Dzień dobry
Czy wie z Was ktoś co może być przyczyną wysuwania się wałka blokady? Chodzi mi o wałek łączący bębny hamulcowe, przechodzący na przestrzał przez mechanizm różnicowy. Nie wiem w jaki sposób jest ustalana jego pozycja. Czy wewnątrz skrzyni za pomocą pierścieni Segera, czy poprzez śrubę i podkładkę w środku lewego bębna hamulcowego.
Proszę o jakieś informacje, bo chcę w końcu usunąć tę denerwującą usterkę a nie chcę rozkopać i uziemić traktora na czas poszukiwania części.
P.S. Czy wie ktoś także jak można choć odrobinę uszczelnić miejsce blokady? podejrzewam, że z powodu ruchów tego wałka uszczelniacze uległy zniszczeniu
Pozdrawiam
Zetor 25K blokada
Re: Zetor 25K blokada
Prawy bęben najczęściej cieknie między wałem głównym a półosią koronową. tamto miejsce nie jest oryginalnie uszczelnione i ja dorabiałem specjalne podkładki i oring i mam spokój dobre kilka lat.
Wał główny jest ustalany przez nakrętki lewego bębna. Trzeba je odpowiednio ustawić i dobrze zakontrować.
Wał główny jest ustalany przez nakrętki lewego bębna. Trzeba je odpowiednio ustawić i dobrze zakontrować.
Re: Zetor 25K blokada
Tak, trzeba być szybkim
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 25K blokada
Albo wkręcić i uszczelnić szpilki a osłony montować nakrętką
Re: Zetor 25K blokada
Albo mieć wiadro na podorędziu
15 lat mam Zetora 25 i nie wiedziałem że te otwory są na przelot - u mnie już któryś z poprzednich właścicieli założył szpilki i jest spokój - nic nie wycieka przy odkręcaniu osłon
15 lat mam Zetora 25 i nie wiedziałem że te otwory są na przelot - u mnie już któryś z poprzednich właścicieli założył szpilki i jest spokój - nic nie wycieka przy odkręcaniu osłon
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;