Strona 1 z 1

zetor 25 - remont po długich latach uzytkowania

: 08 kwie 2021, 11:36
autor: zbenio10@gmail.com
Witam forumowiczów.
W zetorku 25 wymieniłem głowice bo poprzednia miała pęknięcie. Kupiłem używkę, założyłem, pali na raz, a po rozgrzaniu zaczyna bulgotać woda w chłodnicy. Na zimnym tego objawu nie ma co może być przyczyną. Pęknięcia w głowicy nie widać - kolektorem wydechowym nie wyrzuca wody. Skąd to powietrze w układzie chłodzenia. Wydaje mi się też że silnik szybko się grzeje.

Re: zetor 25 - remont po długich latach uzytkowania

: 08 kwie 2021, 17:15
autor: jaszczur2
Witaj,

Pęknięcia głowicy możesz nie zauważyć. Sprawdzamy głowice w ciepłej wodzie pod ciśnieniem ok 6-7 atm. Często puszcza wówczas w miejscach, których gołym okiem nie widać.

Być może puszcza na obsadach wtryskiwaczy, ale nie wiem jak dokładnie ta konkretna głowica wygląda.

Jeżeli nie jest pęknięta to uszczelka lub może być pęknięty blok.

Planowałeś ją przed założeniem? Blok też? Uszczelka nowa?

Re: zetor 25 - remont po długich latach uzytkowania

: 08 kwie 2021, 20:36
autor: zbenio10@gmail.com
Wcześniej pisałem , że wydawało mis sie ,że silnik się mocno grzeje. Wydawało się dlatego że ukręcił się drut od czujnika temperatury. dziś założyłem czujnik i temperatura ok . Na średnich obrotach bez obciążenia 50 -60 stopni.

Blok i głowica nie były planowane, jedynie wyczyszczone, uszczelka oczywiście nowa. Ja osobiście stawiam na mikropęknięcie w głowicy . Pod wpływem temperatury (rozszerzalność cieplna) kompresja przedostaje się do płaszcza wodnego. Jest to możliwe?
Myślę nad sprawdzeniem szczelności w zakładzie specjalistycznym , tylko czy jak ją będą sprawdzać bez podgrzania to może nic nie pokazać (na zimnym silniku nic się nie dzieje).
6-7 atm troche jest, ale ciśnienie w w trakcie suwu sprężania wielokrotnie większe.

Re: zetor 25 - remont po długich latach uzytkowania

: 08 kwie 2021, 21:00
autor: jaszczur2
Sprawdzenie następuje w cieczy nagrzanej do ok 60 st C (przynajmniej u nas). A ciśnienie podawane jest w płaszcz wodny - tam znamionowo jest 1-1,5.
Nawet mikropęknięcie w takich warunkach się ujawnia. Bardzo często nie widoczne gołym okiem. Dlatego zawsze na maszynie w gotowości są białe markery, do znaczenia miejsca.

Nie ma innego wyjścia - trzeba zwalić "czapkę" i sprawdzić szczelność. Dodatkowo proponowałbym jednak przejrzenie konkretne - jeżeli będzie ok to nie pociągnie kosztów.

Jeżeli głowica będzie szczelna to szukasz dalej.

Pozdrawiam,

Re: zetor 25 - remont po długich latach uzytkowania

: 08 kwie 2021, 22:19
autor: Grigs
głowica, upg, baniaki przez wżery na wylot, origni na baniakach,... nie wiadomo ile przyczyn.