Pomoc przy Dzik 21

Jeśli kogoś lub czegoś poszukujesz...
Szakul91
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2020, 12:17

Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Szakul91 »

Witam.
Szukam pomocy w sprawie silnika do dzika 21, mecze się już od dłuższego czasu. Miałem silnik co nie byl odpalany 15 lat ale juz w strasznym stanie, nadawał się do całkowitego remontu, łatwiej i szybciej było zakup silnika używanego i w lepszym stanie. Gaźnik ikov dałem do całkowitego remontu, starałem się ustawić odpowiednią przerwę, dawkowanie paliwa, przerwę na świecy co tylko wpadło mi no głowy, świeże paliwo, opowietszenie baku. Już mi brak pomysłów. Dzik ciężko odpala, gdy już jakimś cudem odpali to nie wkreca się na obroty, tak jakby brakowało mu paliwa, gdybym chciał ruszyć to kawałek przejedzie i traci obroty. Może jest ktoś ze Śląska okolice Wodzisławia śląskiego który mógłbym pomóc??
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 379
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: GMalec »

To musisz poczekac
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12232
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Ursus »

Czyli z silnikiem nic nie robiłeś? Może dostaje lewe powietrze przez uszczelnienia na wale?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 388
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Borekk17 »

Uszczelniacze na wale zmienic i zmierzyć mu cisnienie sprężania może juz zajechany
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Szakul91
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2020, 12:17

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Szakul91 »

Nie rozbieralem tego drugiego silnika gdyż miał kompresję o niebo lepsza na dźwigni rozrusznika niż ten silnik wcześniej. Chodź sam też miałem domysły o tym lewym powietrzu że sobie zassysa przez uszczelnienie wału ale to trochę taki najgorszy scenariusz. Więc dlatego wolałbym się wspomóc czyjąś opinią bo może akurat będzie jakaś blachostka. Może coś przeoczyłem podczas regulacji. Często sporo osób ma więcej doswiadczenia z tym sprzętem. Jeśli była by potrzeba mógłbym nawet zdemontować silnik i przywieźć do przejrzenia i wymiany tych uszczelnień jakby ktoś miałby jakieś moce przerobowe.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: marek »

Po zdjęciu tłumika przez kanał wylotowy zobacz w jakim stanie jest tłok i pierścienie. Jeżeli tłok jest okopcony lub pierścienie wyglądają na zapieczone to do wymiany.Lub zdejm fajkę i otwórz przepustnicę pokręć rozrusznikiem jednocześnie obserwując bezpośrednio wlot gaźnika. Jeżeli z gardzieli będzie się wydobywać delikatna mgiełka to tłok i pierścienie do wymiany.Lub po prostu zmierz kompresję.Na pocieszenie powiem Ci że ostatnio uruchomiłem zapieczone pierścienie w kosie spalinowej bo nie odpalała wcale.Teraz odpala od razu . Lepiej jak nie jedna nowa.Najlepszą opcją dla Ciebie były by te zapieczone pierścienie bo wyczyścisz je i wszystko wróci do normy.Tylko uważaj przy wyciąganiu z rowków bo są kruche.
Szakul91
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2020, 12:17

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Szakul91 »

Dzisiaj miałem chwilę czasu i odkrecilem wydech , widać że tłok jest trochę przytarty od strony wydechu ale pierścienie wyglądają ze były wymienione chodź mogę się mylić.
https://zapodaj.net/aec5efcdf4f50.jpg.html
https://zapodaj.net/9ef4e60bc33b2.jpg.html
https://zapodaj.net/710608f2bcb55.jpg.html
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: marek »

Jeżeli na drugim zdjęcie na dole po prawej stronie to wżery to czeka Cię wymiana tłoka.Chyba był przytarty.Te okopcenia tłoka świadczą że pierścienie marnie trzymają.Mam nadzieję że cylinder w lepszym stanie.Ustaw tłok tak byś mógł poruszać jego dołem na boki i jeżeli będzie choćby niewielki luz to szlif i wymiana.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2565
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: SEBRIGHT »

W dwusuwach zauważyłem zawsze są bardziej przytarte od strony wydechu - moim zdaniem winny jest geomadzący się w kanale wydechowym nagar, który mało kto usuwa...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Szakul91
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2020, 12:17

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Szakul91 »

Ale żeby to wplywalo na to że silnik nie wkreca się na obroty i ciężko odpala ? Widziałem już bardziej zajechane silniki.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: marek »

Silnik czterosuwowy pewnie by pracował . Natomiast to dwusów to ze względu na sposób jego działania , szczelność tłoka odgrywa bardzo ważną rolę.Chodzi o to że jednocześnie pod tłokiem odbywa się sów ssania a nad tłokiem sów sprężania.Jeżeli tłok jest nieszczelny to nie dość że spada sprężanie to przeciskająca się pod tłok mieszanka powoduje zaburzenie suwu ssania i przy dużej nieszczelności silnik ,,pluje" paliwem z gaźnika zamiast zasysać go do środka.To tak w skrócie co do znaczenia szczelności tłoka I jeszcze jedno. Czy świeca jest sucha i ma biały nalot to mogą być nieszczelne uszczelniacze wału a jeżeli mokra i z czarnym nalotem to będzie wina nieszczelności tłoka co sądząc ze zdjęć tu ma miejsce.Sądząc po tym że tłok jest okopcony nie przy zamkach a tu gdzie widać to te pierścienie są prawdopodobnie zapieczone.Bez zdjęcia cylindra nic się nie dowiesz.
Szakul91
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2020, 12:17

Re: Pomoc przy Dzik 21

Post autor: Szakul91 »

Tego się obawiał że trzeba by było cały silnik robić , jaka znajdę jakaś chwilę czasu to rozbióre. Może ktoś remontuje takie silniki ??
ODPOWIEDZ