Witam wszystkich, pacjentem jest mój Majorek, a mianowicie w zeszłym roku robiłem skrzynie bo wyskakiwała 3 , wymieniłem wszystkie łożyska , i tylko górną zębatke od 3 , nie pomogło więc tydzień temu podejście 2 major w cześciach skrzynia do roboty i wymieniem dolne i góne koła od 1i od 3 , razem z widełkami , i teraz wszystko poskładane i problem dalej występuje , myślałem że bezpiecznik nie trzyma , więc też zmieniłem na nowy , i dalej wyskakuje , 3 wyrzuca pod większym obciążeniem jak i podczas jazdy z górki z ciężarem , I teraz podpowiedzcie prosze Gdzie dalej szukać przyczyny ? Bo już zgłupiałem delikatnie ( Pacjent na zdjęciach )
Problemy z skrzynią Zetor 3011
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
A patrzyłeś jak zazębiają się koła zębate? Tylko co istotne trzeba zwracać uwagę na taki moment, gdy zatrzask zaskoczy, a nie jak się przesunie całkiem widełki - bo czasem obie sytuacje nie są jednakowe.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
Jaka jest rola zatrzasków?
Jeśli zatrzask pokonujemy dźwignią zmiany biegów, to dlaczego tego samego zatrzasku ma nie pokonać przesuwające się z jakiegoś powodu koło zębate?
Pytam ponieważ nie mogę dobrać zatrzasków do swojego traktora, poprzerabiałem je, skróciłem, zmieniłem kształt łebka, działają w końcu, ale nie mam żadnej pewności czy utrzymają bieg przed wyskakiwaniem...
Spotkałem się z opinią "starych mechaników" ,że zatrzask ma przeciwdziałać kleszczeniu się biegów, ale nie zabezpiecza przed wyskakiwaniem...
Jeśli zatrzask pokonujemy dźwignią zmiany biegów, to dlaczego tego samego zatrzasku ma nie pokonać przesuwające się z jakiegoś powodu koło zębate?
Pytam ponieważ nie mogę dobrać zatrzasków do swojego traktora, poprzerabiałem je, skróciłem, zmieniłem kształt łebka, działają w końcu, ale nie mam żadnej pewności czy utrzymają bieg przed wyskakiwaniem...
Spotkałem się z opinią "starych mechaników" ,że zatrzask ma przeciwdziałać kleszczeniu się biegów, ale nie zabezpiecza przed wyskakiwaniem...
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
Oczywiście, zużyte koła, źle zazębione, krzywo pracujące - będą wyskakiwać i nie pomoże zatrzask - ale jakbyś spróbował go wykręcić, to chwila jazdy i drgania spowodują wyrzucenie biegu Dlatego zatrzask służy oczywiście "trzymaniu" danego biegu, jak również zapobieganiu zakleszczania - bo jak jedziesz np. na 2, to Ci 4 nagle sama nie wskoczy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
System zapobiegający "zakleszczeniu",to zupełnie inna bajka i nie wiem ,czy w takich starych konstrukcjach traktorowych występuje,a polega na tym,że uniemożliwia jednoczesne przesunięcie dwóch wodzików.Każda mechaniczna skrzynia w samochodzie coś takiego posiada i nie musimy się martwić ,że przez niedbałe gmeranie lewarkiem doprowadzimy do zakleszczenia.
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
Tak, masz na myśli "kołek" który nigdy nie pozwala na przesunięcie się z położenia luz więcej jak jednemu wodzikowi na raz - ale tam tego nie ma. W C-360 i C-328 już są takie rzeczy Nawet Dzik ma
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
Tak, system przesuwnych sztyftów,to chyba najstarsze i najczęściej spotykane rozwiązanie.
Nie sądziłem,że w tych Ursusach jest coś takiego.Coś chyba nie do końca to działa,bo sytuacja przesunięcia dwóch wodzików w "60" dość często się zdarzała,przynajmniej u moich sąsiadów
Nie sądziłem,że w tych Ursusach jest coś takiego.Coś chyba nie do końca to działa,bo sytuacja przesunięcia dwóch wodzików w "60" dość często się zdarzała,przynajmniej u moich sąsiadów
Re: Problemy z skrzynią Zetor 3011
Zatrzask idealnie pasuje w przesuwkę,ładnie nawet słychać jak wskakuje , zębatki ładnie się zazębiają na sucho , i w trakcie jazdy też biegi miękko wchodzą , mam pomysł aby delikatnie spróbować przespawać widełki o jakieś 2/3mm aby dalej przesuwało , bo jest tam jeszcze z 5 mm do zębatki od 4