Strona 3 z 7

RE: TUR-10

: 16 maja 2007, 21:19
autor: Deleted_User
Arbi,
ta skrzynia, to musi być wytwór WUKO Stąporków. Jest praktycznie identyczna jak w moim TUR'ze. Taki sam korpus, taki sam górny dekiel, drobne różnice związane z mocowaniem.
Można by w Stąporkowie kupić taką skrzynię ?

RE: TUR-10

: 17 maja 2007, 9:31
autor: zp1_pp
niezłą ktoś zrobił podróbkę TURa...
z tyłu sa dołożone półosie chyba od Żuka i dlatego taki szeroki

RE: TUR-10

: 17 maja 2007, 10:02
autor: Deleted_User
Nikt tutaj niczego nie podrabiał.
Człowiek mieszka koło Stąporkowa i jakoś zdobył skrzynię od TURA.
Resztę zbudował na zasadzie SAMA, czyli pakujemy co mamy.
To nie żaden TUR a jedynie SAM ze skrynią od TURA.

RE: TUR-10

: 17 maja 2007, 13:11
autor: Mirek
ale to chyba chodzi o ten ciągniczek na allegroB)

RE: TUR-10

: 17 maja 2007, 16:54
autor: Deleted_User
Ktoś już dał 6 tys. za tego TUR'a na Allegro, a może być jeszcze więcej

RE: TUR-10

: 17 maja 2007, 17:30
autor: Ursus
Teraz przyjrzałem się jeszcze temu TURowi z Allegro i stwierdzam, że:
-przednie felgi są z Trabanta (chyba?)
-tylne felgi to najprawdopodobniej przednie z Ursusa C-45 (lub przyczepy) :)

RE: TUR-10

: 18 maja 2007, 15:37
autor: Ursus
Dyskusję odnośnie rejestracji SAMów proszę prowadzić w TYM TEMACIE. Posty w innych tematach będą kasowane.

RE: TUR-10

: 21 maja 2007, 21:18
autor: Deleted_User
Witam,
mam takie pytanko,:uhoh:
wyjście WOM w TUR 10 wygląda jak na załączonym obrazku (wycinek zdjęcia i wycinek z instrukcji, dostarczonej przez Kol. Arbi).

Obrazek

Czy to jest typowe wyjście ? Może od czegoś pasuje ? Co należy tam zamontować aby wyjście było takie jak w typowym ciągniku, czyli taki frezowany wzdłużnie wałek, sorry ale nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale chodzi mi o końcówkę typowego wałka odbioru mocy

RE: TUR-10

: 21 maja 2007, 21:44
autor: Ursus
Słabo to widać ale przypomina mi to wyjście takie jak w Ursusie C-308 lub Dziku. A Tobie pewnie chodzi o założenie takiego wielowypustu jak mają normalne ciągniki.

RE: TUR-10

: 21 maja 2007, 23:07
autor: zp1_pp
Może jeszcze jakiś uszczelniacz po drodze?



Wladimirec T-25 masz może pomysł jak dorobić hamulce do Dzika nie psując oryginalnej konstrukcji traktora?
Myślałem o bębnach od Żuka, ale zaczynają się problemy z nowymi częściami do tych aut. Może wiesz coś na ten temat?:confused:

RE: TUR-10

: 22 maja 2007, 10:18
autor: zp1_pp
Już coś wymiśłiłem oczywiście na bazie hamulców Żuka. Podeślę Ci projekt w cadzie jak tylko go zrobię.
Dzięki za odpowiedź.:yes:



A tak wogóle to rzeczywiście jesteś konstruktorem?

RE: TUR-10

: 22 maja 2007, 23:03
autor: Deleted_User
Powracawszy do tematu WOM w TUR'ze załączam (mam nadzieję) dokładne zdjęcie.

Obrazek

To co widać, ten kołnierz wewnątrz okrągłęgo pierścienia, cały się obraca. Jest tam 6 widocznych otworków w kołnierzu, te otwory mają gwint i to M6. Myślę więc, że coś tam można przykręcić, tylko co ? :confused: Jak to nazwać, o co pytać w sklepie ? A jak nie można kupić, to z czego najłatwwiej dorobić ?

RE: TUR-10

: 23 maja 2007, 0:18
autor: zp1_pp
Moje zdanie jest takie: musisz znaleźć kogoś, kto dorobi Ci tarczę, która będzie pasowała kształtem do tego, któy masz w Turze. Kształt jest tak zaprojektowany, aby rpzenosił obciążenie monentu obrotowego. Śruby M6 nie przeniosą obciążenia - zetną się. Służą one raczej do połączenia na sztywno z wałkiem (w tym przypadku o dość dziwnym kształcie). Do tego kołnierza należy wspawać gotową końcówkę z wielkowypustem pochodzącą od inej maszyny, ale o znormalizowanym kształcie - takim jak w "dorosłym" ciągniku. Proponuję wałek od kombajnu ziemniaczanego Anna lub od kosiarki rotacyjnej (ten jest dłuższy, ale ceną zbliżony) koszt ok. 40 zł.
Wtedy będziesz miał wyjście standard i połączenie rozbieralne - przydante przy naprawach.
jest jeszcze jeden problem - trzeba się zastanowić nad uszczelnieniem tego wału. powinien być pierścień uszczelniający w korpusie skrzyni biegów, ale sprawdź to, wsztstko jest w oleju i jeśli nie ma tam uszczelnienia, to może uciekać olej. Według mnie jest tam uszcelnienie. postaram się sprawdzić to w Dziku - skrzynia taka sama.;)



Może oczywiście da się dobrać część gotowa w sklepie, ale nie przychodzi mi do głowy od czego może pasować. Może będzie wiedział ktoś inny.



Wladimirec T-25
Życzę Ci powodzenia. To bardzo dobry kierunek studiów - sam skończyłem. Dają nieźle w kość, ale do głowy sporo kładą.

RE: TUR-10

: 23 maja 2007, 16:49
autor: zp1_pp
Przyda się jeszcze tokarka. Elementy obrotowe obrabia się na tokarce...

RE: TUR-10

: 23 maja 2007, 20:57
autor: Deleted_User
zp1_pp napisał/a:
jest jeszcze jeden problem - trzeba się zastanowić nad uszczelnieniem tego wału. powinien być pierścień uszczelniający w korpusie skrzyni biegów, ale sprawdź to, wsztstko jest w oleju i jeśli nie ma tam uszczelnienia, to może uciekać olej. Według mnie jest tam uszcelnienie. postaram się sprawdzić to w Dziku - skrzynia taka sama.;)
Uszczelnienie nie stanowi problemu, bo fabrycznie jest wszystko uszczelnione i nic nie cieknie, problem jedynie stanowi nazwijmy to przejściówka na klasyczny wałek.
Wladimirec T-25 napisał/a:
A do czego Ci WOM w takim pojeździe masz jakieś maszyny które pociągnie ten 10 km silnik ???
No myślę, że pociągnie opryskiwacz, glebogryzarkę 1-1,2m, może małą kosiarkę rotacyjną i myślę jeszcze o odśnieżarce wirnikowej - tylko trzeba będzie odsnieżać tyłem :lol:
To jak Panowie ? Koniec pomysłów :o, pozostaje tylko uruchomić tokarkę, frezarkę, spawarkę :confused: W żadnej naszej maszynie rolniczej nie ma takiego wyjścia ?

RE: TUR-10

: 24 maja 2007, 12:59
autor: zp1_pp
Opryskiwacz, to drobiazd dla tego traktora. Należy się zastanowić nad glebogryzarką i resztą. Maszyny te mają znacznie większe zapotrzebowanie mocy. Może się uda. Musisz sprawdzić to z jedną maszyną i ewentualnie zastanowić się nad resztą.

RE: TUR-10

: 17 cze 2007, 13:18
autor: M
Witam !

Dobrze ,że przypadkowo trafiłem na ta stronkę. Potwierdzam zdjęcia ciągniczka które obejrzałem to TUR-10 , produkowany w Stąporkowie.
Mam taki ciągnik i od kilkunastu lat go użytkuję z dużym powodzeniem. Oczywiście nastąpiły w nim drobne przeróbki. Musiałem zmienić skrzynię biegów , gdyż nie mogłem dostać oryginalnych części zamiennych. Ale poza wymianą skrzyni biegów inne podzespoły ciągnika są oryginalne. Szkoda ,że takich ciągniczków już nie produkuje się u nas w kraju.

Pozdrawiam

RE: TUR-10

: 19 cze 2007, 9:30
autor: Deleted_User
Kolego "M", a mógłbyś umieścić jakieś zdjęcia swojego TUR'a :shy:
Poza tym mam pytanie jakie miałeś problemy ze skrzynią biegów i w jaki sposób uporałeś się ze zmianą skrzyni biegów. Ta, co jest w oryginale jest praktycznie częścią konstrukcji podwozia, tzn są do niej przymocowane tylne koła, siedzenie, hydraulika i jest zintegrowana z ramą.
Ja też miałem problemy ze swoją, ale bez problemu dostałem łożyska i zębatki

RE: TUR-10

: 24 lip 2007, 12:00
autor: zp1_pp
Witam.
Jak idą prace nad ciągnikiem?
Wyślij jakąś fotkę...

pozdrawiam

RE: TUR-10

: 19 lis 2007, 22:33
autor: Ursus
Wstawiam tutaj fotki nadesłane przez kolegę Maszyna:

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek