Powietrze w przewodzie

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Witam, znowu walczyłem dzisiaj i ze słoika ciągnie a jak słoik nisko to nie ciągnie. Wymieniłem ręczną pompkę na nową i też nie ciągnie. Może wina jest w całej pompce zasilającej. Bo jak pompowałem to w ogóle nie czuć ciśnienia a słyszałem, że ma być takie że aż nie można pompki dokręcić. A w moim tak nie ma.
pawel4002
Posty: 37
Rejestracja: 29 gru 2010, 19:43

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: pawel4002 »

a sprawdz napewno czy w jakims przewodzie albo w pompie nie ma parafiny bo ja do tego dochodziłem dos długo i zapachany był odstojnik w pompie zasialjącej
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Nic takiego nie ma już przez wszystkie przewody leci ropa. A jaka jest zasada działania pompki zasilającej. Podaje ona paliwo do pompy wtryskowej i zasysa ze zbiornika?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: Bolszewik »

Tak.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Witam, Panowie problem rozwiązany dziękuje za zainteresowanie tematem. Problem leżał w pompce zasilającej wymieniłem na nowa i po problemie. Tamta nie trzymała i nie zasysała paliwa. Mam jeszcze inne problemy zapraszam na inne tematy.
pozdrawiam



Mam pytanie jeszcze a w tym zbiorniczku od pompy powinno znajdować się powietrze czy powinien być pełen paliwa bo nie mogę się pozbyć powietrza i czy jak się pompuje pompką ręczna to przez górny tłoczek powinno lecieć paliwo bo u mnie cieknie to nieszczelność jakaś czy normalna rzecz.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: Bolszewik »

Nie bardzo wiem o jaki Ci chodzi zbiorniczek ?

Może o odstojnik miedzy zbiornikiem, pompa paliwa ?

Z tego co wiem to każdy układ paliwowy powinien być pozbawiony powietrza i szczelny.

Jak pompujesz ręczną pompką to po pewnym czasie paliwo powinno zacząć lać się przelewem z powrotem do zbiornika paliwa. Wszelkie inne wycieki należy zlikwidować.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Ten pod pompka bo kupiłem nową i on tam jest przezroczysty i wszystko ładnie widać i właśnie jest tam powietrze. Tak myślę, że może mam powrót do zbiornika przytkany bo nie mogę się pozbyć powietrza.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: Bolszewik »

A jak pompujesz to słychać jak w pewnym momencie zacznie ciurkać paliwo w zbiorniku ?

Jeśli nie to rzeczywiście coś masz źle. Na początek to sobie sprawdź drożność przewodów przelewowych.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Ok sprawdzę bo tylko to już zostało.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: marek »

Powietrze po dłuższej pracy samo zniknie.To nie przeszkadza w pracy silnika i nieraz jest cały czas, choć być go nie powinno.A silnik pracuje normalnie.Dzieje się tak szczególnie gdy w odstojniku jest jeszcze filterek. Po prostu sitko lub papier trzyma powietrze.O pompce do wymiany pisałem Ci jak przedstawiłeś problem.Pewnie wystarczyło wymienić tylko zaworki.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: lucja »

Witam, dzisiaj zauważyłem, że filtry paliwa są pozgniatane i w górnej części szklanek nie ma uszczelki możliwe że to przez to ciągnie powietrze.
Wasyl
Posty: 6
Rejestracja: 27 lis 2016, 5:17

RE: Powietrze w przewodzie

Post autor: Wasyl »

Witam.
Ja też walczyłem z powietrzem w układzie ae łatwo nie było.
Wymiana rurki w zbiorniku ( orginalna pękła na szwie w kilku miejscach )
Wymiana przewodu ( komplet w moim sklepie za 14 zł) pomiedzy zbiornikiem a ostoinikiem ( bo nie mogłem na starym uszczelnić połączenia pomiędzy rurka zbiornika a kolejną w układzie.
Wymiana węży elastycznych na czarne ( olejowe ) przezroczyste twardnieją
a nieszczelność pomimo że zużyłem z garść podkładek miedzianych była dalej i dopiero wtedy uszczelniając szmatą wlew paliwa pompowałem powietrze z kompresora do zbiornika mając nadzieję że gdzieś wypłynie - i wypłynęło -- pomimo stosowania garści nowych podkładek nieszczelność była na gwincie rurka <->zbiornik dopiero owiniecie teflonem rozwiązało problem
Może to trochę druciarstwo ale do dziś nie wiem czemu na starej i nowej rurce tam właśnie dostawało się powietrze
ODPOWIEDZ