Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: scatman »

Więc tak.
Odpala ciężko ale wiadomo, niepodłączone świece. Potem trochę niebieskiego dymu i spokój, na wolnych ładnie. Po dodaniu gazu wiadomo przykopci na czarno, ale bez przesady. Z chłodnicy ubywa woda, ale trudno powiedzieć czy tylko z tego wycieku. Po nagrzaniu lustro wody w chłodnicy spokojne, żadnych bąbli czy pęcherzyków powietrza. Wyciek przy świecy pojawia się po nagrzaniu silnika.
Grigs
Posty: 642
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Teraz przy temp. otoczenia od 25 stopni, zdrowisko silnik bez podgrzewania świec ma jarać już po pierwszym machu,
Tak czy siak głowica bankowo do zdjęcia z ciśnieniem końcówek wtrysków oraz czy nie leją jak zimne.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Na początek zdjąłbym głowicę, bo uszczelka droga nie jest. Zajrzysz sobie od razu na stan tulei. No a głowicę zawieź do sprawdzenia szczelności.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: scatman »

https://www.youtube.com/watch?v=5Tbnfed ... e=youtu.be

I chyba zacznę od ściągnięcia głowicy, udało mi się uzyskać jako takie wolne obroty oraz usunąć wyciek ze świecy żarowej. . Może z filmu dacie radę ocenić mniej więcej stan tego silnika.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Jak usunąłeś ten wyciek? Co było nie tak?

Coś mi stuka, albo to efekt filmu. Miałem kiedyś przypadek, że podobne stuki wywoływał totalnie luźny regulator obrotów.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: scatman »

Wykręciłem świece, założyłem nowy drut oporowy, wkręciłem i nie leci. Nie wiem sam o co chodzi. Tez mi się wydaje że coś stuka tak tępo niemetalicznie, słuchałem innych Zetorów na youtube i wydaje mi się że w normie ale właśnie nie jestem tego pewien.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2565
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Jeśli masz na myśli takie ciche 'ping', to u mnie podobny odgłos wydawała jedna z łopatek wentylatora delikatnie zawadzająca o tunel przy chłodnicy.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Grigs
Posty: 642
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Grigs »

Jeżeli ze środka tulei nasadkowej świecy wkręconej w głowice pluło wodą i to pod ciśnieniem to nie masz co sie zastanawiać tylko od razu zrzucać głowice, po zrzuceniu jej możesz zrobić zdjęcie płaszczyzny i wrzucić tu, to oblukamy.

Właśnie m.in taki dźwięk podobny jest do dostawania sie niewielkiej ilości wody do komory spalania, po części kanciastym kolektorem wydechu
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 257
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Pronar 82A »

Witam,wg mnie ten stuk to źle ustawiony kąt wtrysku (za wczesny wtrysk) lub też mocno lejąca końcówka. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: drandrzej »

nic dziwnego w tym chodzie silnika nie słyszę . dla mnie to normalny chod na końcówkach o innym koncie rozpylania , np od 330 . na oryginalnych jest bardziej miękki , na nieoryginalnych - metaliczny .tyle moje ucho
Awatar użytkownika
Albercik
Posty: 464
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Albercik »

Może banał ale to nie bedzie też wina tłumika? tutaj cały kolektor jest spawany, wydech prosty i zapewne pusty w środku, może to być wina dziwnego odgłosu, tego "pykania" ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Na filmie ciężko określić co stuka. Ale mi się to nie podoba i moim zdaniem nie powinno tak być.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: scatman »

Zdjąłem głowice. Pierwszy cylinder spawany, na drugim pęknięcie. Coś kiedyś wpadło do drugiego bo widać ślady na tłoku, za to na głowicy na drugim czysto. Na pierwszym na głowicy wżery chyba od wody. Czy da się ratować czy szukać innej, jak ratować to gdzie, mieszkam w okolicach Pyrzowic.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Drugi problem to stuki, te stuki było słychać na filmie. Czy takie stuki to na korbowodzie czy na panewce. Zanim się dobiorę do dołu może ktoś ma pomysł. Wrzucam filmik.

https://youtu.be/lDxqYlueI8s

Gładzie ładne, ale kusi mnie jak już grzebie wymienić komplet tulei z cylindrem.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Ten stuk to może być panewka, główka korbowodu, a nawet zużyty tłok. Ja bym na Twoim miejscu macał korbowody w pierwszej kolejności.

Głowica moim zdaniem nie do uratowania - przynajmniej nie znam przypadku dobrego pospawania głowicy :(
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: scatman »

Niestety masz rację, panewka na 1 cylindrze luz jak .....
Miało być pięknie a wyszło jak zawsze. Na pierwszym cylindrze ukruszona tuleja na dole, znalazłem kawałek w misce olejowej. Teraz jestem w kropce bo nie wiem co robić. Na wale wyczuwalne nierówności wiec raczej do szlifu. Gdyby była sama góra do roboty to może bym się nie zastanawiał a teraz....

Dajcie jakieś kalkulacje kosztowe:
Głowica kompletna z zaworami stawiam ok 600-800 zł
Zestaw tuleja +tłok 260 zł/kpl na jeden cylinder polski zestaw
Wał szlif + kpl panewek?

Ma pracować na 0,7 ha, zaorać coś i prace wokół domu. Podnośnik i wałek działa ok. Skrzynie biegów nie sprawdzałem bo nie miałem fotela i wiec jakieś manewry tylko po placu. Niby biegi wszystkie są tylko ciężko wchodzą.
Odpuścić czy wchodzić w remont.
Na razie robię sam bo troszkę znam się + pomoc tutaj na forum.
lary21
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2015, 22:19

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lary21 »

W Siewierzu jest Gość co regeneruje głowice, lub odbierają od niego do regeneracji. Namiary mogę poszukać.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Regeneracja dołu silnika to panewki ok. 1000-1100 zł z Danrolu + szlif sądzę w zależności od zakładu ok. 1000 zł. Za panewki główne i korbowodowe. Same korbowodowe też można zrobić. Wtedy połowę ceny wyjdzie sądzę.

Pamiętaj, że te "polskie" zestawy to Korurs, a Korurs produkuje w Indiach albo w innym egzotycznym miejscu. Sam też zakładam czasem Korursy, ale warto wiedzieć, że w Polsce tego nie robią.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Tomek_J
Posty: 400
Rejestracja: 26 lip 2007, 6:50
Lokalizacja: Okolice Pyrzowic
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Tomek_J »

lary21 napisał/a:
W Siewierzu jest Gość co regeneruje głowice, lub odbierają od niego do regeneracji. Namiary mogę poszukać.
Podaj publicznie, tez jestem z okolic, więc i mnie się tez może kiedyś przydać.
lary21
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2015, 22:19

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lary21 »

Jak znajdę wyślę na pw.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Roman1313 »

Szlifiernia Zbigniew Szczerba
Polna 13, 42-600 Tarnowskie Góry Lasowice
(32) 384-78-78

pogadaj może coś doradzi
ODPOWIEDZ