wladimirec t25 - brak ciśnienia

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
tartak
Posty: 69
Rejestracja: 06 wrz 2011, 14:41

wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: tartak »

witam was pomóżcie mam władka i jak jest zimny to ma 3 atm ciśnienie oleju a jak się nagrzeje to na wolnych nawet 1 atm niema a jak dam gazu to podnosi się do 2 atm jak to jest co trzeba zrobić ?
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: wladimirec t25

Post autor: darius »

Kłania się kapitalka silnika,ale wymien pompe olejowa bo może już nie daje ciśnienia takiego jak trzeba.A zaworem podkrecałeś ciśnienie.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: wladimirec t25

Post autor: KECZO »

Na wolnych tzn jakich? 600-700 obr na min?
tartak
Posty: 69
Rejestracja: 06 wrz 2011, 14:41

RE: wladimirec t25

Post autor: tartak »

tak na wolnych 600-700 obr a zaworka nie podkrecalem gdzie on sie znajduje? A kapitalke musze! Co trzeba wymienic przy kapitalce?
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: wladimirec t25

Post autor: baro »

Masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice? wiesz wogole jak silnik 4 sowowy samoczynny dziala i pracuje?



Zazwyczaj wymienia się: pierścienie tłokowe, czasem razem z tłokami i tulejami zależy od zużycia. W głowicy czasem wystarczy dotrzec zawory do gniazd zaworowych, czasem trzeba wymienić zawory gniazda zaworowe ,prowadnice, uszczelniacze czasem całą głowica z wszystkim,dół silnika panewki i wał niekiedy wystarczy wał szlifnąć i panewki nadwymiarowe niekiedy juz niema co szlifować. Często gęsto przy takim remoncie robi sie tż układ paliwowy wtryski regulacja/wymina pompa wtryskowa tosamo. wszystko zależy od żużycia silnika i osprzętu a i od najważniejszego!!! Od posiadanych srodków finansowych!!! Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: Bolszewik »

Temat był omawiany kilka razy, radzę poszukać.

Brak ciśnienia olej może oznaczać tak wiele rzeczy że ....

Bez rozkręcania nic konkretnego nikt nie powie, tylko domysły ....

Jakieś dane dodatkowe mała moc, dymienie, ubytki oleju itd ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
tartak
Posty: 69
Rejestracja: 06 wrz 2011, 14:41

RE: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: tartak »

bardzo dymi na czarno na wolnych obrotach a wczoraj podkr zaworek i ma teraz 5 atm cisnienie oleju
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: Bolszewik »

Silnik prawdopodobnie trup, max ciśnienie dla tego silnika to 3,5 MPa.

Duże ciśnienie spowoduje wypłukanie panewek co w konsekwencji może spowodować nawet wyjście korbowodu bokiem. *pissed*

Do wymiany cylindry, tłoki, pierścienie, sworznie, panewki,prawdopodobnie wał. Co do głowic jeśli trzeba robić coś więcej niż dotrzeć zawory to kup sobie nowe.

Zacznij jednak od ustawienia wtrysków i ustawienia ciśnienia w granicach 1,5 - 3,5 MPa jak przewiduje fabryka.

Dodatkowe pytanie czy dymi z odpowietrznika ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
tartak
Posty: 69
Rejestracja: 06 wrz 2011, 14:41

RE: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: tartak »

oj cylindry tloki pierścienie głowice wszystko ma załozome nowe miesiąc temu a z odpowietrznika nie dymi ani troche a ten zaworek co podkrecalem to tam byla juz slaba sprezynka i ja wymienilem i z tad te 5 atm aha a wtryski sa na 170
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: Bolszewik »

No to może źle jest ustawiony kąt wtrysku lub jakiś błąd na rozrządzie.

Jeśli silnik przeszedł remont jak należy to wina jest po stronie pompy oleju względnie gdzieś w magistrali olejowej jest przeciek.

Może są dwa problemy i niepotrzebnie łączymy je ze sobą ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
MaciosWRC
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2021, 1:46

Re: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: MaciosWRC »

Witam. Również mam problem z ciśnieniem oleju. Wskaźnik ciśnienia oleju przy zimnym silniku po odpaleniu wychyla się do maksimum nawet na wolnych obrotach. Z czasem gdy ciągnik się rozgrzewa ciśnienie spada. Gdy traktor jest już rozgrzany, podczas pracy, ciśnienie na wolnych obrotach wynosi ok. 1 (często poniżej 1) natomiast przy wyższych obrotach dochodzi do 2-3. Dodatkowo dymi z odpowietrznika i kapie z niego olej. Jest jeszcze jeden problem, aczkolwiek nie wiem czy ma on coś wspólnego z ciśnieniem. Mianowicie po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem. Tak jakby rozrusznik miał ciężko kręcić, jednak po jednym odpaleniu później już kręci normalnie i pali na dotyk. Nie wiem czy te wszystkie objawy mają coś ze sobą wspólnego dlatego też byłbym wdzięczny za porady. Pozdrawiam
pop
Posty: 758
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: wladimirec t25 - brak ciśnienia

Post autor: pop »

Nie powiedziałeś na i le znasz historię tego ciągnika ,no i jaka temperatura dla Ciebie oznacza nagrzany silnik(u mnie takie wartości ciśnienia pojawiają się w okolicach 80st).
Takie objawy ,to naturalne zużycie silnika i jeśli nie ma jakichś poważnych uszkodzeń gładzi cylindrów i czopów wału,to po wymianie pierścieni i zregenerowaniu głowic,(sprawdzić przy okazji i ew,podjąć decyzję o wymianie panewek korbowodowych)spokojnie można stuknąć ze 2 tys.mth.Wiem to na podstawie własnych doświadczeń i informacji innych posiadaczy tego sprzętu.
Można przy okazji sprawdzić pompę oleju ew.wymienić na coś pewnego.Rozebrać ,przeczyścić,"dobić"gniazdo i wyregulować ponownie zawór przelewowy.
Ale tak jak powiedziałem,wszystko zależy od tego,czy mechanizm jest naturalnie wypracowany,czy jakaś rzeźnia.
Odnośnie oporów przy starcie,nie umiem sobie wyobrazić jakiejś mechanicznej przyczyny w silniku i raczej szukałbym przyczyny po stronie rozrusznika i instalacji elektr.
Silnik T-25,to bardzo trwała i niewysilona konstrukcja w której sam producent dopuszcza tak dużą tolerancję zużycia części,że współczesne konstrukcje dawno by się poddały.
Jako ciekawostkę można odszukać film ,gdzie p.Rychter demonstruje zużycie korbowodu w silniku ,który jeszcze pracował,bo ja bym w takie coś po prostu nie uwierzył :D
ODPOWIEDZ