T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Vesto43
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2014, 13:58

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Vesto43 »

pop napisał/a:
Rozruszniki przekładniowe są o wiele sprawniejsze i tutaj ruska logika przekaźnika-ogranicznika na niewiele się przydaje,a wręcz może przeszkadzać.Jeśli radzisz sobie nieco z techniką możesz poregulować oryginalny przekaźnik(należy zmniejszyć siłę odwodzącą styk ruchomy)wówczas przekaźnik będzie "odpadał" przy niższym napięciu lub zastosować inny na prąd 20-30A ważne,by był jako takiej jakości.
Dzięki wielkie. Rozebrałem ruski przekaźnik, styki są już dość solidnie przypalone. Zastanawiałem się jak zmniejszyć tą "siłę odwodzącą styk" i nic sensownego nie wydumałem bo to tylko kawałek sprężystej blaszki. Podgiąłem tak żeby przerwa na stykach była mniejsza i teraz przekaźnik załącza bez przerw i iskrzenia na stykach. Sprawdzę to jeszcze w poniedziałek po dłuższym postoju i słabszych akumulatorach. I zastanawia mnie jeszcze po co w tym przekaźniku ten kawałek grubej blachy zagiętej na 90* umieszczonej na styku ruchomym.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 776
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Dokładnie nie pamiętam jak wewnątrz wygląda ten przekaźnik,ale zdaje się że ma sprężynę która odwodzi styk,a ta gruba blacha,to może ogranicznik ruchu styku.Jeśli Twój zabieg przyniesie efekt,to wszystko inne jest nieważne:p
asus
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2014, 16:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: asus »

Siemka mam problem ze swoim władkiem.Bardzo często zakleszcza mi biegi najczęściej na 4 szosowej(mam szkrzynie z dwoma lewarkami).Proszę o pomoc bo sam nie wiem co może być przyczyną.
pawel1976
Posty: 63
Rejestracja: 02 sty 2013, 22:56

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pawel1976 »

Zacznij od sprawdzenia czy nie masz zbitych wodzików pod pokrywami. Jak ktoś odkleszczał na siłę młotkiem to mógł rozklepać końce i teraz mogą się klinować w otworach.
asus
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2014, 16:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: asus »

Nie są,mam go od nowości i teraz zaczeły się zakleszczać.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 776
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: pop »

Ja przez tzw. zakleszczenie rozumiem stan,kiedy zostaną przesunięte dwa wodziki jednocześnie.Były dwie wersje "dwuwajchowców",określ do czego sluży druga wajcha
-tylko do rewersu
-do rewersu i do przełączenia" szosowe-polowe".
Będzie łatwiej wszystkim doradzać jeśli,to sprecyzujesz.
asus
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2014, 16:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: asus »

Tylko rewers
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Painkiller »

A suwadła to już nie mogą się wyrobić i przeskakują wtedy za daleko plus grzybki lub kulki do wymiany zależy z którego roku masz T-25.

Też własnie jestem w trakcie remontu skrzyni bo dostał takich luzów na rewersie po 29 latach harówy i nie tylko na rewersie..
hari123
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2014, 19:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: hari123 »

Chłopaki mam problem z kołem zamachowym, a tak dokładniej to nie mam go wcale a robie remont silnika i jestem zmuszony kupić nowe bo nigdzie w okolicy nie mogę zdobyć, jakie koło z wałem kupić na 12 czy 14M ? czy to nie ma różnicy ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Aby pasowały do siebie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
hari123
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2014, 19:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: hari123 »

ok kupiłem nowe za 600 zł
asus
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2014, 16:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: asus »

Rok produkcji 1990
hari123
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2014, 19:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: hari123 »

Panowie może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego bez oto tego tryba co jest zaznaczony na zdj silnik normalnie 6 lat temu funkcjonował ?

Obrazek
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

To jest tryb napędu wałka wyrównoważającego. Silnik mógł pracować bez tego ale raczej nie było to dla niego dobre.
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: krypton »

Kultura pracy silnika była mniejsza i z pewnością trwałość. Świadczy to jednak o niezawodności "ruskich" sprzętów, a dowodzi jeszcze tego że prostota w takich maszynach to klucz do sukcesu. Oni (Rosjanie)to już wiedzieli konstruując prosty w obsłudze i poddający się produkcji wielkoseryjnej T-34. Może był gorszy od czołgów niemieckich ale było go dużo i łatwo było go naprawić. podobnie jest z rosyjskimi traktorami, są gorsze od zachodnich ale i wiejski kowal go naprawi bez komputera.
hari123
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2014, 19:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: hari123 »

Teraz mi dodarcie co mam zrobić z tulejką od wałka wyrównoważającego. można ją bez problemu wkładać i wyciągać . A z tego co usłyszałem to nie jest tak łatwo nabić nową
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Zapunktować ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
hari123
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2014, 19:07

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: hari123 »

No nie bardzo można to zapunktować bo ta tulejka ma tam być na stałe i nie ma prawa się nawet przekręcić.
Chodzi mi o tą tulejkę Obrazek



Dziś przyszedł mi wał, pytanie czy to jest oryginał ? Sprzedawca zarzeka się że jest to wał w 100% oryginalny a ja po skrzynce mam wątpliwości.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4654048516

Obrazek
badziak
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2014, 22:34

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: badziak »

hari123 napisał/a:
Teraz mi dodarcie co mam zrobić z tulejką od wałka wyrównoważającego. można ją bez problemu wkładać i wyciągać . A z tego co usłyszałem to nie jest tak łatwo nabić nową
Ja przy remoncie kapitalnym woziłem blok na osiowanie (przestrzał). Kupiłem wszystkie tulejki pod koła zębate, wałek rozrządu i wałek wyrównoważający i wtedy oni mi wszystko osadzili na bloku i dopasowali.. (tulejki które kupiłem były to surówki które mają naddatek na obróbkę i dopasowanie).

a jeśli robisz kapitalny to radził bym jednak zawieźć blok do osiowania.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: grzegorz 1969 »

Ile zapłaciłeś za ten wał, swój stary mierzyłeś, był w tak złym stanie, oryginał raczej nie był litewski.
ODPOWIEDZ