Poszukuję porady, prasa kostkująca

Jeśli kogoś lub czegoś poszukujesz...
jacekp00
Posty: 15
Rejestracja: 13 maja 2021, 7:02

Poszukuję porady, prasa kostkująca

Post autor: jacekp00 »

Witam
Z uwagi na to że mam mały areał (1ha) bardzo trudno znaleźć mi w okolicy osobę do prasowania siana, jak już znalazłem to pomimo umowy na 2-3 prasowania w roku stawka za jedną usługę była wręcz zaporowa (450 + sznurek, dojazd 2km). O ile znajdę gdzieś dalej to z dojazdem wychodzi podobnie.
I tu nasuwa się pytanie za jaką prasą kostkującą się rozglądać, najważniejsze żeby była "prosta", części dostępne, żeby sama prasa jak i części nie kosztowały miliony.
Nie jestem z dziada pradziada rolnikiem, przeprowadziłem się na wieś kilka lat temu.
Mógł by ktoś łopato logicznie wyłuszczyć mi wszystkie za i przeciw.
Awatar użytkownika
wisera
Posty: 250
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:58

Re: Poszukuję porady, prasa kostkująca

Post autor: wisera »

Jaki posiadasz ciągnik? To jest podstawowe pytanie, żeby wiedzieć czego szukać. Miałem styczność z różnymi od NH, Welgera, Fahra, Forshrita po Sipme, i szczerze polecam Sipmę, jak zadbana to mało awaryjna, części wszędzie dostępne, i ceny do wyboru do koloru. Z tym że do Sipmy już 60 bardziej niż 30, bo masywniejsza i więcej mocy ma. Najlepiej patrz na Sipmy powyżej 91 roku bo napewno już miały w tedy przeciwwagę montowaną. Jeśli dobrze trafisz to w ciągu 10 pokosów ci się zwróci ;)
Nie myślałeś o przyczepie samozbierajacej ?
jacekp00
Posty: 15
Rejestracja: 13 maja 2021, 7:02

Re: Poszukuję porady, prasa kostkująca

Post autor: jacekp00 »

Ja mam t25, ale sąsiad ma 360 (pożyczy bez problemu na kilka godzin) ;). O przyczepie nie myślałem, bo mamy dwie części pola 8000m2 kosimy na bieżąco dla koni a na pozostałym hektarze jest trawa na siano które ma być składowane i wykorzystywane w zimie do karmienia koni.
Tak, chyba ta spima będzie najlepszym rozwiązaniem tylko szkoda że to taki "kloc" mało poręczny ;).