Strona 53 z 61

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 06 paź 2017, 21:56
autor: Wiesiek
KUPIĘ! Dwie nowe tuleje do Zetorka. Jeśli ktoś ma i zdecyduje się odsprzedać to proszę dać wiadomość na pocztę.*saycheese*



Podnoszę jeszcze raz temat. Zależy mi na samych tulejach , ponieważ tłoki i pierścienie mam oryginalne, i korbowody z dopasowanymi sworzniami.:D$$$



Temat zakupu dalej aktualny.
Przy okazji ; czy ktoś może eksperymentował z uszczelniaczami trzonków zaworów? Jedna prowadnica na wydechu jest delikatnie mokra. Nie jest to wielki wyciek, ale zawsze jest. Nasunął mi się pomysł założyć uszczelniacze, ale nie wiem jeszcze od czego by je podebrać. Ale zastanawiam się również, w jaki sposób w takich uszczelnionych zaworach rozwiązane jest ich smarowanie w prowadnicach. prawie wszystkie współczesne silniki mają takie uszczelnienia.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 08 paź 2017, 10:54
autor: grzegorz 1969
Ciśnienie spalin wypycha olej z trzonków, a uszczelniacze ograniczą smarowanie gorących zaworów, jedynie na postoju trochę może pociec.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 12 paź 2017, 15:52
autor: winko
Witam wszystkich. Jak długo powinny sie grzac swiece żarowe? Kupiłem zetora i kable przy świecach sie kiepsko trzymały więc rozkręciłem, poczysciłem i skręciłem wszystko od nowa. Teraz po ok
10 sekundach grzania ten żarnik przy kierownicy jest czerwony. Czy one tak szybko grzeją czy cos jest podłączone nie tak jak powinno? Przed czyszczeniem świece brały prąd bo kontrolka przygasała, ale ten żarnik nigdy sie czerwony nie zrobił.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 12 paź 2017, 18:41
autor: jarekstryszawa
Masz dobrze podłączone? Tzn. szeregowo ze zwarciem do masy przez spiralę w kolektorze dolotowym? Jeśli tak jest i prawidłowo masz dobrane druty oporowe to musi być OK. U mnie tez się mniej więcej teraz tyle grzeje, ciepło jest, zima pewnie to potrwa dłużej.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 12 paź 2017, 20:58
autor: winko
Wygląda na to że wszystko jest ok, bo wnet mi odpalił chociaż silnik bez remontu jeszcze. Mam jeszcze inne problemy. Przy kręceniu korbą na odprężniku słychac takie delikatne stukanie. Trzymając dźwignie odprężnika czuc pod palcem że delikatnie drga. Odkręciłem boczną pokrywe, tą z wlewem oleju wydaje mi sie ze popychacze zaworów gdy krzywka wałka je podniesie to dopiero po chwili spadną na wałek z powrotem. Czy jest możliwe że to jest przyczyną tych stuków? Dodm jeszcze że silnik jest w środku taki lepki od starego oleju że szok. Miejscami sam smar. Pozdrawiam

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 13 paź 2017, 7:33
autor: jarekstryszawa
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy na górę idzie olej (ja miałem u siebie sucho...) i w jakim stanie są sprężyny zaworów.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 13 paź 2017, 12:57
autor: Klemens
jarekstryszawa napisał/a:
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy na górę idzie olej (ja miałem u siebie sucho...) i w jakim stanie są sprężyny zaworów.
A jak są już słabe to z czego można dopasować?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 13 paź 2017, 19:02
autor: jarekstryszawa
Nie sprawdzałem tego bo zmieniłem całą głowicę na inną- na razie sprawdź co jest pod pokrywą. Mój przed remontem tak pracował na głowicy bez smarowania: https://youtu.be/iKx9YmypOps

Tak to wyglądało: http://jarekstryszawa15.w.interiowo.pl/ ... _25_1.html

Pokrywa głowicy od środka: Obrazek

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 13 paź 2017, 21:42
autor: winko
U mnie głowica ma smarowanie bo pare dni temu sprawdzałem. Sprężyny tez dobre. Tylko te stuki mnie niepokoją niestety. Panowię pomoże ktoś ?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 13 paź 2017, 23:43
autor: Zytrix
Na włączonym odprężniku to talerzyki na laskach popychaczy klepią o wałek dźwigni odprężnika, jeśli na wyłączonym klepie to luzy na trybach rozrządu też kliny na wałach, klawiatura do regulacji.
Zapchany kanalik olejowy, źle założona uszczelka pod klawiaturą zaworów czy wyświechatana pompa oleju powoduje takie cuda nie wliczając błotnego oleju w środku to powoduje co jest na zdjęciu pokrywy.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 14 paź 2017, 19:42
autor: winko
dzieki zytrix. Troche mnie uspokoiłes. Kolejna niespodzianka w zetorku. W skrzyni nie ma nic oleju. Tylko tłuste dnoWitam ponowne. Panowie, moze ktos mi powiedziec jaki jest wymiar oringow na wałku pedałów, hamulca recznego i wałku od bebnów hamulcowych? Musze wszystkie uszczelnienia powymieniac i pokasowac luzy w skrzyni. Pozdrawiam

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 14 paź 2017, 21:00
autor: Majo
Rozbierał będziesz i tak to możesz zmierzyć i dopasować.

Moja rada. Najlepiej nie kupuj odliczonej ilości, bo zdarza się czasami, że przy montażu oringi się ścinają :)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 19 paź 2017, 17:17
autor: winko
Witam. Próbuje przywrócic mojego zetorka do orginału. Skrzynia ma juz nowe łożyska, musze aby ją jeszcze poskręcac i tył juz bedzie zrobiony. Potem biore się za silnik. Lecz brakuje mi orginalnej kompletnej przekładni kierowniczej i filtra powietrza. Ma ktos moze na zbyciu?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 19 paź 2017, 17:46
autor: Ursus
Filtr powietrza mam - ale przekładni nie.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 19 paź 2017, 21:59
autor: Majo
Mam oby dwa. I filtr i przekładnie. Problem w tym, że filtr nie ma szklanki...

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 20 paź 2017, 7:16
autor: winko
Majo napisał/a:
Mam oby dwa. I filtr i przekładnie. Problem w tym, że filtr nie ma szklanki...
A czy ta przekładnie masz razem z kierownicą, tym ramieniem, ośką i tulejka mimosrodową? Bo ja po orginalnej przekładni nie mam nic. Pozdrawiam

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 20 paź 2017, 11:56
autor: Zytrix
tulejke w obudowie sprzęgła raczej trzeba dorobić.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 21 paź 2017, 22:03
autor: Majo
Mam tuleję, wał, tryb i ramię boczne. Niestety z kierownicy mam tylko wał ze ślimacznicą.
Na ten moment... :) Bo wiem, że jakiś czas temu miałem też obudowę, ale gdzieś mi ją wcięło... :)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 22 paź 2017, 10:07
autor: papiszon
Obudowa przekładni kierowniczej znajdzie się.*comfort* Niestety tylko ona, bez wnętrzności.*bye*

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 22 paź 2017, 13:33
autor: winko
Dzieki panowie za chec pomocy w kompletowaniu zetorka. Narazie nadal szukam całości w komplecie. Jak mi się nie uda to bede musiał po kawałku zbierac i kompletować z waszą pomocą.
Mam jeszcze jedno pytanie. Do czego służą takie grube płaskowniki przykrecone miedzy błotnikami a tymi uchwytami od błotników? Czy tam byl orginalny zaczep, bo ja mam jakis dorabiany od c-360