Witam
Pewnego czasu znajomy kupił w miarę zachowanego zetora 25 lecz z rozmrożonym blokiem i pękniętą w typowym miejscu głowicą po dłuższych poszukiwaniach trafił się w miarę dobrym stanie kadłub silnika z sprawną głowicą i kupą części zapasowych.Zazwyczaj robię silniki 30-stek 60-tek tym razem podjąłem wyzwanie złożenie z dwóch jednego sprawnego i kompletnego silnika do tego zabytku.
Blok wał korbowy głowica oraz korbowody zostały zawiezione do zakładu na obróbkę i regenerację po odbiorze wszystkich elementów prace stanęły na takim etapie
Mam teraz kilka pytań:
Ile powinien wystawać kołnierz tulei nad płaszczyzną bloku ?
Z jaką siłą powinny być dokręcone stopy korbowodu ?
Z jaką siłą powinna być dokręcona głowica ?
W jakie znaki powinine być ustawiony rozrząd ?
zetor 25 odbudowa z puzzli
- Rafallll360V1
- Posty: 307
- Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: zetor 25 odbudowa z puzzli
Tuleje ponad blok 00,4-0,06. Standardowo w zasadzie.
Korbowody książkowo 10-11 kGm.
O ustawieniu rozrządu robiliśmy film: https://www.youtube.com/watch?v=PH-UQn--9yQ
O głowicy również: https://www.youtube.com/watch?v=v8eIAgEsuRk
Korbowody książkowo 10-11 kGm.
O ustawieniu rozrządu robiliśmy film: https://www.youtube.com/watch?v=PH-UQn--9yQ
O głowicy również: https://www.youtube.com/watch?v=v8eIAgEsuRk
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...