Zetor 25k

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Jak już w którymś temacie pisałem przedmuchało mi uszczelkę pod głowicą, poszła kompresja do chłodnicy, a woda do oleju. W końcu się za to wziąłem, wymieniłem uszczelkę. Zetorek odpalił bez większych problemów, z wodą w chłodnicy nic się nie działo, póżniej dodałem mu lekko gazu i widzę że poziom wody w chłodnicy lekko się podnosi :/ i co jakiś czas idą bąble. Znajomy mechanik mówi że to może być pęknięta głowica :/ :/
Co o tym sądzicie???
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

Jeśli wymieniłeś uszczelkę i wszystko zrobiłeś tak jak powinno być to może być rzeczywiście głowica pęknięta. :mad:
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Raczej wszystko powinno być zrobione ok. wziąłem mechanika do tego
W sumie przez prawie 3 godziny usuwaliśmy nagar, oprócz tego splanowałem lekko głowicę bo była krzywa.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
TYMON
Posty: 228
Rejestracja: 05 lip 2007, 17:46

RE: Zetor 25k

Post autor: TYMON »

a sprawdzałeś blok czy nie jest krzywy ?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

nie sprawdzałem. mógłbyś mi opisać jak to zrobić . z góry dzięki.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Zetor 25k

Post autor: Szczepan-1990 »

Blok sprawdza się za pomocą prostego kawałka katownika ( idealnie prostego, najlepiej atownik slusarski) i szczelinomierza. Dopuszczalne są nierówności bloku wynoszące do 0.2mm, powyzej nalezy planowac blok. Czy pęknięta głowica...trudno powiedzieć. Tak jak mój przedmówca radzi, sprawdź okolice zaworków-to może być klucz do sprawy. A czy planowanie głowicy odbywało się za pomocą szlifirki magnesowej czy szyba-papier i te sprawy?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

szyba-papier sprawdzałem ją czy jest krzywa, jak się okazało jest, to zawoozłem ją do firmy zajmującej się szlifowaniem głowic, bloków, wałów itp.
Gość który wsześniej robił przy moim traktorku mówił że kompresja może przechodzić gdzieś koło wtryskiwaczy i świec żarowych (ponoć tam jakieś uszczelnienia są, ale za to będziemy się brać w piątek)
jeśli to nie to będziemy zdjmować głowicę
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Zetor 25k

Post autor: Szczepan-1990 »

Głowice szybą i papierem można planowac w komarkach i benzyniakach i malym stopniem sprezania. Diesle muszą byc w kwesti połączenia bloku z glowicą w stanie wręcz idealnym. Czekamy na informacje z piątku :) wtedy postaramy się jakoś pomoc w miare mozliwosci na odległość
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Na info trzeba poczekać do nast. piątku. Gość nie przyjechał.



Naprawy Zetorka ciąg dalszy....
Przy wtryskiwaczach wszystko ok. Zciąfneliśmy głowicę i okazało się że dalej szła kompresja pod uszczelkę. Przyczyna-wypalony cylinder. Założyliśmy nowy-używany, i na razie na tym się skończyło. Na wszelki wypadek założę inną głowicę (teraz poszła do splanowania i szlifowania zaworów). Jutro albo pojutrze ją odbiorę iciąg dalszy nastąpi.... Mam nadzieję że tym razem będzie wszystko ok.





No i w końcu naprawiony :D:D:D:D
Próbna jazda odbyła się przy dużych opadach śniegu. Pstryknąłem kilka zdjęć telefonem ale niestety kiepsko wyszły :/
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Szczepan-1990
Posty: 628
Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46

RE: Zetor 25k

Post autor: Szczepan-1990 »

Grunt że już wszystko w porządku :)
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25k

Post autor: Jacek ze Skansena »

Sebri mam pytanie. W jaki sposób wypalona była tuleja, że miało to wpływ na uciekanie kompresji?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Od góry tyle co wystaje ponad blok mniej więcej na około 3 cm. Jak coś to mogę zrobić jej zdjęcie i wrzucę jutro na forum.

Tak przy okazji mam pytanko do znawców zetorka: Przy okazji wymiany głowicy założyłem sprawne świece żarowe, kabel do podłączania już był, ale jak to teraz włączyć :confused:
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Zetor 25k

Post autor: agrotechnik »

DOBRE pytanie:yes::smilewinkgrin:
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25k

Post autor: drandrzej »

jeśli masz "łapkę" obrotową (np taką jak w c-330) do startu maszyny to ma ona 2 położenia jak obracasz
1wsze grzeje świece , obracając dalej załączasz rozrusznik-2gie

a jaką masz kontrolkę świec ?? o ile wiem powinna byc "solniczka" z drutem oporowym , jak poczujesz że z niej leci ciepło po przyłożeniu dłoni nad nią to można zapalać

chyba że coś poprzerabiane masz , to opisz ,
oryginalny układ miał :
1) drut oporowy w kolektorze ssącym 1 biegun do masy , z drugiego szło do 1 bieguna swiecy , z 2giego bieguna świecy do 1wszego następnej świecy z 2giego następnej świecy do 1wszego "solniczki ", z 2giego "solniczki " do włącznika - czyli 4 szeregowo połączone druty oporowe , wystarczy 1 słabe połaczenie - i nie działa , bo tam prądy solidne płyną żeby te druty się rozgrzały
wszystko altwo zdiagnozować i naprawić , wystarczy mierniczek , lub żarówka z 2ma kabelkami
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Kontrolkę świec ma solniczkę, a co do włącznika rozrusznika to jek tylko nią ruszę to zaraz się rozrusznik włącza (przekręcenie w lewo), może się to włączać przez przekręcenie w prawo, bo da się, a nic się nie dzieje ??
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25k

Post autor: drandrzej »

u mnie ta łapka chodzi tylkoi w 1 stronę i wraca (jest na sprężynie)
ale nie wiem jak u Ciebie towygląda ,może masz jakiś patent , albo jakieś stare rozwiązanie inaczej działające - niech mądrzejśi w historii i temacie się wypowiedzą
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Na razie jedyne wyjście to chyba włączać wszystko po kolei isprawdzać czy jest prąd na kablu. Jakoś się dojdzie metodą prób i błędów.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25k

Post autor: Jacek ze Skansena »

Sebri masz zepsuty ten wyłącznik. On nie może się kręcic w lewo. Kup od ciapka chuba pasuje a kosztyje coś 15-20 złociszy.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor 25k

Post autor: drandrzej »

ale próbę może na krótko zrób , bedziesz wiedział czy działa- podaj U na ten kociec solniczki który szedł do włącznika - test 1 kabelkiem i wszystko jasne

przy okazji ten włącznik chyba da się rozłozyć ??

(ooczywiście i złożyć potem by wypadało :D )
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Nie wiem za bardzo gdzie to wrzucić więc odkopię mój stary temat
Kilka fotek z zimowych wycieczek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ