Witam, dziś rozpocząłem remont (ale o tym będzie nowy post). Zanim zacząłęm rozkrecać Zetorka postanowiłem sprawdzić pompę wtryskową ponieważ nie trzymał obrotów i trapiło mnie to od dłuższego czasu. Ściągnąłem małą pokrywę pompy aby zobaczyć tłoczki i tu niespodzianka- pełno wody i paskudnego twardego brudu, który blokował ząbki. Wszystko zostało wyczyszczone ale, ponieważ pompę będę rozbierał nieco później nasunęło mi się pytanie, jak jest ona smarowana? Byłem pewny że olejem z silnika. Jeżeli smarowanie jest z silnika czy jest podłączona do ogółnego smarowania? Pytam ponieważ, po kilkuminutowej pracy nie zauważyłem aby dostawał się tam olej?! Stąd moja konsternacja i pytania. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Czytałem książkę napraw i niestety ten "szczegół" został pominięty ale jeszcze pogrzebię.
Marku, pompa była wyczyszczona specjalnym środkiem i jest już zalana olejem.
Wierzę Twoim słowom ale nie zgadza się to z tym co piszą w książce. Jest tam mowa o rurce przelewowej i utracie oleju silnikowego- w pierwszych wersjach. Następnie pompa miała już śrubkę tak jak napisałeś oraz drążoną śrubę mocującą do bloku silnika której zadaniem było odprowadzanie nadmiaru oleju z powrotem do miski olejowej. Więc coś się nie zgadza, co myślisz?
Wrzuciłbym skan ale nie wiem jak.
Gdzie się podziała odpowiedź Marka???
zetor pompa wtryskowa (zetor t25)
zetor pompa wtryskowa (zetor t25)
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800