Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Marcin
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:28

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Marcin »

Dzięki wielkie! Każda Wasza wskazówka jest becenna :)
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Bajda »

Jak Ci pęknie tuleja albo będzie zużyta to przy zakupie zwracaj uwagę na wykonanie, żebyś nie musiał nic piłować itp.
Złożyć tuleje musisz na wierzchu bo inaczej nie da rady
A oring wsadza się dopiero jak tuleja wejdzie do połowy
Marcin
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:28

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Marcin »

Rozjechałem wczoraj machine :) W środku syf kiła i mogiła Panowie!
Błoto, gluty i skrzepy! Porobiłem fotki to Wam pokaże jutro. SZOK!
Zacząłem wyciągać tuleję i szła ładnie do pewnego momentu. Nagle stanęła i ani ani. Postanowiłem nie drzeć na siłę, tylko obejrzałem na spokojnie o co chodzi. Okazało się, że w dole tulei jest otwór wylotowy do spuszczenia oleju i tam napchane było kulek i kawałków z rozwalonych łożysk i uszczelniaczy i to blokowało. Dodatkowo tuleja musi iść bardzo prosto bo oparła się o brzeg okienka i za nic nie puściłaby. Doszłoby do pęknięcia jakby dalej ciągnąć na siłę.
Doszedłem do momentu, że w okienku widać oring i nie wiem czy drzeć dalej, czy go jakoś spróbować zdjąć?

Obrazek

Przemyślałem temat i raczej go spróbuję ściągnąć żeby nie popsuć.
Emocje zaganiają rozum do kąta :)

Jeśli tuleja będzie OK to raczej wymienię ten oring na nowy jeśli da się kupić wogóle.

Pytanie do Was: Bardzo słabo były skontrowane nakrętki wałka i nie wiem jak je skręcić, żeby zachować właściwe luzy?
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Bajda »

Żeby wyciągnąć tuleje musisz zdjąć oring, inaczej nie da rady, w najleprzym wypadku niepotrzebie się namęczysz :P



Te nakrętki to chyba na czucie, żeby nie ciekło i żeby nie latało.

Podrzuć więcej fotek, pokaż jak Ci idzie naprawa :)
Marcin
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:28

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Marcin »

Oring zdjąłem przed wyciągnięciem tulei i poszło w miarę gładko:)

Zapraszam do oglądnięcia jaki syf. Od nowości pewnie nie zaglądane a ciągnik jeśli dobrze pamiętam z 1978r.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj już w miarę umyte:
Obrazek

Obrazek

Cały czas się zastanawiam skąd tyle błota się wzięło?????? Nie znalazłem nigdzie jakiegoś otworu przez który mogłaby się dostawać woda do środka. Chyba, że skrapla się woda samoistnie w korpusie jakimś sposobem, np tak jak od spodu blachy na dachu? Bywało, że stał ciągnik na deszczu. Nie wiadomo też jakie były jego losy od nowości bo w naszych rękach jest gdzieś od 1990r.

Zobaczcie jeszcze jak usyfione było sprzęgło:
Obrazek

Wygląda to tak, jakby błoto zbierało się na środku i siła odśrodkowa rozlewała je po tarczy i upaprana była cała wnęka korpusu po obwodzie.
Dziwne i podejrzane, prawda?
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: grzegorz 1969 »

U mnie też jak pamiętam po pierwszej wymianie oleju w napędzie okazało się że była emulsja z wodą teraz jeśli się wymieni co dwa trzy lata to jest czysty, prawdopodobnie następuje kondensacja pary, a i przy dzwigni załączania pompy oring może puszczać.
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Bajda »

tam nie ma oringu chyba tylko filc,
Zębatke z wieloklinem w środku musisz wymienić, teraz sprzedawane są obustronne które mają wieloklin na środku ale ceny nie pamiętam
Marcin
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:28

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Marcin »

Kupiłem wczoraj części (łożyska + simeringi + koło zębate z wieloklinem + rurka + uszczelki) i zapłaciłem 170 zł. Czekam na dowiezienie tego dużego oringu i jednej uszczelki.
Z oringiem było zamieszanie bo w sklepie prowadzonym przez kobietę :) nie mogliśmy dojść z katalogu o którą część chodzi. Na szczęście przypomniała sobie, że przywoziła raz tuleję i do nie osobno był oring a w katalogu jest część nr 52 - "pierścień A 02-3".
Kupiłem też komplet klinów do sprzęgła łubkowego. Co prawda stare są w dobrym stanie ale nie zaszkodzi wymienić jak już rozkręcone wszystko.
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Bajda »

Zakup tulei to dobry pomysł bo jak miałeś rozsypane łożyska to na pewno będą luzy w starej tulei a ona kosztuje coś koło 80 zł
Marcin
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:28

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Marcin »

Tulei nie kupowałem:) Zamówiłem oring do niej. Nie wiem czy jest potrzeba kupowania nowej bo stara jest w miarę dobrym stanie. Zobaczę jak łożyska będą wchodziły i ewentualnie wtedy zakupię nową.Witam
Przymierzam się do składania i mam pytanie.
Jaki luz ustawić na wałku oznaczonym 3? Poluzowane były nakrętki i nie wiem z jakim luzem skontrować i czy w ogóle podlega to jakiejś regulacji "na oko"?
Wałek wykazuje luzy.

Obrazek
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Woda w korpusie pompy oleju - podnośnik

Post autor: Bolszewik »

Zero
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ