Powietrze w przewodzie
Powietrze w przewodzie
Witam, ostatnio miałem mało paliwa i zapowietrzył się teraz mam 20 litrów popuściłem śruby na filtrze na pompce i teraz nie mogę sobie poradzić z paliwem. Jak odpali to pochodzi tyle ile ma paliwa w przewodzie i gaśnie. W przewodzie cały czas jest powietrze jak to uszczelnić. Pali na dotyk jak odpowietrzę pompę.
RE: Powietrze w przewodzie
Jeśli można zapytać jaka to maszyna?
RE: Powietrze w przewodzie
A zapomniałem Władek T 25 1979
RE: Powietrze w przewodzie
Jeździłem kiedyś białorusem, pożyczonym od kolegi rolnika, pojechałem do lasu i niespodzianka ciągnik zgasł, od razu zajrzałem do popmy paliwa- sucho, podpompowałem to odpalił, pochodził trochę i znowu gasł i tak kilka razy. Sprawdziłem więc przewody po kolei od strony pompy, wszystkie suche, filtry również, dopiero na przewodzie doprowadzającym paliwo ze zbiornik trafiłem na brud ( złuszczona guma?) wydłubałem to coś śubokrętem i problem znikł:) morał jest tego taki- posprawdzaj czy dochodzi Tobie paliwo ze zbiornika, pozdrawiam
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Powietrze w przewodzie
Sprawdź przewód doprowadzający paliwo do pompki - wystarczy minimalny luz na opasce i silnik będzie się zapowietrzał, sprawdź obowiązkowo dokręcenie wszystkich śrub-powinno pomóc. Możesz nalać też paliwa do szklanek filtrów -mają dużą pojemność i od razu może ich nie zalać.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
RE: Powietrze w przewodzie
Panowie cały czas mi ciągnie powietrze. Nie mogę wrzucić zdjęcia ale zauważyłem, że jak są sekcje podające paliwo na wtryski poniżej jest śruba taka jakby do odpowietrzenia pompy jak pompuje pompka to tam cały czas leci ropa. Obraca się do okola i nie mogę jej wykręcić.
RE: Powietrze w przewodzie
To chyba wizyta u pompiarza ratuje bo wychodzi na to że jest zerwany gwint.
RE: Powietrze w przewodzie
Witam, dalej walczę z powietrzem w przewodzie. Możliwe, że to pompka? Ponieważ jak ją zaleje pompkę ropą to pompuje, a jak wąż suchy to w ogóle nie zaciągnie z w baku 25 litrów. Jak zaleje pompkę i odpowietrzę to ciągnik pracuje 5 minut i suchy waż od baku.
RE: Powietrze w przewodzie
Jeśli masz możliwość to zalej do pełna ropy i sprawdź czy dalej będzie to samo.
RE: Powietrze w przewodzie
witam, na Twoim miejscu sprawdziłbym bym drożność przewodu z baku paliwa oraz sam bak. Może coś tam przytyka? U znajomego rolnika w baku był papierek po cukierkach który czasami podpływał i zablokowywał ujscie. A pompka zawsze lepiej pompuje jak jest zalana...
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Powietrze w przewodzie
Witam, zalany do pełna i nowy przewód do zbiornika od pompki i dalej pochodzi 5 min i gaśnie. Jak gaśnie to znowu trzeba odpowietrzać. I dzisiaj zauważyłem, że jak odkręcę sekcje na pompie to bardzo szybko było widać jak pompa podaje dzisiaj rano jeździłem. Po którymś 3 cim odpowietrzeniu pompa tak jakby przestała podawać ropę. Co to może być. Jak to sprawdzić co padło.
Może ktoś mi powie jak odpowietrzyć pompę wtryskowa bo może dlatego nie tłoczy.
Może ktoś mi powie jak odpowietrzyć pompę wtryskowa bo może dlatego nie tłoczy.
RE: Powietrze w przewodzie
Nie wiem jak inni, ale ja w życiu nie odpowietrzałem T-25. Jak brakło mi paliwa i silnik zdechł to po prostu dolewałem paliwa i tak długo heblowałem ręczną pompką aż nie poszło paliwo przez przelew w zbiorniku. Pompka wtedy jest bardzo twarda, bardzo ciężko ją wcisnąć. Tak samo postępowałem po remoncie silnika czy też po demontażu pompy wtryskowej.
Podobno jak się popuści na filtrach to szybciej się odpowietrzy układ, ale nigdy nie praktykowałem.
Podobno jak się popuści na filtrach to szybciej się odpowietrzy układ, ale nigdy nie praktykowałem.
RE: Powietrze w przewodzie
Jeszcze szybciej sie traktor odpowietrzy popuszczając rurke na pompie(ta z tyłu).Podobno jak się popuści na filtrach to szybciej się odpowietrzy układ, ale nigdy nie praktykowałem.
RE: Powietrze w przewodzie
Witam,
Podzielę się z Tobą swoją historyką, ponieważ zaczyna wyglądać podobnie. Szczególnie, gdy napisałeś o zahamowaniu tłoczenia pompy. Generalnie sprawy odpowietrzania przerabiałem wielokrotnie: przy pierwszych uruchomieniach ciągnika po okresie zimowym, po wymianie cieknącego wężyka tuż za odstojnikiem paliwa, po regulacji, czy też wymianie końcówek wtryskiwaczy. Któregoś dnia, zdarzyło się, że podczas odpowietrzania (zdaje się, że chodziło o wężyk) namęczyłem się, a ciągnik ani drgnął. Odkręciłem złącza bezpośrednio na wyjściu sekcji tłoczących pompy i okazało się, że pomimo zalanego układu, przy próbie startu silnika paliwo nie jest tłoczone. Zdemontowałem pompkę, zawiozłem do fachowca, nie widziałem tego co zrobił, sam się z resztą nie przyznał, zainkasował 100 zł i działa do dziś. Z odpowietrzaniem też nie ma problemów, aczkolwiek od dłuższego czasu nie miałem konieczności rozszczelnienia układu, a sam trzyma kompresję. Jedyna rzecz, na którą mechanik zwrócił mi uwagę, to olej w pompie. Trzeba pamiętać o tym, by w korpusie pompki znajdowało się około 0,1 l oleju silnikowego (według instrukcji). Możliwe, że to było powodem, w każdym razie teraz tego tematu bardzo pilnuję i na wszelki wypadek wymieniam olej w korpusie pompy co roku.
Podzielę się z Tobą swoją historyką, ponieważ zaczyna wyglądać podobnie. Szczególnie, gdy napisałeś o zahamowaniu tłoczenia pompy. Generalnie sprawy odpowietrzania przerabiałem wielokrotnie: przy pierwszych uruchomieniach ciągnika po okresie zimowym, po wymianie cieknącego wężyka tuż za odstojnikiem paliwa, po regulacji, czy też wymianie końcówek wtryskiwaczy. Któregoś dnia, zdarzyło się, że podczas odpowietrzania (zdaje się, że chodziło o wężyk) namęczyłem się, a ciągnik ani drgnął. Odkręciłem złącza bezpośrednio na wyjściu sekcji tłoczących pompy i okazało się, że pomimo zalanego układu, przy próbie startu silnika paliwo nie jest tłoczone. Zdemontowałem pompkę, zawiozłem do fachowca, nie widziałem tego co zrobił, sam się z resztą nie przyznał, zainkasował 100 zł i działa do dziś. Z odpowietrzaniem też nie ma problemów, aczkolwiek od dłuższego czasu nie miałem konieczności rozszczelnienia układu, a sam trzyma kompresję. Jedyna rzecz, na którą mechanik zwrócił mi uwagę, to olej w pompie. Trzeba pamiętać o tym, by w korpusie pompki znajdowało się około 0,1 l oleju silnikowego (według instrukcji). Możliwe, że to było powodem, w każdym razie teraz tego tematu bardzo pilnuję i na wszelki wypadek wymieniam olej w korpusie pompy co roku.
RE: Powietrze w przewodzie
Szlak mnie trafia bo dalej chodzi 5 minut i gaśnie. Mam pompę od 330 i tam ma śrubę do odpowietrzania i rozmawiałem z pompiarzem to mówił, że przez nią na pewno zaciąga lewe powietrze. A może to pompka ręczna przepuszcza powietrze.
Zauważyłem, że jak ze słoika pompuję ręczną to pięknie ssie, a jak przykręcę rurkę do baku do już nie zaciągnie.
Zauważyłem, że jak ze słoika pompuję ręczną to pięknie ssie, a jak przykręcę rurkę do baku do już nie zaciągnie.
RE: Powietrze w przewodzie
Może warto sprawdzić stan odstojnika, który znajduje się zaraz za zbiornikiem paliwa. Nie wydaje mi się, aby to stanowiło problem, jednak zawsze istnieje pewna szansa. Mógłbyś też skontrolować stan filtrów. Jeżeli nie próbowałeś odpowietrzania z odkręcaniem złącz, to może zacznij od tego. Szczególnie w okolicach filtrów właśnie. Może z jakichś przyczyn zgromadziło się tam powietrze i jest problem z jego wypchnięciem (a propos tego, co napisał kolega Wicher). Śruby odkręcasz pojedynczo i cały czas pompując ręczną pompką obserwujesz kiedy przestaje pojawiać się piana i zacznie wypływać paliwo, wtedy zakręcasz, itd. Zacznij od dwóch "holendrów" znajdujących się po lewej stronie filtrów (najpierw złącze bliżej silnika, potem bliżej Ciebie). Na końcu śruba od przelewu na górze, pomiędzy filtrami. To jedyne, co przychodzi mi na myśl.
RE: Powietrze w przewodzie
To sam sobie dałeś odpowiedź gdzie masz problem. Czyli gdzies w czesci układu którą pomijasz pompujac ze słoika.podłączaj kolejne elementy i probuj ze słoika jak idzie to dalej i dojdzieszdo problemu.Zauważyłem, że jak ze słoika pompuję ręczną to pięknie ssie, a jak przykręcę rurkę do baku do już nie zaciągnie.
RE: Powietrze w przewodzie
Nie wiem jak jest we Władimircu ale cały czas nasuwa mi się na myśl odpowietrznik zbiornika paliwa. Kiedyś miałem problem z ciężarówką, gasła, przygasała itd. Po odkręceniu korka wlewu paliwa było słychać syk. Okazało się że przymarzł odpowietrznik i tworzyło sie podciśnienie w baku nie pozwalając na normalną pracę silnika.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: Powietrze w przewodzie
Ze słoika ciągnie jak zaraz od baku odkręcę rurkę. A odnoście podciśnienia w baku to pompuje na odkręconym wlewie paliwa. Ze słoika ciągnie jak szlak zostaje tyko rurka od baku ale jak dmucham w nią to nic nie syczy tak jakby nie było dziurki ż.adnej
RE: Powietrze w przewodzie
A jakiego uzywasz paliwa bo ja w swoim c328 jak chciałem odpalic to pochodził 2 minuty i gasł i tak pare razy wkoncu sprawdziłem drożnośc przewodów i przewody były dobre ale sprawdziłęm też pompe zasilającą i jak otworzyłem filter to w środku było napchane tak parafiny że szkoda gadać. sprawdz sobie filtry bo w tym może być cały problem.