tv521
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: tv521
Zawory z reguły mają prowadnicę nie wymagającą smarowania - z żeliwa szarego lub brązu. Dlatego posiadają uszczelniacze żeby nie dostawały oleju.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: tv521
Źle to napisałem - potrzebne są uszczelniacze żeby olej nie wlatywał na zawory ( cześć by szła do cylindra a cześć do wydechu ) . A prowadnice samosmarowne jak najbardziej.
RE: tv521
Pierwsze uszczelniacze zaworów zastosowano w silnikach wysokoobrotowych, przy prowadnicach ze stopów kolorowych pracujących na sucho, żeby silniki podszas zasysania nie pobierały oleju, obecnie nadal to stosują w prawie wszystkich nowoczesnych silnikach doładowanych, niby po to żeby ciśnienia powietrza i spalin nie przedostawały się do oleju i żeby olej nie tworzył węgla na zaworach, niestety takie prowadnice po 300 tys.km mają już znaczne luzy.
Konstrukcje nie wyżyłowane z żeliwnymi prowadnicami nie mające uszczelniaczy, nie posiadają żadnych luzów nawet po milionie kilometrów z racji smarowania.
A wszyscy wiedzą że dobrze wyremontowana C-360 bez żadnych uszczelniaczy nie spala grama oleju, no ale to jednostka niewysilona, wolnoobrotowa.
Konstrukcje nie wyżyłowane z żeliwnymi prowadnicami nie mające uszczelniaczy, nie posiadają żadnych luzów nawet po milionie kilometrów z racji smarowania.
A wszyscy wiedzą że dobrze wyremontowana C-360 bez żadnych uszczelniaczy nie spala grama oleju, no ale to jednostka niewysilona, wolnoobrotowa.