C-330 z Kultowych aut PRL

Czyli ciągniki i maszyny w małych rozmiarach
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

Miałem już nic nie robić ale mój młody zmobilizował mnie do rozszerzenia kolekcji i tym sposobem powstaje c-328 na bazie UH i niebieska 330 z kultowych
W niebieskiej zasadnicza różnica to przednia oś okrągła, no i jeszcze będę robił odlew siedzenia na miskę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Przybył czekista Władek i jego więksi towarzysze.
Władek zmienił kolor felg, dachu i grilla.
Imitacja c-328 i niebieskac-330 też na ukończeniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

T25 trafiłem na allegro, choć na ebayu widziałem taniej.
Zetorów mam 2 i pół ( jednego kupiłem uszkodzonego i wykorzystałem koła do bizona :D )
Rekord wpadł mi w oko, ale będzie musiał poczekać.
Z 3D mam 4011 ale na razie rozebrane na kawałki czeka na przypływ koncepcji *annoy*
Jest wiele szczegółów do zrobienia i chyba silnik zrobię od początku. Ten z 3D ma troszkę za mało walorów.
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: claas »

Miło patrzeć jak kolekcja rośnie ;)
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

RRC - czy maska w modelu 4011 z 3D jest wykonana razem z silnikiem ,czy jako osobny element? Na zdjęciach zamieszczonych przez producenta tego nie widać , i co z pozostałymi elementami ? Chcąc waloryzować model trzeba będzie pociąć go na elementy ?
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

Maska jest prawie osobnym elementem. Mnie się udało ją odciąć. Nie było to przyklejone tylko połaczone drukiem.
Błotniki tez mam zdjęte, ale nie pamiętam już jak się trzymały
( chyba w całości z korpusem były)
Skrzynia i korpus raczej pozostaną jako baza, zwłaszcza, że kabina może trochę zakryć, ale silnik trzeba chyba wymodzić od początku.

Wydaje mi się, że jako całość jest troszkę za duży na skalę 1:43





Nie będę zakładał osobnego tematu.
Pierwsze podejście do silnika od 4011
Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

Ze zdjęć wynika ,że model będzie wymagał sporo pracy - koła z zestawu -aż tak słabe ,że wymagały wymiany ?
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: claas »

Z tego co widziałem, to koła nie są teraz tak okropne, ale ty chyba kupiłeś ten pierwszy wypust, to wtedy były tragiczne. Faktycznie model za duży skoro pasują do niego koła z Zetora 12145 ;)
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

Tak , ja miałem jeszcze dwa prawe koła, czyli pierwsze wypusty.
Felgi wziąłem z zetora, ale opony są z jakiejś zabawki carfurowej, troszkę niższe
Przeróbek będzie sporo.*no*



Nieco obróbki wstępnej

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

Model po skończeniu na pewno będzie się prezentował znakomicie . Wciąż waham się jednak, co do zakupu - chodzi o skalę ,możesz napisać o ile mniej więcej jest za duży na skalę 1:43 ?
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

Wartości nie podam , nawet nie wiem jakie powinny być, po prostu sam zobacz i porównaj

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

O ile dobór i wielkość kół to moja robota, myślę, że są dosyć proporcjonalne do reszty tego 4011.
W zestawieniu z 330 widać , że jest za wysoki, a i tak udało mi się obniżyć odrobinę wysokość.





Doszły obciążniki w kołach i klatka

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

Super to wygląda z tą klatką ochronną
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: claas »

Klatka daje wiele uroku. Napisałbym "nie mogę się doczekać efektu końcowego", ale pospiech jest jak najbardziej niewskazany ;)
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

claas napisał/a:
ale pospiech jest jak najbardziej niewskazany ;)
Przy robieniu bardzo drobnych elementów przychodzi zmęczenie i przestaje wychodzić. Kilka prób i nic, potem kilka dni przerwy jest potrzebne, wtedy jakiś element wychodzi od razu :)



Zaczepy i wieszaki, około 50 elementów :)

Obrazek
szybki
Posty: 328
Rejestracja: 14 wrz 2013, 23:26

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: szybki »

Fajnie super robota !
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

c.d.
Obrazek




Nie radzę sobie z robieniem zdjęć, takich, które maskowałyby niedoskonałości ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
claas
Posty: 569
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:44

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: claas »

Wyśmienicie wygląda! Błotniki szpachlowałeś, czy tylko szlifowałeś?
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

Ładny model - będziesz go brudził ,jak poprzednie?
RRC
Posty: 500
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: RRC »

Dzięki.
W rzeczywistości wygląda lepiej.
Powierzchnia z wydruku 3D łatwa nie jest.
Najpierw szlifowałem pilnikami, potem szpachlowałem.
Po pierwszych 2 warstwach farby nie wyglądało to dobrze, więc jeszcze raz matowanie papierem wodnym i ponowne malowanie.

asa napisał/a:
Ładny model - będziesz go brudził ,jak poprzednie?

Raczej tak, ale jak zrobię napisy.
Już kilka modeli czeka na napisy więc pewnie w końcu zrobię jakąś zbiorową akcję z tym.



Nie wytrzymałem i częściowe brudzeni już zrobione

Obrazek

Obrazek

Jeszcze lampy na błotniki i przednie błotniki, i chyba koniec.
Awatar użytkownika
asa
Posty: 78
Rejestracja: 16 paź 2013, 13:31

RE: C-330 z Kultowych aut PRL

Post autor: asa »

Model prezentuje się bardzo ładnie mimo topornie grubych ścianek kabiny -do brudzenia używasz wash-a ,czy pigmentów?
ODPOWIEDZ