Skoda 30 1948r
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
skoda ma rozruch elektryczny ,odprężnik posiada i założe dodatkowo świece żarowe bo rozruch benzynowy nie wchodzi w grę (bardzo kłopotliwy )a z korbą to nie wiem jak jest bo nie prubowałem ale jak sprubóje*sarcasm* to napisze
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Jak piszesz, rozruch wspomagany płomieniem z benzyny inicjowanym normalnymi swiecami iskrowymi. Dlatego, kopułka przewody i cewka. Tak było w oryginale. W praktyce Skoda odpala bez wspomagania płomieniami - ale kiedy robi sie zimno robi sie i problem Jestem świeżo po przemiłej dyskusji z pewnym Słovakiem który min innymi wybił mi z głowy to oryginalne rozwiązanie.Tzn oczywiscie może sobie być ale większość skód przerobionych jest na świece żarowe. Jak? czekam na fotki.
RE: Skoda 30 1948r
jedyne co przychodzi mi na myśl przeglądając ten temat to- Mają rozmach s...wysyny:D
RE: Skoda 30 1948r
Poszliście w ten remont jak przelatki w łan ziemniaczków pod lasem
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Nie ma wyjscia, trzeba sie bedzie przewietrzyć Tatry to piękne góry, ale ze słovackiej strony ponoć równie atrakcyjne Przekonam sie o tym w najbliższym czasie - przemiły nowo poznany kolega Urban ,nalega żebym przyjechał zobaczyć jego Skody Ale najciekawsze jest to ze jego przyjaciel ma.... HT - 18 ! Czyli protoplastę Skody - a to już poważna sprawa.
Mam nadzieję że niczego nie pokreciłem, bo gadaliśmy jeden przez drugiego jak małolaty W każdym razie wysyła mi swój adres wiec troche pomejlujemy na początek
A to nie koniec niespodzianek
Mam nadzieję że niczego nie pokreciłem, bo gadaliśmy jeden przez drugiego jak małolaty W każdym razie wysyła mi swój adres wiec troche pomejlujemy na początek
A to nie koniec niespodzianek
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
masz rację MARKU nie koniec niespodzianek dzięki tobie pojechałem wczoraj wieczór na słowację i o 23 dotarłem na miejsce i oto co złowiłem skoda 50 rok na chodzie jusz stoi u mnie pod domem ,cała 3-pokoleniowa rodzina żegnała swojego członka rodziny a najbardziej wzruszony był dziadek który ją kupił i użytkował przez tyle lat ale z drugiej strony to cieszyli się że ten egzemlarz dostanie drugą młodość i dalej będzie ich cieszył za pośrednicwem RETROTRAKTORA *sarcasm*NO TO MAMY SIOSTRY ,MŁODSZĄ I STARSZĄ *sarcasm*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Jest Piękna ! Warto było sie kulać pod Węgierską granicę! Nie szybko pojawi sie druga taka ! Gratuluję!
Za chwilę bede u Ciebie, niczego nie rozbieraj ! chce posłuchac jak dudnią te dvu valce i porobić dokładniejsze fotki.
Widać traktor w absolutnie perfekcyjnym oryginale, poszanowany ,nie drutowany... super baza do zrobienia prawdziwego cacka.
Zastanawiają mnie pewne rzeczy, masz młodsze błotniki niż moje, ale siedzenie ( sedacka) jest starszego typu... Trzeba bedzie znaleść odpowiedz...
grzej wodę na kawe... hej<br><br><br><br>
Filmiki z pracy....
http://youtu.be/oljcHTKgz_o
http://youtu.be/xMUzMBxfIJ4
[/img]Kolejny filmik
http://youtu.be/qb_zJPAxwDk
Bedzie jeszcze jeden z pierwszego odpalania i pierwszej jazdy
Gdyby komuś było mało fotek to więcej tu :
https://plus.google.com/photos/11287318 ... banner=pwa
Za chwilę bede u Ciebie, niczego nie rozbieraj ! chce posłuchac jak dudnią te dvu valce i porobić dokładniejsze fotki.
Widać traktor w absolutnie perfekcyjnym oryginale, poszanowany ,nie drutowany... super baza do zrobienia prawdziwego cacka.
Zastanawiają mnie pewne rzeczy, masz młodsze błotniki niż moje, ale siedzenie ( sedacka) jest starszego typu... Trzeba bedzie znaleść odpowiedz...
grzej wodę na kawe... hej<br><br><br><br>
Filmiki z pracy....
http://youtu.be/oljcHTKgz_o
http://youtu.be/xMUzMBxfIJ4
[/img]Kolejny filmik
http://youtu.be/qb_zJPAxwDk
Bedzie jeszcze jeden z pierwszego odpalania i pierwszej jazdy
Gdyby komuś było mało fotek to więcej tu :
https://plus.google.com/photos/11287318 ... banner=pwa
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
ale capek daje radę skodzie*sarcasm*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Pogratulować nabytku , nie umniejszając urody zetorowi 25 to ta skoda jest dużo ładniejsza , znakomita proporcja i zwartość sylwetki , opływowa maska , miód malina
RE: Skoda 30 1948r
prawdziwe majstry! Zdjęcia na górze DO KALENDARZA!
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
koledzy zapraszam na jazdę ,niezła frajda tylko trzeba silnik dopracować i założyć rozrusznik bo nie ma*sarcasm*
RE: Skoda 30 1948r
nie ma to jak samobieżny rozrusznik typ: C-328:D jeszcze trochę i oprócz trojaczków C-308 będą trzy pepiki:p
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Skoda 30 1948r
Mania Skody się narodziła. Fajnie, że macie blisko do Słowaków. Ciekawy jestem w jakich latach je produkowali i dlaczego zaprzestano produkcji. ? Może kto wie?
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Jar - coś fantastycznego ! uwielbiam takie szpargały Jestem Ci bardzo wdzięczny za zamieszczenie tych zdjęć.
Z tresci wynika że pierwowzór Skody 30 tj Skoda HT 30 był sprowadzany do Polski. Był lub mógł być Wyobrażam sobie jakie wrażenie wywołałoby odnalezienie takiego egzemplarza
Jeśli się zgodzisz, to pozwolę sobie na zamieszczenie reprodukcji twojej reklamy na materiałach reklamowych naszego Pierwszego Podkarpackiego Zlotu Retrotraktorów w w Rudawce
Gdyby ktoś posiadał jakiekolwiek materiały dotyczące ciagników marki Skoda - bardzo prosze o kontakt.
PW, lub MalyTraktor@interia.pl lub tel 509146333<br><br><br><br>
Pierwsze prototypy wyszły w 1946r. w fabryce Skody w Pilznie.Ostatnie egzemplarze składano z dostepnych częsci już poza fabryką ,w STS Libice N.c . Prokukcję zakonczono w 1951r po osiagnięciu ilosci 8 000 szt.
Kolega Urban z Liptovskiegp Mikulasa - twierdzi że Skody były 3 wersje. Pierwsza z Logiem Skody na bloku i pełną pokrywą zaworów. Druga czyli moja - niczym nie różniła sie od pierwszej poza Logiem zastapionym gwiazdą. Trzecia miała pokrywę mniejszą - nie obejmującą wtrysków, ciensze blachy karoserii, mniejsze żebra grila, zwężające sie ku przodowi tylne błotniki i wytłaczane wsporniki zamiast profili. Na bloku gwiazda. Ale od konca 1950 roku do zakonczenia produkcji - gwiazda znikneła i bloki były bez logo.
Dlaczego nie rozwinieto dalej produkcji?
Moja teroia jest taka, że po wojnie odbudowywujący sie kraj potrzebował kazdej ilosci środków transportu. Być może zachowany był park maszynowy z linii HT28 jakieś formy, odlewy - więc mimo już przestarzałej konstrukcji wznowiono jej produkcję z drobnymi kosmetycznymi zmianami. W tym samym czasie skonstruowano i wdrożono do produkcji nowoczesny ciagnik Zetor 25. Z czasem kiedy ilość zetorów opuszczających fabrykę rosła. Skoda jako typowa ciagówka, która bardzo odstawała w swojej użytecznoci ( brak podnosnika) od Zetora musiała zakonczyć swoją historię.
Z tresci wynika że pierwowzór Skody 30 tj Skoda HT 30 był sprowadzany do Polski. Był lub mógł być Wyobrażam sobie jakie wrażenie wywołałoby odnalezienie takiego egzemplarza
Jeśli się zgodzisz, to pozwolę sobie na zamieszczenie reprodukcji twojej reklamy na materiałach reklamowych naszego Pierwszego Podkarpackiego Zlotu Retrotraktorów w w Rudawce
Gdyby ktoś posiadał jakiekolwiek materiały dotyczące ciagników marki Skoda - bardzo prosze o kontakt.
PW, lub MalyTraktor@interia.pl lub tel 509146333<br><br><br><br>
Jacek ze Skansena napisał/a:
Mania Skody się narodziła. Fajnie, że macie blisko do Słowaków. Ciekawy jestem w jakich latach je produkowali i dlaczego zaprzestano produkcji. ? Może kto wie?
Pierwsze prototypy wyszły w 1946r. w fabryce Skody w Pilznie.Ostatnie egzemplarze składano z dostepnych częsci już poza fabryką ,w STS Libice N.c . Prokukcję zakonczono w 1951r po osiagnięciu ilosci 8 000 szt.
Kolega Urban z Liptovskiegp Mikulasa - twierdzi że Skody były 3 wersje. Pierwsza z Logiem Skody na bloku i pełną pokrywą zaworów. Druga czyli moja - niczym nie różniła sie od pierwszej poza Logiem zastapionym gwiazdą. Trzecia miała pokrywę mniejszą - nie obejmującą wtrysków, ciensze blachy karoserii, mniejsze żebra grila, zwężające sie ku przodowi tylne błotniki i wytłaczane wsporniki zamiast profili. Na bloku gwiazda. Ale od konca 1950 roku do zakonczenia produkcji - gwiazda znikneła i bloki były bez logo.
Dlaczego nie rozwinieto dalej produkcji?
Moja teroia jest taka, że po wojnie odbudowywujący sie kraj potrzebował kazdej ilosci środków transportu. Być może zachowany był park maszynowy z linii HT28 jakieś formy, odlewy - więc mimo już przestarzałej konstrukcji wznowiono jej produkcję z drobnymi kosmetycznymi zmianami. W tym samym czasie skonstruowano i wdrożono do produkcji nowoczesny ciagnik Zetor 25. Z czasem kiedy ilość zetorów opuszczających fabrykę rosła. Skoda jako typowa ciagówka, która bardzo odstawała w swojej użytecznoci ( brak podnosnika) od Zetora musiała zakonczyć swoją historię.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Skoda 30 1948r
To jakiś obraz już mam. Dziękuję.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
kolegi marka_spektry nie zagniesz na niczym ,jak jusz się czymś zajmie to ma to w jednym palcu ,pozdro*saycheese*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Koledzy z za miedzy tak działają ze swoimi skodowkami