Remont silnika Zetor 3011

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Tomasz3011
Posty: 39
Rejestracja: 27 gru 2021, 12:33
Lokalizacja: Topczewo, Podlaskie

Remont silnika Zetor 3011

Post autor: Tomasz3011 »

Witam. Jestem na etapie remontu silnika w moim Majorku i tak napotkałem pewien problem, mianowicie po weryfikacji lasek popychaczy okazało się, że są lekko wygięte oraz noszą ślady mechanicznego zużycia w miejscu styku z wałkiem odprężnika (który je podnosi) wiem że laski od c 360 są nieco dłuższe niż w 3011. Moje pytanie brzmi czy ktoś wie gdzie można kupić takie nowe Laski popychaczy z kołnieżem, może pasują z jakiegoś innego sprzętu z epoki ?? Chociaż długość, resztę sobie dorobie.
2 kupiłem pompę oleju Hylmet stary typ oraz cały nowy rozrząd Skropol. Okazuje się, że pompa oleju ma koło zębate o połowę cieńsze niż dolne koło pośrednie o które będzie zazębione. Co proponujecie zrobić kupić ?
1 kupić nowe koło zębate na pompę?
2 założyć stare koło ze starej pompy ?
3 złożyć to tak jak jest i się nie przejmować ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Remont silnika Zetor 3011

Post autor: Ursus »

Co do popychaczy, długość jest raczej taka sama.

Z kołem zębatym jak wszystko nowe zakładasz to bym nie zakładał starego, bo może hałasować. Kompletem nowym założyć i tyle. One są węższe, ale to w zasadzie nie szkodzi :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ