Zetor 25k

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

To akurat w dużej mierze zasługa Twoja i p.Franka :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

Było trochę zabawy z tym silnikiem, szczególnie z głowicą, ale skoro śmiga to cieszę się :) Oby jak najdłużej :) Pamiętaj tylko o spuszczaniu wody , no chyba, że jeździsz na płynie :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Pierwszy miesiąc pojeździłem na wodzie, żeby mieć spokój ze spuszczaniem na jesieni zalałem go płynem i teraz zostało tylko sprawdzić poziom przed każdym odpaleniem :)



*********************************************************************

Po dłuższej przerwie cosik znów się ruszyło w temacie. Tym razem zabrałem się za tył, a konkretniej za wymianę uszczelniaczy przy półosiach, hamulcach (tam wszystko zabrudzone olejem). Przy okazji czyszczenie z wszelkiego brudu, starego lakieru i w planach malowanie korpusu :)

Stan prac wczoraj:

Obrazek Obrazek Obrazek

Stan na dzisiaj:

Obrazek Obrazek

Prawa piasta miała lekki luz, co widać nawet po 'wypolerowanej' półosi. Natomiast lewa siedzi i ani myśli dać się odkręcić, dlatego obawiam się że znów będę musiał skorzystać z przecinaka :p

Ciąg dalszy nastąpi...



************************************************************************

Niewiele się ruszyło w temacie...

Bocian ogołocony do gołego korpusu, uszczelniacze zrobione, olej ze skrzyni i podnośnika spuszczony, z czyszczeniem przed malowaniem nadal walczę, w miarę niewielkich ilości wolnego czasu :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
klaudiusz
Posty: 183
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:27

RE: Zetor 25k

Post autor: klaudiusz »

Witaj
Palnik do grzania papy i zagrzać piastę do 150 stopni , dać ostygnąć na drugi dzień to samo. Śruby lubią jak dostaną parę uderzeń , a jak dalej nie puszczą to środki bardziej drastyczne.
Kibicuję jak ci to pójdzie powodzenia *tup*

pozdrawiam, klaudiusz
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Z piastą uporałem się przed Wilkowicami - 3 śruby poszły przecinakiem, czwarta ani drgnęła, przeciąłem więc i wybiłem spod niej podkładkę, te kilka mm luzu wystarczyło aby zsunąć piastę z półosi, później regularne zapuszczanie odrdzewiaczem zwanym cocacolą i po tygodniu poszła :)

Przy okazji w wielu zakamarkach odkryłem ciekawą rzecz - lakier, troche brudu, pod nim kolejny lakier, pod nim kolejna warstwa brudu i dopiero oryginalny lakier :D



************************************************************************

Prace wlokły się przeokrutnie, więc ziąłem tydzień urlopu i intensywnie walczę z tematem :) Pasuje się się odrobić i poskładać wszystko przed zimą, ale jak będzie, czas pokaże... bo dużo zależy od pogody, która póki co na szczęście sprzyja :)

Jeszcze w trakcie czyszczenia:
Obrazek

W podkładzie:
Obrazek

Kolor:
Obrazek

Przy malowaniu miałem problem z pyleniem pistoletu i brakiem jakiegokolwiek przewiewu w wiacie, na szczęście poratował mnie dziadek pożyczając 'malutki wiatraczek' *flower*

Obrazek

Wystarczy włączyć na minutę albo dwie, wszystko wywieje na zewnątrz i można malować dalej :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: Zetor 25k

Post autor: AndrzejD21 »

No, to piasta spadła, podgrzewałeś?

A, i ten wiatraczek naprawdę "malutki". *sarcasm*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Jedna piasta spokojnie dała się odkręcić. Natomiast w drugiej wszystkie 4 śruby musiałem potraktować z przecinaka. 3 dały się odkręcić, a czwarta ani drgnęła, pomimo że już cały łeb zmaltretowałem :p W tej rozciąłem i wybiłem podkładkę, zrobił się lekki luz tak że piasta jakoś dała się zsunąć z półosi. Jak już miałem dostęp do gwintu, regularnie zapuszczałem go cocacolą i po kilku dniach i tą śrubę udało się odkręcić.

Grzał będę zaczep od MFowskiej przyczepki, bo ani myśli drgnąć, ale to inny temat i na później :)

Wiatraczek chyba od agregatu chłodniczego. Wolnoobrotowy, ale czapki pozbawi :D


Wczoraj dziań strawiłem na czyszczeniu mocowań błotników, zaczepu, ściąganiu starych okładzin ze szczęk itp. Niby cały dzień robiłem, ale nie ma co sfotografować i wrzucić na Forum *clap*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 1002
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Zetor 25k

Post autor: Przemo »

No Michał pięknie pociskasz z robotą, w końcu się wziąłes za bocka, cieszę siet ak trzymaj czasem tak jest,ze człowiek się narobi i nic nie widac*rolleyes* ale i tak bywa:D słuchaj na drugi raz jak wystaje śruba to bierz większą nakretke, spawarka na duży prąd zalewamy,i po lekkim ostygnieciu idzie jak z masła :p
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Przemo dzięki za radę, na drugi raz będę wiedział jak kombinować w ciężkich przypadkach :)

Czasu mało, traktor częściowo pod chmurką, pogoda niepewna, dlatego muszę cisnąć *annoy* Ale już jestem spokojniejszy, bo nie licząc kilku pierdółek wszystko mam już pomalowane, więc resztę od biedy mogę robić nawet na deszczu :) Wczoraj pomalowałem większość drobnicy, zostało zrobić hamulce (dorobić i nanitować okładziny szczęk, bo jedyne co udało mi się dostać to takie z metra plus skrócić taśmy od 60tki) i można składać :) Podejrzewam że właśnie z okładzinami najwięcej mi zejdzie, bo nigdy tego nie robiłem, no ale kiedyć trzeba zacząć i się nauczyć :D

Na koniec kilka fotek.

Obrazek

Piasty już na swoim miejscu
Obrazek

Nie wiem dlaczego, wieszając elementy miałem skojarzenia z ubieraniem choinki *flower*
Obrazek



**************************************************************************

Nowe okładziny nanitowane, szczęki założone, bębny też, poza tym pozakładałem sporo pierdółek malowanych poprzedniego dnia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj pasuje przerobić taśmy od 60tki żeby ukończyć hamulce i pasuje zacząć składać mocowanie podnośnika i zaczepu, żeby coś ubywało gratów w szopie :D

Przy okazji wyniknął niespodziewany problem, mianowicie w jednym tylnym kole przy próbie napompowania rozsypała się 'rurka' w którą jest wkręcany wentyl i wygląda że dętka do wymiany... W sumie bym się tym zbytnio nie przejmował, gdyby nie fakt, że chciałem go dzisiaj postawić na kołach i wepchać pod dach, no ale trudno...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 843
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Zetor 25k

Post autor: Majo »

Jeśli dobrze Cie zrozumiałem co do tej i rurki i wentyla, to bierz dętke do warsztatu wulkanizacyjnego i zrobią Ci nowy wentyl za 5zł i masz o wiele taniej niż nowa dętka. Jesli oczywiście Twoja jest dobra :)
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Majo dzięki za radę :) Dętkę zamówiłem nową, bo stara jest sparciała i lubiło z niej lekko schodzić. Koła tylne kupowałem całe i wygląda że ktoś z oszczędności dał starą dętkę do nowej opony...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

No pięknie Ci wyszło :) Bardzo fajnie się prezentuje.

Dętki stare jak nie są spękane to czasem warto dać do wstawienia wentyl, ale przynajmniej u mnie nie kosztuje ta operacja 5 zł - tylko 15-20 zł/szt. Nie mniej jednak taka dętka jest często pewniejsza niż te najtańsze ze sklepu. Druga sprawa, że stare felgi mają często duże otwory na wentyl. Nowe dętki nie mają wzmocnienia wokół wentyla i zdarza się, że jest on jakby wypychany przez otwór. Guma dookoła niego wówczas pęka i schodzi powietrze. Miałem taki przypadek w obu dętkach na raz w swoim Boćku, na przodzie. Dzień przed wyjazdem do Wrocławia chciałem sprawdzić ciśnienie i jak tylko dotknąłem wentyla, żeby kapturek odkręcić, zaczęło schodzić powietrze :) Później wulkanizator mi wytłumaczył czemu tak się dzieje, założyłem inne dętki używane, w tamtych mi "oprawił" nowe wentyle :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor 25k

Post autor: Jacek ze Skansena »

Może nie na temat ale mam jednego Zetorka w trakcie remontu do sprzedania. Nie ogłaszam na razie bo w pierwszej linii oferta dla RT. cena bez targowania poniżej kosztów zakupu i remontu. 4500.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Ja raczej nie planuję kolejnego Zetora - ten mi w zupełności wystarcza :)

Przy dętce nadającej się do 'odzysku' wstawienie wentla jest zdecydowanie bardziej opłacalne. Za nówkę dałem 89zł.

Z powodu podłej pogody kolejną sobotę niewiele się ruszyło w temacie...



*********************************************************************

Poszedłem nieco do przodu z robotą :)
Poskładałem hamulce i postawiłem Boćka na kołach.

Obrazek

Obrazek
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

Bardzo fajnie się prezentuje :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Dzięki :)

Teraz przy świeżo malowanym korpusie, blacharka prezentuje się marniuutko :D Nie dość że ma swoje lata, to jeszcze robiona od pędzla, ale ten temat zostaje na przyszły rok :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

I tym sposobem wyszykujesz traktor na tip top, bo jeden temat będzie poganiał następny :) Czekam na Ciebie z traktorem w Wilkowicach :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Do wyszykowania na tip-top jeszcze sporo mu brakuje, ale przynajmniej zmierza w dobrym kierunku :)



********************************************************************

Oj dawno nie pisałem nic w temacie, ale też mało się działo.
Aktualnie Bociek prezentuje się tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pojawił się zaczep, błotniki, nowe lampy tylne od c330 no i alternator.

W tym miejscu chciał bym brdzo podziękować Przemkowi za dorobienie mocowania altka *tup*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 25k

Post autor: Ursus »

Piękna robota :) Ja bym tylko przed montażem pompy wodnej oczyścił "do gołego" miejsce uszczelnienia pompy :) Żeby tam farby nie było :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Zetor 25k

Post autor: SEBRIGHT »

Ooops, za późno przeczytałem. Koło 15 zakładałem pompę i poszło na lakier :/ Myślisz że może przez to puszczać?

Nie wiem czy póki co nie zaleję tego tak jak jest. Jak zacznie puszczać, wtedy będę rozbierał i drapał do gołego. Na razie walczę żeby zdążyć poskładać go na sobotę :)

Dziś po południu przód prezentował się tak:

Obrazek
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ