoich teorii i nie zamierzam z Tobą dyskutować na ten, ani na żaden inny temat. A jeśli nie masz odpowiednich materiałów i literatury, to ja nie zamierzam Ci jej udostępniać.
Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.
Ale wiesz że to tak nie działa? Dopóki nie przedstawisz WIARYGODNYCH DOWODÓW na potwierdzenie swoich tez. I mam tu na myśli zdjęcia, dokumenty, twoje wywody są warte funta kłaków. Żadne badania nie są wiarygodne jeśli nie wiadomo co i jak zostało zbadane.

Bajki pisać potrafi każdy.

BTW ile ciągników "zbadałeś"? 200? 600? 1500?
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
ODPOWIEDZ