RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: Bolszewik »

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumaso ... chowe.html

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Kolo- ... 995,1.html

Jak widać są wady i zalety znów zazwyczaj ekonomiczno - finansowe.

Dołączam się do prośby Wieśka, że tak powiem z polskiego na nasze i co najważniejsze kto wie niech przetłumaczy.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: krypton »

Koło dwumasowe, to takie dwa w jednym. Łączy w sobie tłumik drgań skrętnych układu napędowego jak i tłumik drgań skrętnych układu korbowego. Będę drażył dalej. Nie jest ważny tutaj tłok, czy musi się zatrzymać, czy zmienić kierunek swojej pracy. Sam układ tłok korbowód jest tylko przyczynkiem do powstawania naprężeń skrętnych w wale korbowym, w szczególności w okolicach czopów głównych. Są to naprężenia dążące do zrobienia z czopów czegoś w rodzaju takiej kręconej świeczki, z ta różnicą że działa to w obydwie strony, raz zgodnie z kierunkiem obrotów raz przeciwnie do niego. To tak na chłopski rozum wyjaśniam. Największa amplituda tych obciążen występuje na niskich obrotach. Żeby tamu zapobiec wymyślono albo wałek wyrównoważający albo tłumik drgań skrętnych UKT. W chwili występowania naprężenia obojętnie w którą stronę masa pierścienia czy koła dwumasowego czy tłumika drgań skrętnych UKT oddaje swoją energię kinetyczną w stronę przeciwną niwelując szkodliwe naprężenia. W drogich modelach stosuje się układ hydrauliczny. Ze względu na koszt wykonania i dużą awaryjność n.p. Citroen postawił na tłumik drgań skrętnych UKT umieszczony w piaście koła pasowego napędu osprżętu silnika. VW również próbuje tego na Skodzie 1,9 TD.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: vauxhall »

Witam
Powracając do tematu -kolega krypton słyszał ze gdzieś dzwonią tylko nie bardzo wie gdzie i czym.
Czym innym jest tłumik drgań skrętnych-który według opinii kryptona zastał zarzucony w latach 50-tych,a za chwile przypomina sobie ze citroen zaczął go znowu stosować. Nie chce tutaj chwytać za słowa,ale uważam że nie powinno wprowadzać się innych w błąd, eksponując swoja niewiedze... Tłumiki drgań skrętnych były, są i raczej będą stosowane pomimo coraz szerszego stosowania kol dwumasowych-dual mass flywheel. Tłumik drgań skrętnych -to odiozolowana zawulkanizowana guma masa wirująca kola pasowego-absorbująca drgania skrętne walu korbowego.Kolo dwumasowe to inaczej kolo zamachowe zbudowane z dwu części-stałej do absorbowania energii (akumulator energii kinetycznej układu korbowo tlokowego) oraz części ruchomej służącej do wyważania dynamicznego układu korbowo
tlokowego.

Pisownia, ortografia, interpunkcja
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: krypton »

Ręce opadają, płakać się chce, głowa boli:rol:. To o czym piszesz jest i będzie stosowane. To dwuczęściowe koło pasowe służy zredukowaniu drgań skrętnych transmisji osprzętu (alternator, klima, pompa wodna, pompa hydrauliczna ......). Tłumik drgań skrętnych może występować jako koło pasowe ale nie musi i różni się wielkością i wagą, a poza tym niekoniecznie musi być wypełniony gumą. Występowały wersje ze sprężynami (a nawet w latach trzydziestych tylko i wyłącznie takie występowałyn.p. Dusenberg, De Dion Bouton,). Zresztą jak były stosowane to wtedy transmisja nie była w zasadzie potrzebna bo pompy wodnej nie było(termosyfon), a rolę prądnicy pełnił dynastarter. O akumulatorze energii kinetycznej pisałem na "chłopski rozum). Czytaj powoli dokładnie i ze zrozumieniem.Nie sądzę by ś.p. Witold Rychter się mylił, wszak był prekursorem motoryzacji w Polsce. Citroen nowy typ tłumika drgan skrętnych ma w fazie badań, więc jeszcze go nie stosuje. A tu cytat z mojego postu :W chwili występowania naprężenia obojętnie w którą stronę masa pierścienia czy koła dwumasowego czy tłumika drgań skrętnych UKT oddaje swoją energię kinetyczną w stronę przeciwną niwelując szkodliwe naprężenia.

Chyba będę musiał książkę na ten temat napisać bo widzę że na wyrywki się nie da bo ...( tu powinien być cytat policjanta z filmu "Zróbmy sobie wnuka")

pozdrawiamP.S. A mógłbyś opowiedzieć o tym co napisałeś bez używania opcji kopiuj/wklej z Wikipedii?
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: krypton »

Myślę że ten wałek to chyba jest wyrównoważający. Chwała za to rosyjskim a właściwie radzieckim konstruktorom. Czasami ze swoimi konstrukcjami wychodzili "przed orkiestrę" i przynosiło to wymierne efekty. Najgorsze jest to, że czasami nie szła za tym jakość wykonania.Przykładem tego może być radziecki motocykl MW 750 który był produkowany tylko dla armii. Bliźniaczy Ural czy Dniepr ( nie pamiętam który) miał problemy z jakością. MW nigdy. Tajemnica polegała na tym że na każdym elemencie był nabity identyfikator tego który sprawdzał jakość elementu. W przypadku gdy motocykl zepsuł się i za to była odpowiedzialna dana część, ten który "podpisał" się pod tym nabijając swój znaczek, szedł do gułagu na kilka lat.
Można uzyskać jakość? Widać że można stosując "ruską" receptę.
Ale rzecz nie była ani o motocyklach ani o wałkach wyrównoważających ( o których długo by można pisać), a o tłumikach drgań skrętnych UKT i kołach dwumasowych.
Musimy dbać aby równowaga była wyrównoważona, bo ona odmienia się przez g(Jodłowski&Taszycki)!!!!
Awatar użytkownika
krypton
Posty: 200
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:16

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: krypton »

Długo by jeszcze pisać. Cóż mam Ci od podstaw tłumaczyć be2c5spad? uczepiasz się jednego slowa i huzia na Józia. Tak przy okazji to krypton jestem. Wy młodziki nie pamiętacie ale kiedyś za końcowego Gomółki było kilka diagnoskopów w Polsce angielskiej firmy Crypton. Akurat miałem okazję na czymś takim pracować, w czasach mojej młodości. Nie chcę byś zdawał się na moją niewiedzę, potwierdzoną przez jednego z moich adwersarzy, ale widzę że nie czujesz tego co to są naprężenia skrętne.Na czopach korbowych jeśli są naprężenia ( a niewątpliwie tak) to daleko im do naprężeń skrętnych. Największe naprężenia skretne występują na czopach głównych(mam na myśli wał korbowy przesztywniony) a te akurat czy ta guma z przodu czy z tyłu (na kole zamachowym)to niweluje , oczywiście nie w 100%, ale dąży do zmniejszenia ich. Piszesz o "rozbieganiu" się silnika, a od czego masz regulator obrotów? Powiesz że może się zepsuć. Jak się zepsuje to wiadomo jakie tego będą skutki. Już pisałem że jak chcesz to możesz sobie władka trzymać na 324 i 1/8 obr/min. Jasne, w instrukcji tego nie bronią. A czy wyczytałeś w instrukcji że nie wolno zjeżdżać po śniegu na dachu kabiny, tak do góry nogami władkiem? No patrz też nie napisali. A próbowałeś? Myślę że nie, bo logika wskazuje że na dachu kabiny się nie jeździ. Koło dwumasowe które widziałes to było najprostsze rozwiązanie i najtansze. Podoba mi się to że masz wątpliwości, podchodzisz do tego jak niewierny Tomasz, ale próbujesz to zrozumieć po swojemu, i to jest objaw pozytywny, bo nie kujesz regułki na blachę i uważasz jej za prawdę objawioną.
Odnośnie długotrwałej pracy silnika na wolnych obrotach też jest wiele szkół. Wezmę to po Twojemu, a jak masz dobry olej w silniku i temperatura otoczenia jest powiedzmy -20 stopni to co grozi temu silnikowi? Chłodzenie ma dobre, a i o koksowaniu oleju możesz zapomnieć. I co wtedy?

Co do dopisku na moim awatarze, to są słowa radzieckiej piosenki i nie dotyczą Ciebie ani nikogo innego.

Wszelkie podobieńswo do zdarzeń i osób jest przypadkowe.
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: Mentos22 »

Bolszewik pisałeś że masz katalog części do władimiraca t-25 A wersje z dwoma wajchami w układzie "zygzakowatym" czy mógłbyś mi podesłać na meila byłbym bardzo wdzięczny :):) tu masz meila mentos223@tlen.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: Bolszewik »

Mam, ale to niemal 300 stron więc musisz się raczej uzbroić w cierpliwość.

Kiedyś się za to zabiorę .... i zeskanuję.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Mentos22
Posty: 157
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:06

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: Mentos22 »

Dzięki serdeczne poczekam :):)
darius
Posty: 315
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Władimirec T-25 ,T-25A2 ,T-25A3 .

Post autor: darius »

A nie lepiej kupic i miec w garażu.Ja za katalog dałem 17 zł w POM-ie.
ODPOWIEDZ