traktorek wuko typ M-1

Dyskusje na temat innych ciągników
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: SEBRIGHT »

Tam są 6,5X16??
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
tom256
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:08

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: tom256 »

witam.
Maje zapytanie tyczy się wyglądu tego traktorka a dokładnie mówiąc jakiego koloru orginalnie były malowane bo za pare miesięcy podchodzę do kapitalnej rozbiurki i renowacji .:D
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

Witam Państwa. Też mam takie cudo :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mój został lekko zmodyfikowany. Dostał instalację LPG i świetnie z nią współpracuje :)

W ramach odpowiedzi nqa kilka pytań:

1. Skrzynię pośrednią za silnikiem miałem okazję naprawiać. Większość części (tulejki, koła synchronizatory, nasówka...) pochodzi ze skrzyni od Malucha. Moga wymagać tylko lekkich modyfikacji (np. skórcenie tulejki)

2. Hamulece faktcznie są przeniesione z Syreny. Robiłem je, bo stanął mi cylinderek. Za pompę hamulcową robi wysprzęglik od PF 125

3. Najbardziej rozbrajającym elementem z tego traktorka jest regulator oberotów znajdujący sie naprzeciw pompy do hydrauliki :)

4. Mój traktorek ma sporo wyposażenia dodatkowego: kabinę, glebogryzarkę, płóg śnieżny zwykły oraz wirowy, kosiarkę oraz lejek do posypywania ulic piaskiem.

5. Pod niebieską farbą miałem kolor taki, jaki widać na zdjęciach wstawionych przez tom256. Więc to raczej będzie oryginał.

Teraz nie wygląda ciekawie, ale renowacja w planach, za ok rok, może 2, jak ogarnę się z pilnymi sprawami.

Pozdr *tup*

P.S. Fotki robione dla potrzeb forum fortschritta, dlatego WUKO gra rolę troszkę drugoplanową :)

Zapraszam, świetne forum.

http://www.fortschritt.p2a.pl
farmkam
Posty: 30
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:33

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: farmkam »

Zapomniałeś dopisać do jego wyposażenia dodatkowego brony talerzowej widocznej na zdjęciach :D
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

Uznajmy, że z tą broną robił za DEMO-CAR :D
GRZECHU
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: GRZECHU »

fajny sprzęt szkoda że to było zaniedbane i przestali je produkować
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: SEBRIGHT »

Jak rozwiązałeś reduktor gazu? Typowy do butli 11kg masz?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
GRZECHU
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: GRZECHU »

ja od 9 lat zajmuję się montażem instalacji gazowych. Jak zaczynałem to prowadziłem doświadczenia na moim kaszlaku butla coś jak 11kg tylko niższa wchodziło 12 litrów, typowy parownik na rurze wydechowej przykręcany wymiennik ciepła benzyna całkiem rozłączona bo pompa paliwa była wykorzystana do obiegu płynu. Jako że całość była z części używanych w zimę zaczęły się problemy z odpalaniem i trzeba było uruchomić benzyne a parownik był wtedyogrzewany spalinami. Przy normalnej jeździe spalał 5l/100km gaz wtedy był 1,2zł tj.6zł/100km BAJKA
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

Problem podgrzewania parownika rozwiązałem jak Grzechu. Ogólny zamysł był taki, że nawinąłem elastyczną rurkę miedzianą na kolanko wydechu. Metodą prób i błędów dobrałem optymalną liczbę zwojów. Początkowo kombinowałem z wymuszaniem obiegu cieczy pompka od spryskiwacza ale to był kiepski pomysł. Nie chciałem się rozstawać z możliwością zasilania benzyną :) . Jednak ostatecznie pompka zasilająca przejęła "obowiązki" pompki obiegowej i jest naprawdę świetnie. Pali bardzo dobrze. Benzyny nie widział już w 3 lata.

Grzechu: Sprzęt może i fajny ale już na pierwszy rzut oka widać mnóstwo niedoróbek i rzemieślniczy sposób montażu. Jakbyś zobaczył jakość i precyzje odlewu skrzyni pośredniej to byś się załąmał. Ma sporo dziwnych niedoróbek. Najlepszą z nich jest obejma mocująca skrzynie pośrednią do ramy. Wydaje się, że powinna pasować w obie strony, ale tak nie jest, bo panowie monterzy jak wiercili dziury mocujące to trochę krzywo im wyszły i musieli przesunąć też otwór na obejmie :)
GRZECHU
Posty: 39
Rejestracja: 13 gru 2011, 11:23

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: GRZECHU »

chwilowo też miałem nawinientom rurkę miedzianą fi8 od tankowania gazu ale szybko gotowało płyn stalowy wymiennik ciepła miał możliwość regulacji odstępu między rurą wydechową a wymiennikiem. Jeżeli chodzi o wymuszenie obiegu to teraz jest mniejszy problem bo na złomie za pare groszy można dostać elektryczną pompe obiegową i po sprawie.
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

W moim przypadku rurka sie sprawdza, bo traktorek używany jest sporadycznie do lekkich prac manewrowo - transportowych w gospdarstwie takich jak przewiezienie słomy, czy drewna do kotłowni. Płyn nie ma się kiedy zagotować. Jest to 3 traktor w gospodarstwie (oprócz c-360, zt 323a), więc nie jest nadwerężany :)
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: marek »

Może ja pomimo, że nie jestem ekspertem w dziedzinie instalacji gazowych to lubię się nimi ,,bawić" i wiem jak to działa,coś podpowiem..W profesjonalnej instalacji gazowej w samochodzie gaz z butli dociera do parownika w stanie płynnym gdyż rurka w butli sięga dna i dopiero gdy gaz się kończy to płynie rurką rozprężony.Musi tak być by reduktor szybko reagował na zmiany obrotów silnika i silnik pracował płynnie w pełnym zakresie obrotów.Płynny gaz rozpręża się dopiero w parowniku, a jak wiadomo gaz rozprężając się powoduje że jego temperatura spada i gdyby parownik nie był podgrzewany to by zamarzł, co zresztą się dzieje gdy jest za mało płynu w chłodnicy.Natomiast w butli do kuchenki nie ma wewnątrz rurki i gaz wypływa z niej już rozprężony,ale wymaga to ustawienia butli w pionie.Cała butla wtedy się ochładza.W przypadku gdy butla leży gaz do parownika dostaje się w postaci płynnej tylko do momentu aż odsłoni otwór wylotowy czyli do trochę mniej niż połowa butli.Później rozpręża się już w butli więc do parownika dociera już jako gaz a nie płyn.Zmierzam do tego że jeżeli butla będzie ustawiona pionowo to parownik nie wymaga podgrzewania bo gaz dociera do niego rozprężony i nie powoduje obniżenia jego temperatury.Natomiast gdy butla leży to do połowy jej zawartości parownik wymaga podgrzewania bo gaz rozpręża się w nim a od połowy zawartości gaz dociera rozprężony/Czyli jeżeli zamocujemy butlę pionowo to nie musimy komplikować instalacji o ogrzewanie parownika.Parownik samochodowy niestety musimy założyć bo jest on jednocześnie dozownikiem gazu względem ilości powietrza czyli ustawia skład mieszanki.Ja np w kosiarce -traktorku nie musiałem go zakładać .Mam zwykły reduktor od kuchni dlatego że w kosiarce butlę mam w pionie,ustawiam gaz tylko raz i mogę tak jeździć cały dzień.Jadąc czymś co wymaga zmiany biegów czy prędkości jazdy jak samochód czy traktor niestety musimy zastosować parownik.Chodzi również o bezpieczeństwo bo na wyjściu reduktora kuchenki jest ciśnienie ,a parownik samochodowy puszcza gaz tylko wtedy gdy na jego wyjściu panuje podciśnienie czyli silnik pracuje i pobiera gaz.Podgrzewanie parownika jest zależne od ustawienia butli.Czy zdarzyło się wam by zamarzł reduktor przy butli w domu ,nawet jak gotujecie na wszystkich palnikach na maksa i jeszcze działa piekarnik?Nie ,dlatego że gaz rozpręża się w butli a nie w reduktorze.Jak się mylę proszę o korektę.
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

U mnie jest zamontowana w pełni samochodowa instalacja. Zakładam do niej specjalną butlę od widlaka. Można ją poznać w przypadku GASPOLU po białym kołnierzu. W butli jest zamontowana rurka, więc gaz do parownika dociera w fazie płynnej.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: marek »

Macie oczywiście rację .Moja kosiarka ma 12kM i chodzi dobrze na reduktorze z kuchni bo pomimo że mam oryginalną instalację LPG która leży w garażu to nie chciałem nic komplikować.Wykorzystałem tylko elektrozawór od LPG,który odcina gaz po wyłączeniu zapłonu a ilość gazu przy stałych obrotach w kosiarce ustawiam raz zwykłym zaworem kulowym.Że tak powiem na słuch.W czymś co jeździ ,,normalnie" nie do zastosowania.
tom256
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:08

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: tom256 »

taki unikatowy ciągniczek i tak zniszczony SZKODA
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

tom256 napisał/a:
taki unikatowy ciągniczek i tak zniszczony SZKODA
Jestem wielkim przeciwnikiem pozorowanych ruchów. Jest w bardzo dobrym stanie technicznym. U mnie remont nie polega na pomalowaniu wszystkiego nową farbą i cieszeniu się że fajnie wygląda. Renowacja wymaga dużo czasu, żeby zrobić to porządnie od A do Z, dlatego czekam z tym. Po za tym traktorek nie miał lekkiego życia. Żeby było jasne dla wszystkich: Nie mam go od nowości. Przedtem pracował w zakładzie gospodarki mieszkaniowej.
tom256
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2010, 21:08

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: tom256 »

Jestem wielkim przeciwnikiem pozorowanych ruchów. Jest w bardzo dobrym stanie technicznym. .....


stan techniczny .. też ważny ale patrząc na fotki to został zniszczony kolejny unikat polskiej twórczości*tdown* , a nadmienię że sa to traktorki wyprodukowane w niewielkich ilościach .
Awatar użytkownika
scatman
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2011, 1:07

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: scatman »

Ja co prawda jestem jak na razie cały czas w trakcie remontu mojego pierwszego pojazdu ale dyskusja o instalacji gazowej w silniku z 126 mnie zainteresowała bo następny pojazd chcę w takowy zaopatrzyć.

Problem gotowania wody myślę czy by się nie dało rozwiązać stosując małą chłodnicę którą by spełniała nagrzewnica samochodowa, takie nagrzewnice zespolone z wentylatorem wystarczy tylko teraz zaopatrzyć w wyłącznik wentylatora wyciągnięty z chłodnicy samochodowej i można przestać się bać o gotowanie płynu. Niektóre samochody mają dodatkowe pompki obiegowe w nagrzewnicach co całkowicie rozwiązywałoby problem.
igor_z1
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2012, 14:42

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: igor_z1 »

tom256 napisał/a:
Jestem wielkim przeciwnikiem pozorowanych ruchów. Jest w bardzo dobrym stanie technicznym. .....


stan techniczny .. też ważny ale patrząc na fotki to został zniszczony kolejny unikat polskiej twórczości*tdown* , a nadmienię że sa to traktorki wyprodukowane w niewielkich ilościach .
odzyska dawny blask. Tylko musi poczekać na swoją kolejkę. W tamtym roku odnowiłem poczciwą c-355. Dostała nowy lakier, nowe blachy oraz instalacje oparta na instalacji eklektycznej forda mondeo - opartą na przekaźnikach I bezpiecznikach wsówkach. Powinna być wieczna :)

Teraz naprawiam hamulce oraz hydraulikę w fortschritcie zt-323a.

Gdybym musiał sprzedać Wuko, mapewno będzie to za pośrednictwem tego forum.
maxmax1212
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2012, 15:51

RE: traktorek wuko typ M-1

Post autor: maxmax1212 »

ODPOWIEDZ