T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

MaciekXxX - tak, ale nie pamiętam ile płaciłem (coś koło 100 zł), zresztą ja kupowałem jeszcze w ich starej placówce na ul. żelaznej.

*****

Darius - jak możesz to kup mi komplet 10 szt.
Podaj swój nr. konta na PW lub e-mail to zaraz wyślę Ci przelew.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: darius »

Przyślij mi adres na priv,to ci wyśle za pobraniem bo w tej chwili tak by mi było najlepiej.
Wicher
Posty: 2077
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Wicher »

Chłopaki, tka się wetnę w temat, jak któryś ma władymirca i kapitał to kupować części na zapas, ostatnio gadałem z kumplem który ma sklep z częściami i mówi że się lipa zaczyna robić i trzeba już na zapas kupować...
Będzie lipa niedługo, szczególnie że te ciągniki cały czas pracują
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Awatar użytkownika
Witek2010
Posty: 152
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Witek2010 »

Chyba nie będzie tak źle. Części akurat do tego ciągnika są dostępne praktycznie od ręki to nie jest zachodnie dziadostwo gdzie część kosztuje 10 razy więcej i jeszcze trzeba na nią czekać tygodniami np. tarcza sprzęgła.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Darius - bardzo dziękuję za przysłanie mi filtrów (dotarły dziś jeszcze przed południem) *tup*

Założyłem dziś wieczorem filtry podnośnik trochę popracował, zamontowałem też spychać. Na razie nie widać by z olej się pienił więc może to była wina zatkanych filtrów. Jutro jak będę w Kielcach dorobię sobie przewód łączący zbiornik oleju z pompą. Wieczorem pewnie wymienię przewód doprowadzający i odprowadzający olej z pompy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: darius »

Nie ma za co.
Miały być po 6,50 ale nowa dostawa,nowa cena nawet tych co zostały z starej dostawy.

Jak jeszcze coś trzeba bedzie to pisac śmialo.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

W Kielcach i tak były po 9 zł (niestety tylko 6 szt.) nowa dostawa pewnie zmieniła cenę *yes*

Tak czy inaczej i tak jestem do przodu.





*****




Dorobiłem dziś przewód hydrauliczny od zbiornika do pompy. Wymieniłem też stalowe rurki zbiornik - pompa i pompa rozdzielacz.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 253563954

Problemy oczywiście były ....

Końcówka rurki przy zbiorniku jest asymetryczna, tzn. z jednej strony wystaje około 10 mm więcej poza nypel. Miałem oczywiście przewód zakuty standardowym nyplem więc dodatkowo musiałem dać dystans z bieżni jakiegoś łożyska (nie ma takiego złomu co by się nie przydał w domu) *flower*
Poza tym troszkę przesadziłem z długością, u mnie to nie problem bo mam ramę pod spodem u innych może być kłopot. Więc jeśli ktoś będzie wymieniał to niech sobie dokładnie zmierzy.

Przewód od pompy do rozdzielacza jest odrobinę za długi (ten akurat kupiłem w sklepie). Problem polega na tym że jeśli się go źle ustawi to wadzi o hamulce, przy montażu wskazana jest czyjaś pomoc żeby ustawić przewód jak należy.

Oczywiście jak to zwykle bywa znalazł się kolejny problem poluzowane króćce przy pompie - pewnie tam też mógł coś zasysać powietrza.

Wszystko poskręcałem i oczyściłem, kilka ruchów podnośnikiem i spychem - na razie brak przecieków, zobaczymy co będzie dalej.

Ktoś pisał że rozdzielacz się rusza i ma 100% racji lata jak odkręciłem dwie stalowe rurki to dopiero zauważyłem że odgina się razem z blachą do której jest przymocowany. Teraz na pewno będzie się ruszał, ale akurat to mi nie szkodzi bo wszystkie przewody są elastyczne.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
elusiek
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: elusiek »

Teraz w sklepach sprzedają taką lipę że szok. Robię teraz u siebie we władku kapitalke i jak się spytałem w sklepie o części to facet powiedział: ,,Tureckie, Indyjskie czy Polskie?" to od razu wyszedłem ze sklepu.
Mam zamiar zawlec blok, wał i korby do szlifu i regeneracji, ale po 32 latach nie wiem czy da się wał spasować, jak można na nim wymacać progi po bokach panewek.
pawel807
Posty: 108
Rejestracja: 13 cze 2010, 10:52

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pawel807 »

elusiek napisał/a:
Teraz w sklepach sprzedają taką lipę że szok. Robię teraz u siebie we władku kapitalke i jak się spytałem w sklepie o części to facet powiedział: ,,Tureckie, Indyjskie czy Polskie?" to od razu wyszedłem ze sklepu.
Mam zamiar zawlec blok, wał i korby do szlifu i regeneracji, ale po 32 latach nie wiem czy da się wał spasować, jak można na nim wymacać progi po bokach panewek.
Wału się w T-25 nie szlifuje ! Może Ci większej szkody narobić niż byś kupił nowy wał.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Kup Polski, Kunów / Kutno - coś takiego robią, było gdzieś na forum.
Chyba że możesz kupić zza wschodniej granicy - powinien być dobry.

Korbowody można dać do honowania, ale zapytaj wcześniej o cenę, bo może się nie opłacić.

Jak masz coś nie tak z blokiem to od razu szukaj innego silnika - szkoda zachodu.


*****


Wczoraj traktor trochę pracował nic się nie kida przewody szczelne.
Dokładniej nie wiem nic bo nie ja jeździłem - w każdym razie jak wróciłem z pracy i poszedłem obejrzeć maszynę wszystkie złącza były suche, ze zbiornika oleju też nie wyrzuciło.

Mogę więc szczerze polecić zabieg wymiany przewodów na elastyczne.
Przewody zbiornik - pompa i pompa - rozdzielacz wyniosły mnie niecałe 100 zł.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Witek2010
Posty: 152
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Witek2010 »

Ten przewód od pompy do rozdzielacza rzeczywiście jest za długi https://picasaweb.google.com/1142425093 ... 1420677266 i włazi w hamulce jak sie źle go ułoży. Zimą było ciężko przykręcić samemu ale jakoś się udało.
elusiek
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: elusiek »

Skoro twierdzicie że szlifów nic się nie robi (bo tu jeden znajomy mi zaczął wciskać kity) to pojadę do jednego z większych sklepów co mają duży obrót i zapytam sie o porządne części. Z blokiem jest wszystko w porządku, nic się nie działo, tuleje od wałka rozrządu i wałka wyrównawczego bez luzów, jedyne co to wał latał jak głupi w przód i w tył no i wytłuczone tłoki, korbowody i sworznie. Silnik od nowości nie miał robionej kapitalki, oprócz wymienionych cylindrów, tłoków i pierścieni (ale to robił poprzedni właściciel.
Jak macie jakieś rady na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie części to byłbym wdzięczny.
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: darius »

Szlifów sie nie robi,bo wał w t25 jest utwardzany powieszchniowo i po szlifie wał jest bez utwardzenia i wkońcu pęknie.Dobre wały są z Pom Tyczyn.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Szlif da się zrobić tylko średnio po pół roku rozwala wał .... *eek*

Weź sobie do pomocy jakiegoś dobrego mechanika (nie młotkowca ze stodoły). Ja na szczęście miałem kogoś takiego do pomocy.

Pierścienie kup z Primy, nie kupuj pierścieni bez oznaczenia kierunku założenie (kropka lub napis top).

W ogóle nie kupuj nic co nie ma etykiety producenta, cechy fabrycznej itp.

Kup sobie nową pompę oleju - kosztuje około 100, ale żeby ją wymienić trzeba rozbroić cały silnik.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
MaciekXxX
Posty: 89
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:55

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: MaciekXxX »

Wczoraj podczas nocnej orki zauważyłem że lecą mi iskry z komina. Jaka może być tego przyczyna? Dodam że mam oryginalny tłumik od nowości, na wiosnę wymieniałem gąbki w filtrze powietrza bo jedną już wessało ze starości, i przy zmianie jednej głowicy na nową w drugiej było dużo syfu. Czyżby kawałki tej starej gąbki jeszcze gdzieś zalegały czy może to być coś innego?

Drugi problem to taki że po 10-15 minutach jady na światłach pali mi się bezpiecznik 10A. Założyłem 20A i odłączyłem przednie światła (tylko te przy masce) i było dobrze. Gdy wracałem do domu znowu podłączyłem światła z przodu i po jakimś czasie czuć było pieczoną izolację *flower* dotknąłem przełącznika i był ciepły. No i za moment spalił się bezpiecznik więc wracałem po ciemku. Co może być przyczyną? Sprawdzałem czy nie ma zwarcia pomiędzy przewodami a masą ciągnika (miernikiem uniwersalnym) no i niby nie ma, pokazuje mi tylko jakąś oporność (chyba). Nie znam się za bardzo na elektryce więc proszę o pomoc.
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bajda »

Iskry z komina to norma(spalająca się sadza z komina czy co to tam jest) u mnie też nie raz iskry leciały a co do elektryki to sprawdź jaki idzie prąd na przełącznik tj. Volty, Ampery, sprawdź czy masz dobre żarówki(może za dużo potrzebują prądu(Amperów), sprawdź prąd za przełącznikiem, czyli sprawdź wszystko co jest powiązane ze światłami...
elusiek
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: elusiek »

Silnik mam rozebrany, wszystko ułożone by nic nie pomylić, rozrząd ustawiłem według znaków na kołach i zrobiłem kilka zdjęć przed rozebraniem silnika, w tym tygodniu będę mył wszystko i kupował części. Co do pierścieni mam oryginały z 82r. zapakowane w pudełkach.
Chodzi mi głównie o wał, korby i zestawy naprawcze, co do reszty to zostaną same uszczelki, podkładki i symeringi na wał. Pompę oleju w silniku też zamierzam kupić bo jest ulepiona w nagarze z oleju.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

MaciekXxX - iskry się zdarzają =, kwestia skali zjawiska, jak lecą bez przerwy jedna za drugą to może oznaczać problemy. Jeśli raz na jakiś czas to potraktuj to jako darmowy "fajerwerka".

Sprawdź czy w lampach nie ma zwarcia.

***

Elusiek - nie podpowiem Ci konkretnej firmy, ale kieruj się wskazówkami które dałem Ci wyżej. Nie rób głupich oszczędności "na 10 zł" bo potem wyjdzie drożej.

Powodzenia
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
MaciekXxX
Posty: 89
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:55

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: MaciekXxX »

No właśnie w lampach zworki nie ma. Chyba będę musiał przez zimę zrobić nową instalację bo stara powoli zawodzi *hmm*
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Wymień na nową nie rób szkoda czasu.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ