Mój pierwszy remont władka

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

A więc witam panów zamówiłem zestaw THM natomiast gość wysłał mi nie wiem dlaczego zestawy black panther,już nawet nie chciałem dzwonić do niego,szkoda moich nerwów,pierścienie już były założone na tłoku oczywiście napisami do dołu więc pozamieniałem do góry,i sprawa wygląda tak:
1.Pisaliście mi żeby założyć pierścienie primy natomiast na tych pisze BPR STD i nie wiem czy w tej sytuacji zmienić na prime czy te są dobrej jakości :?:
2.No i niestety w tych zestawach czego ja nie chciałem są pierscienie olejowe z tymi blaszkami,mi one jakoś nie pasują,te ze sprężynką chyba są lepsze :?: czy mogę w tej sytuacji założyć olejowe inne a górne zostawić BPR STD,nie będzie to miało wpływu np.na te dziurki w tłoku na olej,bo chyba na wszystkich są te same otwory na olej nawet w tych pierś. ze sprężynką :?:
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

a jednak kupiłem dziś pierścienie primy,mierzyłem luzy na zamkach tych z zestawu było 0,45 na ciasno natomiast prima 0,35 na ciasno może tak być :?:
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

Załóż Primy wszyscy je chwalą. Myślę że to jeden z nielicznych pewniaków w branży.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

bolszewik teraz szczególnie będe potrzebował twojej pomocy w tym remoncie,także wszelkie moje błędy i że czasem za dużo pytań zadaję musisz jakoś mi wybaczyć :)
1.Więc wczoraj założyłem sobie na tłoki prime,może i glupie pytanie ale zastanawiają mnie te otwory na olej w tłokach,bo w środku pod pierścieniem jest 4 dziurki a na zewnątrz tłoka lekko poniżej pierscienia są 3 otworki,i pytanie czy dany tłok jest przystosowany do danych pierścieni w tym przypadku w zestawie olejowe miały pod sobą te blaszki a prima ma sprężynke
2.Czy dobrze mysle w sensie że ta spręzynka na 4 pierscieniu działa tak że bardziej dociska pierscień do ścianki cylindra :?: Tak samo te blaszki działają czy jak :?:

PS:bo widziałem że te dziurki w tłokach troche się róznią zalezy jaki zestaw
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

Znalazłem na złomie stary tłok gdzie był jeden pierścień zgarniający.
Jest po sześć otworów pod kątem 90 stopni do sworznia oraz nieco niżej cztery otwory pod kątem 45 stopni.

Myślę że wszystkie rozwiązania blaszki sprężynki itd. są dobre, poprawne i się sprawdzają.
Problemem jest jakość części i poprawność montażu.

Ja powtórzę po raz kolejny do zestawu kupiona była Prima, a oryginalne pierścienie wyrzucone na złom.
Szczerze to nie pamiętam nawet jakie były te pierścionki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

wszystko fajnie ale nie wiem co zrobić z tym luzem na zamkach 0,35mm bo wydaje się być za mały, po odpaleniu się to jeszcze rozszerzy i nie wiadomo czy się nie przytrą :?:
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

Luz na zamkach pierścieni tłokowych 0,3 - 0,6 mm; dopuszczalny 5 mm.
Luz na zamkach pierścieni zgarniających 0,3 - 0,6 mm; dopuszczalny 2,5 mm.

Jeśli dałeś pierścienie Primy to wielu z nas za nie ręczyło.
Niestety tu nie ma gwarancji. Pomiar mieści się w parametrach katalogowych.
Czy się przytną to NIKT nie wie bo pies wie gdzie z czego i jak zrobiono tuleje.

Szansę powodzenia oceniam na 95 %, O trwałości nikt się raczej nie wypowie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

słuchajcie czy wymiana samych panewek ma sens,czy to poprawi ciśnienie ponieważ będe szczery na wolnych obrotach jest niepełne 1,a nie chcę się pchać w koszty i wymieniać cały wał bo ciągnika używam kilka naście razy w roku tylko na 0,5ha :?:

PS.jeśli tak to czy dam rade wymienić od spodu bez wyjmowania walu :?: :oops:
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

Ja bym zaczął od upewnienia się czy zegar dobrze wskazuje.
Druga sprawa czy jest luz poosiowy.
Trzecia regulacja ciśnienia oleju i ewentualnie wymiana pompy oleju.

Osobiście jestem przeciwnikiem pół remontów ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

zegar jakiś czas temu już zakładałem nowy a to badziewie urwała się ta szpileczka co dociągasz zegar i jest teraz mała dziurka i nie wiem czy taki zegar na próbe się nadaje :?:
cisnienie już kiedyś pisałem o tym i podkręciłem troche ale jak widać niezbyt to pomogło
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: KECZO »

Regulacja zaworem przelewowym ustala maksymalne ciśnienie w układzie, i w zasadzie przy nagrzanym silniku jego ustawienie nie ma zbytniego znaczenia.

Co do wymiany panewek, to najpierw wypadało by pomierzyć czopy wału mikrometrem i porównać to z wartościami katalogowymi dla tego silnika, no i oczywiście sprawdzić czy nie są porysowane etc. Takie wymienianie " na pałę" raczej skończy się tylko tym, że sobie pobrudzisz ręce, wydasz pieniądze, a efekt będzie mizerny.

Co do poprawy ciśnienia oleju to jest też mod ze wstawieniem zamiast filtra odśrodkowego, zwykłego filtra papierowego i tu faktycznie jest pole do popisu. My nowym wale i panewkach uzyskaliśmy 0,5 atmosfery więcej.
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

no to ściągłem narazie jedną stopę, panewki zrysowane grubo,wał wygląda w miare ok pod palcem nie czuć rys na panewkach pisze H1 czy to oznacza nominał :?:
1.Po co ta zawleczka w wale zaznaczyłem strzałką:https://zapodaj.net/e4504b666914f.jpg.html
2.czy to mikro zgrubienie nie wpłynie zbytnio na smarowanie panewki:https://zapodaj.net/abc2b7a98cb54.jpg.html
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

panewka wygląda tak czy dostane gdzieś takie:https://zapodaj.net/c1a648301e1f3.jpg.html
bo te dzisiejsze są z 2 dziurkami i czasami te otwory się nie zgadzają,a ponieważ ja to robie od spodu bez wyciągania wału to wkładając nowe nie będe widział czy otwory się zgadzają :|
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

1. Być może jest to jakiś otwór technologiczny .... ?
2. Nie mam pojęcia trzeba być super ekspertem i dokonać jakiś prawie niemożliwych pomiarów i obliczeń ....
Właśnie dlatego wymienia się wszystko na nowe i spokój.
3. Raczej nie kupisz panewek innych niż obecny standart.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

także powoli składam ,dziś wymieniłem pompe oleju na nową i przy okazji ustawiłem rozrząd na znaki,tylko zastanawia mnie ile razy trzeba obracać wałem żeby znaki znów się zgrały.
Na początku zgłupiałem :mrgreen: że po przekręceniu wałem po ustawieniu znaków się nie zgrywa,ale zadzwoniłem do znajomego mechanika od ciągników i twierdził że tak ma być,kazał ustawić znaki i tak zostawić a kręcić nie kazał ileś tam razy bo to bez sensu twierdził że bedzie ok.Czy miał rację :?: :?:
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

zapomniałem jeszcze dodać że zakladając stopy korbowodów zamkiem obok zamka nie chciał się wał kręcić więc dałem zamkami na przeciw siebie i kręci się fajnie,tylko teraz się zastanawiam czy tak będzie to chodzić,bo ogólnie nic nie powinno się stać :?:
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

1. Nie bardzo rozumiem ? Najpierw ustawiłeś na znaki potem obróciłeś i się nie zgrało. Nie chciało Ci się kręcić bodaj ośmiu obrotów więc zadzwoniłeś do kolegi i od nowa ustwiłeś na znaki ?

2. Z tego co pamiętam zamki były na przeciw siebie, ale to albo od razu widać, albo sprawdza się na sucho, a nie skręca na próbę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

Nie no krecilel z 11 razy i wtedy zadzwonilem zapytać kazał ustawić na znaki i stwierdził ze będzie dobrze mówił. Że nie ma sensu kręcić nie wiadomo ile razy
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Bolszewik »

Co 8 albo 16 obrotów powinna być zgodność.

Silnik czterosuwowy dwa cylindry więc 8, ale że pewnie ten rozrząd lub jego elementy był w piętnastu innych silnikach przystosowano do pracy na cztery gary z tego wynika 16 ....
Chyba ....

Ja sprawdzałem ustawienie znaków kręcąc aż się zgodziły, a ponieważ wymieniałem koła rozrządu operację robiłem dwa razy. Najpierw na starych (żeby sprawdzić jak idą ), potem na nowych (żeby mieć pewność czy dobrze).

No ale ja zawsze we wszystkim przesadzam :mrgreen:
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Esiok
Posty: 554
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:39

Re: Mój pierwszy remont władka

Post autor: Esiok »

dziś odpaliłem po remoncie wszystko ładnie pracuje tylko wystąpił jeden problem mam przedłuch na jednej głowicy,poprostu strasznie psiuka,wypaliło uszczelke miedzianą od razu,założyłem bez i dalej psiuka czarnym dymem na blache od chłodzenia co zrobić teraz zapózno na docieranie cylindra z głowicą bo nie mam zamiaru już tego ściągać .Czy są jakieś podkładki aluminiowe takie z 2mm albo jakieś inne coś :?:
ODPOWIEDZ