MTZ - 82
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
MTZ - 82
Mam pytanie, ile biegów jest w tym traktorze, czy skrzynie biegów różniły się w modelach z lat =80 - tych i tych z lat późniejszych?
RE: MTZ - 82
Osiemnaście do przodu, 4 do tyłu
To co na schemacie plus reduktor
Różniły się bodaj umiejscowieniem drążka w kabinie.
Te skrzynie nie synhronizowane są montowane w Belarusach do dziś.
To co na schemacie plus reduktor
Różniły się bodaj umiejscowieniem drążka w kabinie.
Te skrzynie nie synhronizowane są montowane w Belarusach do dziś.
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: MTZ - 82
A jak jest z 9, w I zakresie (czarne pole) nie ma 9?
Mam jeszcze pytanie jak działa WOM, tzn jakie predkości można uzyskać i jak się go załancza.
Ponadto do czego jest ten drążek na środku (tuż pod kierownicą długa dzwignia wychodząca z podłogi?
Mam jeszcze pytanie jak działa WOM, tzn jakie predkości można uzyskać i jak się go załancza.
Ponadto do czego jest ten drążek na środku (tuż pod kierownicą długa dzwignia wychodząca z podłogi?
RE: MTZ - 82
Prawdopodobnie na pierwszym zakresie albo nie da rady wbić biegu w tym miejscu, albo "nic tam nie ma".
Niestety miałem doczynienia z synchronizowaną skrzynią 14/4.
Ten drążek o którym mówisz to najprawdopodobniej wspomniany reduktor. W skrzyni synchronizowanej był on w tym miejscu. Ale strzelam, że w tej będzie podobnie.
Istniały również wersje które zamiast reduktora miały w tym miejscu rewers. Ale prawdopodobieństwo trafienia na coś takiego jest bliskie zeru.
Niestety miałem doczynienia z synchronizowaną skrzynią 14/4.
Ten drążek o którym mówisz to najprawdopodobniej wspomniany reduktor. W skrzyni synchronizowanej był on w tym miejscu. Ale strzelam, że w tej będzie podobnie.
Istniały również wersje które zamiast reduktora miały w tym miejscu rewers. Ale prawdopodobieństwo trafienia na coś takiego jest bliskie zeru.
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: MTZ - 82
Nie synchronizowane czyli przełączanie z tzw. podwójnym wysprzęglaniem?Boniek napisał/a:
Te skrzynie nie synhronizowane są montowane w Belarusach do dziś.
RE: MTZ - 82
Tak. Biorąc pod uwagę powyższy schemat i zmianę biegów zgodnie ze sztuką, umiejętność rozpędzania, redukowania bywała nie lada sztuką.
W tej chwili tą (lub zbliżoną) skrzynię mają Belarusy 820, 892, 82.1 i pewnie jeszcze parę innych.
W tej chwili tą (lub zbliżoną) skrzynię mają Belarusy 820, 892, 82.1 i pewnie jeszcze parę innych.
Moja filozofia brzmi: tanio kupić a potem się narobić i nakląć
RE: MTZ - 82
skrzynia jest taka toporna że szok 9 żeby wbić to ciągnik prawie staje a jak wskoczy to kupa dymu bo silnik ma problem wrócić do wcześniejszej prędkości ale tak to super ciągnik gniotsja nie łamniotsja
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: MTZ - 82
No tak, toporna skrzynia, podwójne wysprzęglanie troszkę to kłopotliwe ale da się to opanować.
RE: MTZ - 82
Problem z przełączeniem biegów "8"i"9"polega na tym,że "9"jest dwa razy szybsza od"8".Większym problemem jest utrzymanie się na swoim pasie jadąc z maksymalną prędkością,bo ukł.kierowniczy żyje własnym życiem.
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: MTZ - 82
Mam pytanie, podnośnik przestał działać, nie podnosi jaka może być przyczyna, dodam jeszcze że sprawdzałem czy działa kiper na przyczepę i działa kipruje i opuszcza bez problemu ale podnośnik nie działa, czy ktoś miał podobną awarię?