Strona 1 z 2

Zetor 25K Remont silnika

: 04 lip 2014, 12:09
autor: spoon
Witam, jestem tu nowy i mam pytanie dotyczące zetorka, otóż chodzi mi o naprawę lub regenerację pompy paliwa. Z jakimi to się wiąże kosztami? Da radę zrobić to samemu?? I jeszcze brak kompresji (tzn. jest, ale słaba) czy wymiana pierścieni na początek wystarczy? I jeszcze jedno pytanie czy chłodnica od 30-dziestki da rade chłodzić silnik.

Dziękuje i pozdrawiam.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 13:35
autor: Ursus
Jeśli chodzi o pompę wtryskową to regeneracja jej kosztuje różnie w zależności od zakresu naprawy. Jeśli wymieniać tylko sekcje i zaworki - zakładając, że reszta jest ok - czyli regulator obrotów, obudowa itd.
to koszt takiej regeneracji:
- 2x sekcja wtryskowa po 60-100 zł/szt.
- 2x zaworek zwrotny po 65 zł/szt.
- demontaż/montaż/regulacja - to już w zależności czy ma się przyrząd czy zrobi to ktoś kto się zna na ciągniku - cena od 100 - 500 zł.

Jeśli chodzi o kompresje to wszystko się okaże jak zdejmiesz głowicę. Progi na tulei jak są duże to wymiana pierścieni to takie ratowanie na jakiś czas. Tym bardziej, że obecnie ciężko dostać pierścienie do Zetora 25 na rowek 4 mm (a taki jest w starych tłokach), a z nowych zestawów pierścienie są węższe. Jakbyś chciał wymienić zestawy naprawcze to jeden "słupek" kosztuje 200 - 380 zł - w zależności czy to produkcja indyjska czy europejska. Wymianę jeśli sobie zrobisz sam to dobrze, a jakby ktoś miał robić taki remont to łącznie Ci wyjdzie 1500-2000 zł.




Chłodnica od C330 sobie powinna dać radę, ale trzeba pamiętać o odpowiednim jej zamocowaniu (ważna jest także wysokość mocowania), a także o tym, że do prawidłowego chłodzenia silnika potrzebna jest również dobra pompa wodna.

A oryginalną chłodnicę masz? Jeśli tak to chętnie przygarnę - ewentualnie mogę w zamian zapłacić, albo pomóc w zrobieniu Zetora.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 13:38
autor: brutal66
Witaj, chłodnica podejdzie i od 30tki i od 60tki tylko nie będzie się zgrywał otwór chłodnicy z otworem w masce. Jak kupiłem swojego to miał wyciętą w masce klapkę:(
Co do pompy to sekcje można kupić i wymienić. Pompę można ustawić samemu ( zakłada się wężyki lub jakieś kapilary i kreci korbą obserwując poziom ON w kapilarach, jest nawet specjalna tabelka z ilościa obrotów którym powinna odpowiadać odpowiednia ilość paliwa) ale to sporo zabawy i nie jest proste, poza tym nie sprawdzisz wtedy regulatora itd. Natomiast żeby mógł ustawić to pompiarz to potrzebuje specjalnego uchwytu w który mocuje się pompę, następnie uchwyt mocuje się już na stole.
Co do kompresji to nigdy nie wiadomo czy pierścienie pomogą. Musisz ściągnąć głowicę i zobaczyć w jakim stanie jest głowica oraz tuleje i wtedy dopiero będzie wiadomo czy pierścienie pomogą.

To tak pokrótce.

Pozdrawiam Tomasz

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 14:06
autor: spoon
Dziękuje za odpowiedzi :) Bardzo się przydadzą, w ciągu najbliższych dni jak ciągnik znajdzie się u mnie podejmę się napraw i bliższym przeglądom. Chłodnicy nie posiadam oryginalnej, od C330 jest już zamocowana tylko podobno się gotował na niej :( ale to wina pompy wodnej jak kolega wyżej napisał. Poinformuje jak tylko zdobędę ciągnik, zdjęcie też dam.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 15:19
autor: Ursus
Dobrze, że Tomek dodał - wina słabej kompresji może być w głowicy - szczelność zaworów, szczelność płaszcza wodnego itd. Jak się gotował to od razu dawaj głowicę do sprawdzenia na szczelność, bo może kompresja idzie w płaszcz wodny. Wody w oleju nie ma? Odkręć korek spustu oleju jak się odstoi olej i zobacz czy woda nie leci najpierw.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 16:57
autor: arjanprojekt
Witam

Kto może mieć te zaworki zwrotne do pompy, bo Ząbkowiece ostatnio nie posiadają tego towaru. A mój Pachciaj po wymianie wtrysków i kapitalce silnika przy równomiernych obrotach raz ledwo jedzie 20km/h a innym razem jak wskoczy to pruje ponad 30 z pełną przyczepą. Chyba muszę zajrzeć do pompy bo jedna sekcja jest podejrzana i czasem trochę kopci lekko na czarno (jakby było słabe spalanie?)

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 18:09
autor: spoon
Posiada może ktoś jakiś schemat pompy wtryskowej?? Bardzo bym prosił o jakieś zdjęcie.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 19:29
autor: brutal66
Przypomnij mi się to podeślę na priva skany dotyczące pompy.

Arjan to nie będzie wina zaworków ale bardziej sekcji lub regulatora, może się przycina. Gdyby to były zaworki to paliwo by się cofało i rano byś długo kręcił.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 19:38
autor: arjanprojekt
To jest jeszcze jeden z objawów: +20C a trzeba kręcić z 6-7 razy. Pompa była ze dwa lata temu w Paczkowie. Jeździ się dwa razy w miesiącu i już lipa:-(

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 04 lip 2014, 20:09
autor: brutal66
Jeżeli przy tym kręceniu nie puszcza dymka to ewidentnie wina zaworków. Musisz tyle razy kręcić aż napompujesz paliwo do przewodów.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 05 lip 2014, 13:13
autor: spoon
Witam, ciągnik odpalony (z samostartem ale zapalił :D) do regulacji wtryski bo rosną obroty, kompresja i pompa wody bo się leje jak z kranu. Zetorek przetransportowany. Przejechał 4-5km bez poważniejszych problemów. Dziękuje za pomoc, będę informował w trakcie napraw w najbliższym czasie.

Dziękuje i pozdrawiam

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 05 lip 2014, 16:56
autor: Ursus
Nic prostszego jak złapać w ręce korbę i zobaczyć czy wtryski "skrzypią". Jak skrzypią to paliwo dochodzi.

Zaworki są w sklepie TRAKTOR w Kaliszu, ul. Wrocławska. Coś ok. 65 zł/szt.

Jak obrotów nie trzyma to regulator najpewniej, ale gdy silnik jest w słabej kondycji i pompa szwankuje to nawet najlepszy regulator ma problem z utrzymaniem obrotów.

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 06 lip 2014, 6:07
autor: arjanprojekt
Dzięki ale czy to na pewno wina zaworków, bo odpowietrzałem przewody paliwowe (a właściwie jeden bywał z powietrzem), ropa potem rzygała równo a ciągnik nadal trzeba było kręcić minimum 5razy? a w zimę to tylko samostarcior
A u kolegi spoon'a to ewidentnie regulator obrotów szwankuje.
Pozdrawiam

RE: Zetor 25K Pompa paliwa

: 08 lip 2014, 11:30
autor: spoon
Wtryski dają jak powinny (nawet za bardzo :) ). Podczas trasy po wyjechaniu z podwórka na drogę zgasł i wtryski przestały pracować po przestawieniu kilku ząbków na pompie (nie wiem dokładnie ile) zaczęły pracować ale wtedy obroty zaczęły rosnąć. 1km ciągnik przygasał ale po jakimś czasie zaczął normalnie pracować. Plany na najbliższy tydzień to zdjąć głowice i zobaczyć w jakim jest stanie i wymienić uszczelkę, zrobić pompę wody i wymienić przewody oraz wyregulować i posprawdzać pompę i wtryskiwacze.



Jak rozebrać pompę wody?? Tzn. wyjąłem ją i zdjąłem wszystko tylko nie mogę wybić wałka. Czy jest jakiś seger, w co wątpię. Proszę o szybką odpowiedź.



Gdzie można kupić tłoki z pierścieniami do zetora?? Są na allegro zestawy naprawcze ale nie pisze średnicy i nie chce kupić czegoś o czym nic nie wiem. W Częstochowie dostanie się takie części??

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 08 lip 2014, 13:45
autor: Majo
W Danrolu są.
W zestawie naprawczym pompy wody jest seger więc możesz mieć. Nie rozbierałem jeszcze pompy wody z Zetora, tylko przypuszczam.
http://danrol-sklep.pl/pl/p/Kpl.-napraw ... 25-K-A/128
Zestawy:
http://danrol-sklep.pl/pl/p/ZESTAW-NAPR ... 25-K-A/126
http://danrol-sklep.pl/pl/p/ZESTAW-NAPR ... POLSKI/113

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 11 lip 2014, 14:21
autor: spoon
Ciężko jest wybić tuleje?? Da radę z bocznej pokrywy czy bez wyjmowania silnika z ciągnika się nie obejdzie?

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 11 lip 2014, 17:11
autor: Majo
Masz ściągacz? Jeśli tak to powinno dać radę. Czy ciężko? Zależy czy są zapieczone.
Dużo prościej jest w C-330 :D Zdejmujesz miskę wykręcasz wał i bijesz od dołu w tuleje. Tyle, że są do wyrzucenia i trzeba uważać na całą resztę silnika. Ale nie polecam tego robić... :D

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 11 lip 2014, 21:47
autor: spoon
Jaki jest dopuszczalny luz między tłokiem a tuleją?

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 12 lip 2014, 10:12
autor: Majo
A ile masz?

RE: Zetor 25K Remont silnika

: 29 lip 2014, 17:24
autor: spoon
Mniejsza, pierścienie wymienione. Z jaką siłą powinno się dokręcać głowicę??Swap pierścionków to tylko doraźne rozwiązanie, jak masz za duży luz między tłokiem a baniakiem z wyrobionym progiem, to długo to nie pochodzi.