białorus jumz

Ogólnie o ciągnikach
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: białorus jumz

Post autor: brutal66 »

Panowie, kontynuuje przegląd techniczny oraz będę malował białorusa o którym mowa na początku postu. Kika pytań

Czy pedały hamulca i sprzęgła posiadały zewnętrzne sprężyny, które powodowały powrót do pozycji wyjściowej?
Jaki olej do wspomagania i czy występuje w tym układzie filtr oleju?
Przeglądnąłem z grubsza i filtra nie widzę a cały układ wspomagania zawalony "masłem".

Pozdrawiam Tomasz



Witam, temat jumza wraca jak bumerang
Po wyczyszczeniu układu oraz filtra wspomaganie nadal słabe. Chciałbym sprawdzić ciśnienie pompy wspomagania zanim się wezmę za resztę. Posiada ktoś informację jakie ta pompa powinna wytwarzać ciśnienie? Drugie pytanie do czego służy dźwignia znajdująca się pomiędzy pompą wspomagania a pompa zasilającą rozdzielacz?

Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 343
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: białorus jumz

Post autor: Traktorek98 »

Nią załanczasz pompe z tego co wiem, od przedniego rozdzielacza.
Przynajmniej u mnie tak bylo.
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: białorus jumz

Post autor: brutal66 »

tak, masz rację. Też tak uważam ale wolałem się upewnić.



Witam, Panowie nadal mam problem ze wspomaganiem w tej piekielnej maszynie. pompa sprawna. Czy ktoś rozbierał w takim jumzie serwo? Czy jest do nabycia zestaw naprawczy? Za wszelkie porady, opinie i sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: białorus jumz

Post autor: Bolszewik »

Rozbrajałem wspomaganie w firmowej białoruśce, kupowałem też do niej części (wałek), a uszczelkę dorabiałem z arkusza.

W Kielcach był sklep specjalizujący się w ruskim sprzęcie, niedaleko izby skarbowej, ale nie pamiętam dokładnie ulicy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
brutal66
Posty: 633
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: białorus jumz

Post autor: brutal66 »

Ale było wspomaganie typu serwo czy jak orbitrol?
Dzisiaj zacząłem demontować serwo i utknąłem- niby wszystko odkręcone a nie mogę ściągnąć. Jutro będę walczył dalej. Znalazłem też zestaw uszczelek, oringów i uszczelniaczy, muszę się tylko upewnić czy będzie pasować do "mojego" modelu.
Po zdemontowaniu drążka zauważyłem że nadal cholernie bardzo trudno kręcić kierownicą czyli problem musi leżeć w serwie lub przekładni. Dziwna sprawa, jak uda się zdemontować serwo będę informował w czym problem.

Pozdrawiam Tomasz




Witam wszystkich, dawno nie pisałem- cóż życie toczy się swoimi ścieżkami.
Serwo już dawno naprawione, a w związku z tym, że nie znalazłem w Internecie żadnej instrukcji lub informacji na ten temat postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami dla potomnych, może komuś się te informacje przydadzą.
Zasada działania serwomechanizmu jest prosta. Do przekładni przymocowany jest prymitywny rozdzielacz oraz krótki siłownik, który za pomocą listwy zębatej wspomaga ruch samej przekładni. Rozdzielacz uruchamia ruch kierownicy/ przekładni, ale uwaga gdy nie ma oporu np. drążka kierowniczego wtedy rozdzielacz nie przesteruje siłownika!
Poniżej kilka zdjęć i objaśnień.

zdjęcie wnętrza serwomechanizmu
Obrazek

siłownik wspomagania
Obrazek

listwa zębata która przekazuje siłę z siłownika
Obrazek

klapka oraz podkładki służące do regulacji luzu w przekładni
Obrazek
Obrazek

rozdzielacz oraz wystające końcówki "suwaków"
Obrazek

Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
ODPOWIEDZ