Strona 1 z 1

Pomoc przy Dzik 21

: 21 cze 2020, 12:27
autor: Szakul91
Witam.
Szukam pomocy w sprawie silnika do dzika 21, mecze się już od dłuższego czasu. Miałem silnik co nie byl odpalany 15 lat ale juz w strasznym stanie, nadawał się do całkowitego remontu, łatwiej i szybciej było zakup silnika używanego i w lepszym stanie. Gaźnik ikov dałem do całkowitego remontu, starałem się ustawić odpowiednią przerwę, dawkowanie paliwa, przerwę na świecy co tylko wpadło mi no głowy, świeże paliwo, opowietszenie baku. Już mi brak pomysłów. Dzik ciężko odpala, gdy już jakimś cudem odpali to nie wkreca się na obroty, tak jakby brakowało mu paliwa, gdybym chciał ruszyć to kawałek przejedzie i traci obroty. Może jest ktoś ze Śląska okolice Wodzisławia śląskiego który mógłbym pomóc??
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 21 cze 2020, 21:08
autor: GMalec
To musisz poczekac

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 21 cze 2020, 21:49
autor: Ursus
Czyli z silnikiem nic nie robiłeś? Może dostaje lewe powietrze przez uszczelnienia na wale?

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 21 cze 2020, 23:00
autor: Borekk17
Uszczelniacze na wale zmienic i zmierzyć mu cisnienie sprężania może juz zajechany

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 22 cze 2020, 10:15
autor: Szakul91
Nie rozbieralem tego drugiego silnika gdyż miał kompresję o niebo lepsza na dźwigni rozrusznika niż ten silnik wcześniej. Chodź sam też miałem domysły o tym lewym powietrzu że sobie zassysa przez uszczelnienie wału ale to trochę taki najgorszy scenariusz. Więc dlatego wolałbym się wspomóc czyjąś opinią bo może akurat będzie jakaś blachostka. Może coś przeoczyłem podczas regulacji. Często sporo osób ma więcej doswiadczenia z tym sprzętem. Jeśli była by potrzeba mógłbym nawet zdemontować silnik i przywieźć do przejrzenia i wymiany tych uszczelnień jakby ktoś miałby jakieś moce przerobowe.

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 22 cze 2020, 10:59
autor: marek
Po zdjęciu tłumika przez kanał wylotowy zobacz w jakim stanie jest tłok i pierścienie. Jeżeli tłok jest okopcony lub pierścienie wyglądają na zapieczone to do wymiany.Lub zdejm fajkę i otwórz przepustnicę pokręć rozrusznikiem jednocześnie obserwując bezpośrednio wlot gaźnika. Jeżeli z gardzieli będzie się wydobywać delikatna mgiełka to tłok i pierścienie do wymiany.Lub po prostu zmierz kompresję.Na pocieszenie powiem Ci że ostatnio uruchomiłem zapieczone pierścienie w kosie spalinowej bo nie odpalała wcale.Teraz odpala od razu . Lepiej jak nie jedna nowa.Najlepszą opcją dla Ciebie były by te zapieczone pierścienie bo wyczyścisz je i wszystko wróci do normy.Tylko uważaj przy wyciąganiu z rowków bo są kruche.

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 25 cze 2020, 0:33
autor: Szakul91
Dzisiaj miałem chwilę czasu i odkrecilem wydech , widać że tłok jest trochę przytarty od strony wydechu ale pierścienie wyglądają ze były wymienione chodź mogę się mylić.
https://zapodaj.net/aec5efcdf4f50.jpg.html
https://zapodaj.net/9ef4e60bc33b2.jpg.html
https://zapodaj.net/710608f2bcb55.jpg.html

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 25 cze 2020, 9:28
autor: marek
Jeżeli na drugim zdjęcie na dole po prawej stronie to wżery to czeka Cię wymiana tłoka.Chyba był przytarty.Te okopcenia tłoka świadczą że pierścienie marnie trzymają.Mam nadzieję że cylinder w lepszym stanie.Ustaw tłok tak byś mógł poruszać jego dołem na boki i jeżeli będzie choćby niewielki luz to szlif i wymiana.

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 25 cze 2020, 10:58
autor: SEBRIGHT
W dwusuwach zauważyłem zawsze są bardziej przytarte od strony wydechu - moim zdaniem winny jest geomadzący się w kanale wydechowym nagar, który mało kto usuwa...

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 26 cze 2020, 0:27
autor: Szakul91
Ale żeby to wplywalo na to że silnik nie wkreca się na obroty i ciężko odpala ? Widziałem już bardziej zajechane silniki.

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 26 cze 2020, 9:20
autor: marek
Silnik czterosuwowy pewnie by pracował . Natomiast to dwusów to ze względu na sposób jego działania , szczelność tłoka odgrywa bardzo ważną rolę.Chodzi o to że jednocześnie pod tłokiem odbywa się sów ssania a nad tłokiem sów sprężania.Jeżeli tłok jest nieszczelny to nie dość że spada sprężanie to przeciskająca się pod tłok mieszanka powoduje zaburzenie suwu ssania i przy dużej nieszczelności silnik ,,pluje" paliwem z gaźnika zamiast zasysać go do środka.To tak w skrócie co do znaczenia szczelności tłoka I jeszcze jedno. Czy świeca jest sucha i ma biały nalot to mogą być nieszczelne uszczelniacze wału a jeżeli mokra i z czarnym nalotem to będzie wina nieszczelności tłoka co sądząc ze zdjęć tu ma miejsce.Sądząc po tym że tłok jest okopcony nie przy zamkach a tu gdzie widać to te pierścienie są prawdopodobnie zapieczone.Bez zdjęcia cylindra nic się nie dowiesz.

Re: Pomoc przy Dzik 21

: 27 cze 2020, 22:30
autor: Szakul91
Tego się obawiał że trzeba by było cały silnik robić , jaka znajdę jakaś chwilę czasu to rozbióre. Może ktoś remontuje takie silniki ??