Zetor 3011 major
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 paź 2021, 12:38
- Lokalizacja: Miłki,Mazury
Zetor 3011 major
Hej drodzy użytkownicy. Ostatnio zabrałem się za uszczelnienie przecieków z dekla tylnego mostu mojego majorka. Przy okazji chciałem przejrzeć filtr oleju hydrauliki i pompę hydrauliczną ponieważ działanie hydrauliki nie było za rewelacyjne. Zaglądając od dołu przez otwór po deklu stwierdziłem duży, może nawet 5 milimetrowy luz na łożyskach mechanizmu różnicowego .Okazało się ,że koło talerzowe przesuwając się w prawo przetarło metalowy przewód hydrauliczny i zrobił się w niej mały otwór. Tu moje pytanie, czy luz wzdłużny na tych łożyskach można regulować czy raczej wymiana łożysk na nowe? Drugie pytanie z tym metalowym przewodem, czy można go wyjąć wymienić ?
Re: Zetor 3011 major
Oczywiście, łożyska stożkowe można regulować - ale jeśli tam jest wina regulacji a zużycia - to lepiej wymienić, szczególnie jak długo z takim luzem to jeździło - jednak teraz można tylko wróżyć, może się poluzowały nakrętki regulacyjne. I tak obie zwolnice trzeba zdejmować i podnośnik do regulacji.
Wymiana rurki jest możliwa, ale nie taka prosta, może łatwiej po demontażu mechanizmu będzie Ci pospawać ?
Wymiana rurki jest możliwa, ale nie taka prosta, może łatwiej po demontażu mechanizmu będzie Ci pospawać ?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 paź 2021, 12:38
- Lokalizacja: Miłki,Mazury
Re: Zetor 3011 major
Dzięki za podpowiedź ,po przemyśleniu kwestii chyba spawanie tej rurki będzie logicznym rozwiązaniem chociaż widziałem na yt film gdzie ktoś tę rurkę wymienia ale to raczej takie rzemieślnicze rzeźbiarstwo bez gwarancji szczelności. Pozdrawiam