Zakup pompy wtryskowej - T-25

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: KECZO »

Witam. Jako że pompa wtryskowa powiedziała "dziękuję, sam se pompuj" to jestem zmuszony do jej wymiany. I tak rozglądając się po serwisach typu allegro itp. stwierdziłem że chyba będzie lepiej zakupić nową niż pchać się w regenerowaną, szczególnie że teraz w moich stronach chcą za taką usługę ok 420zł. I tu mam pytanie czy te niby"nowe" pompy wtryskowe z allegro są coś warte?
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t-25- ... 84779.html

Dziwi mnie też rozbieżność cenowa np. poniżej: ten sam sprzedawca, ten sam numer katalogowy, a różnica w cenie 200 zł.
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t-25- ... 18461.html
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t-25- ... 52524.html
Czyżby małe, chińskie rączki wzięły się za produkcję części do Władimirca ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: Bolszewik »

Oferta regeneracji:

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t-25- ... 70159.html

Wg. mnie to pomyłka skoro regeneracja kosztuje niemal tyle co nowa.
Niestety w obecnych czasach ludziom się po prostu w du***ch poprzewracało. Mam to samo z naprawą urządzeń w pracy kupujemy nowe rzeczy bo naprawa to często 75% nowego. Rośnie mi na magazynie góra sprzętu niesprawnego zdatnego do naprawy - księgowa jest wściekłą *rolleyes*

Co znaczy że zastępuje w czym jest lepsza ?
http://allegro.pl/t-25-pompa-wtryskowa ... 03083.html

Odnoszę wrażenie patrząc na zdjęcia i czytając tekst że ta pompa była kupiona w kawałkach i skompletowana u nas. Świadczy o tym różna barwa poszczególnych elementów i różny ich stopień uszkodzeń. Ech za dobry aparat mieli *flower*

http://allegro.pl/rolnex-pompa-wtrysko ... 0103.html

Co o tych myślicie, rzędowa w czym lepsza ?
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t25- ... 45650.html

http://allegro.pl/t-25-pompa-wtryskowa- ... 23475.html

Nie znam się na "pompiarstwie". Nie rozkręcałem pompy wtryskowej, wiem za to że moja od początku nadaje się do remontu (kida się).
Również proszę o pomoc.

PS. Wiem że starsze modele różnią się od nowszych zębami na kole napędowym czy jakoś tak ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: grzegorz 1969 »

Oryginalne pompy wtryskowe typu rotacyjnego z jednym tłoczkiem obrotowym, zawsze miały problem ze stabilnością wolnych obrotów, są też polskie sekcyjne takie jak c330, ale cena wysoka, co do rosyjskich sekcyjnych to są też tańsze, ale jakość pod znakiem zapytania, prawdopodobnie trzeba też dopasowywać przewody i ciekawe jak pasuje napęd, końcówki wtryskiwaczy też można kupić za 15zł słabe lub 45zł polskie wzm, ja za pompę nie dałbym 1500zł, mam dwie stare z odzysku i coś z tych bym zrobił. Tutaj tańsza sekcyjna.

http://www.sklepkisiel.pl/k,39,T_25.html?strona=29
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: pop »

Znając nieco rynek handlu częściami zamiennymi w krajach b,ZSRR,mocno zastanowiłbym się,czy kupować tak drogie podzespoły(z półroczną gwarancją:D),bo albo jest wykonane z tzw.gównolitu albo przybyło z za żółtej granicy.Większość firm które kiedyś produkowały niezłej jakości części nie istnieje od b.dawna,a handlarze ciągle nam wciskają,że są to "zapasy ze starej produkcji".Podzespoły składane są z części,które kiedyś zalegały na złomowisku jako braki.
Wycieki ropo-oleju z oryginalnej rozdzielaczowej pompy,to norma i jeśli komuś,to nie przeszkadza,to można tak jeździć wiele tysięcy mth,a że ropa szybko przedostaje się do przestrzeni z olejem smarowym,jak wykazała praktyka nie wpływa,to w jakiś szczególny sposób na jej trwałość.Nowoczesne pompy smarują się wyłącznie paliwem.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: Bolszewik »

No to też tak jeżdżę z kidającą się pompą.
Wycieram cierpliwe szmatką ....
Co jakiś czas wylewam z niej ropę i wlewam olej.
Wtedy pompa jest szczelna i się nie kida.
Po jakimś czasie jest to samo, czyli powrót do pierwszego akapitu ....

*flower*

Natomiast jestem gotów kupić nawet i za ponad 1000 zł nową pompę (gdy ta co mam padnie). Chcę tylko mieć jakąś pewność co kupuje.
Wybierałem się latem 2013 do Petersburga niestety wycieczka nie wypaliła, a chciałem poza zwiedzaniem kupić jakieś fajne graty do Władka.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: papiszon »

Nieszczelność w pompie od T-25 występuje przeważnie między wałeczkiem dźwigni dozatora, a obudową. Jest tam co prawda oring, ale wałeczek musi lekko chodzić w obudowie i tam najczęściej przecieka. Z tym się wiąże rozcieńczenie oleju smarującego w komorze regulatora i przez to szybsze zużycie, a co w konsekwencji do jego rozregulowania i nierównego utrzymywania wolnych obrotów. Przy większych to nie występuje.
Gdyby ktoś chciał obejrzeć demontaż takiej pompy to zapraszam.
http://www.youtube.com/watch?v=PNQJBWYkN9A
Na dalsze części musicie poczekać.*tup*
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: pop »

Filmik extra.Wielki szacun.
pawel1976
Posty: 63
Rejestracja: 02 sty 2013, 22:56

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: pawel1976 »

papiszon napisał/a:
Gdyby ktoś chciał obejrzeć demontaż takiej pompy to zapraszam.
http://www.youtube.com/watch?v=PNQJBWYkN9A
Na dalsze części musicie poczekać.*tup*
Moje gratulacje super filmik czekam na dalsze części.:D

Co do zakupu nowej pompy to trochę przeraża cena (tej niby lepszej).
Z regeneracją starej też może być różnie ( przerabiałem to osobiście 4 razy pompa u pompiarza) ale chyba taniej wyjdzie. Nowa sekcja koszt ok 180zł plus uszczelnienie i robota nie powinno przekroczyć 300zł. ( ja zapłaciłem za w/w czynności w tamtym roku 230zł z tym że sekcje kupiłem ze starych zapasów po 150zł u pompiarza)
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: KECZO »

O Papiszon Super :D czekam na kolejne części. Mam też taki pytanie: w mojej pompie po wstępnych oględzinach stwierdziłem awarię i brak napędu regulatora obrotów ,a co za tym idzie także brak napędu rozdzielacza. Próbować naprawić to? W sumie i tak nie mam nic do stracenia, a może przy okazji bym się trochę dedukował.
starscream5
Posty: 28
Rejestracja: 20 mar 2012, 6:24

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: starscream5 »

papiszon napisał/a:
Gdyby ktoś chciał obejrzeć demontaż takiej pompy to zapraszam.
http://www.youtube.com/watch?v=PNQJBWYkN9A
Na dalsze części musicie poczekać.*tup*
Witam.
Film REWELACYJNY. Autor prowadzi krok po kroku widza i omawia głosem spokojnym i bardzo miłym wszystko po kolei. Bardzo dobrze się to ogląda. Oby więcej takich filmików. Swoją drogą doświadczeni użytkownicy powinni nagrywać takie rzeczy dla ludzi młodszych i mniej doświadczonych. Sam widzę na swoim przykładzie że do wielu chociażby najprostszych rzeczy musiałem dochodzić sam a takie filmiki jak wyżej uratowałyby mi życie :) Ale z drugiej strony forum mi też BARDZO dużo pomogło :) W każdym razie: oby więcej takich tutoriali :)
Co do tematu: to co ile moto godzin zmieniacie olej w pompie wtryskowej? Czekacie aż zacznie chlapać górnym wylotem czy może wcześniej?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 782
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: pop »

Po kolejnych mało zadowalających próbach uszczelnienia pompy,uznałem,że wymiana smarowidła co 30-40mth powinna przyhamować degradację mechaniki pompy i taką teorię sprzedawałem właścicielom T-25.Kilka osób stosowało taką zasadę,ale też były takie które zauważywszy,że nic się nie dzieje wróciły do wymiany co ok.100mth.Być może po rozebraniu mechanizmów widoczne były skutki tych różnych sposobów eksploatacji,ale z samego zachowania się silnika trudno było zauważyć jakieś druzgoczące różnice,bo po kilku tys mth.wszystkie wariowały na wolnych obrotach.Oczywiście nadal uważam,że częstsze wymiany oleju są lepszym rozwiązaniem.
Gdybym,to ja potrzebował wymienić pompę,to tylko na polską od C-330(były kiedyś takie oferty).Sytuacja gospodarcza w krajach b.ZSRR,to wielka niewiadoma i z dnia na dzień może się mocno skomplikować.A tak nawiązując do nieudanej wycieczki @Bolszewika,to po zeszłorocznych motocyklowych wojażach zauważyłem,że największe skupisko T-25 jest na Litwie.Tam praktycznie koło każdej chatki na wsi stoi Władymirec i pewnie ruch częściami zamiennymi też jest duży,a mentalność ludzi zupelnie inna niż na Białorusi i niedajbóg Ukrainie.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: papiszon »

Dzięki Panowie za miłe słowa :). Zdaję sobie sprawę, że to jeszcze nie to. Ten filmik miał być wersją próbną, czy to się przyjmie. Widzę, że warto coś takiego robić. Uprzedzam, fachowcem od pomp (pompiarzem) nie jestem i nie na wszystkie problemy jestem w stanie odpowiedzieć. Nie mniej, tym co wiem, chętnie się podzielę. :)
@KECZO:
Mam też taki pytanie: w mojej pompie po wstępnych oględzinach stwierdziłem awarię i brak napędu regulatora obrotów ,a co za tym idzie także brak napędu rozdzielacza. Próbować naprawić to? W sumie i tak nie mam nic do stracenia, a może przy okazji bym się trochę dedukował.
Miałem taki przypadek w swoim zetorku z silnikiem władymirca. Ukręciła się koncówka wałka regulatora przy dolnym, stożkowym kole zębatym. Dodatkowo uszkodziła (wyłupała) część pompy zasilającej, przy popychaczu. Wtedy to pierwszy raz rozbierałem taką pompę.
Odkręć pokrywy (przednią i tylną) i pompę zasilającą i pokręć wałkiem. Będzie widać, czy wałek mimośrodowy się kręci, jeśli tak, to szukaj dalej, jeśli nie, to znaczy, że brak przeniesienia napędu między wałkami (krzywkowy - mimośrodowy). Składanie pompy to inna bajka, jak się źle złoży zębatki, to może być klops *bye*
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: Bolszewik »

"Pomipiarzem" może i nie jesteś za to tłumaczyć prosto i logicznie umiesz, przynajmniej do mnie dotarło.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: KECZO »

No właśnie z tymi zębatkami jest największy problem, jak zgrać ustawienie wałka krzywkowego z sekcją (rozdzielaczem) pompy wtryskowej?
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: grzegorz 1969 »

Jest do ściągnięcia instrukcja i tam na końcu dokładny opis demontażu i montażu pompy, ja regenerowałem pompę sam, ale było to jakieś 20 lat temu, wymieniłem sekcję wszystkie oringi łożyska dzwignię regulacyjną mimośrodową, pompkę zasilającą, ale ropa i tak się przedostawała do mechanizmu może trochę wolniej, widocznie taka ich konstrukcja, co do ustawienia znaków to ja wtedy nie miałem instrukcji zaryzykowałem bo pompę miałem z odzysku, trochę trzeba było pomyśleć ale udało się za pierwszym razem i jeżdzi na niej do dzisiaj.Leży u mnie jeszcze jedna i tam jak pisze papiszon zjechana jest zębatka i za pokrywką na cztery śrubki można to zobaczyć.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: KECZO »

No więc tak, rozebrałem pompę (jeszcze raz dzięki papiszon za filmik instruktażowy *yes*) i oto wyniki autopsji:
-na wałku regulatora:
a. ścięty klin przy kole stożkowym przekładni kątowej
b. wyłamane dwa zęby powyżej ciężarków regulatora

- wyłamany ząb na pośrednim kole zębatym
- pęknięta sprężyna sekcji wysokiego ciśnienia
- prawie nie istniejące uszczelnienia gumowe sekcji
Ogólnie mały armagiedon o_O

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chciało by się rzec " jakieś sugestie?"
Jest możliwość dokupienia gdzieś poszczególnych elementów pompy wtryskowej? Zastanawiam się też czy zatrzymanie obrotu rozdzielacza sekcji wysokiego ciśnienia "w pół" obrotu mogło doprowadzić do jej rozsadzenia?
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: papiszon »

Uszkodzenia dość rozległe, ale do naprawy. O ile dostępność i cena części nie przekroczy wartości pompy:o Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedyś można było całą pompę złożyć z osobnych części. Gdy w moim ukręcił się wałek regulatora, to kupiliśmy cały regulator i wałek mimośrodowy (do napędu pompki zasilającej),aby zębatki były wymienione parami. U Ciebie dochodzi jeszcze wymiana zębatki pośredniej i pozostaje jeszcze wieniec zębaty tłoczka. Ze sprężyną i oringami nie widzę problemu.Można coś dobrać odpowiedniego.
Czy sekcja mogła uszkodzić się? Nie sądzę. W wyniku uszkodzenia pompy, silnik stanął i pompa dalej nie tłoczyła paliwa. Choćby nawet podczas próby uruchomienia, pompa pracowała, to przy tak niskich obrotach (ok.150 n/min silnik, ok. 70-80 n/min pompa), paliwo przesączyłoby się pomiędzy tłoczkiem, a kostką dozatora. Kostka uszczelnia tłoczek na krótkim odcinku i duże ciśnienie przepchnęłoby tłoczone paliwo. U mnie nic się sekcji nie stało. Jeśli,jednak sekcja jest już wiekowa, to wskazane byłoby i ją wymienić, a to podnosi koszty.
Jeśli nie masz w pobliżu sklepu z częściami do "władka", to u mnie taki jest (jeszcze niedawno był*yes*) i mogę się dowiedzieć o te części i cenę, ale nie obiecuję przed 14.02. Brak czasu*bye*
Sama naprawa pompy, dla kogoś choć trochę zorientowanemu, nie jest specjalnie trudna, a satysfakcja murowana*clap*
PS. Cieszę się, że mój filmik na coś się przydał. Mam więcej fragmentów, ale na razie czas nie pozwala mi jeszcze coś dograć, zmontować i wysłać na YT.
Pozdrawiam.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: grzegorz 1969 »

W niektórych sklepach części są do kupienia, ja jak kupowałem części do skrzyni w siedlcach, to widziałem dużo części do pompy, regulator odsrodkowy zębatki też, musisz posprawdzać łożyska i wszystkie części i podsumować koszty, bo może wyjść więcej jak nowa, a te zniszczenia mogły też powstać od zatarcia sekcji.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: KECZO »

Dziękuję bardzo koledzy za porady. Jest chyba nadzieja na naprawę tego:
http://rolnex.pl/czesci-do-ciagnikow/651-walek-t25.html
http://rolnex.pl/czesci-do-ciagnikow/66 ... o-t25.html



Odgrzewam temat.
Udało mi się dostać części i to w śmiesznych pieniądzach. Podejrzewam że nawet jak bym teraz wymienił sekcję to i tak wychodzi taniej niż regenerowana ;)
Ale do rzeczy: pompa już poskładana do kupy i mam pytanie, czy sekcja tłocząca powinna dawać odpowiednie ciśnienie już przy bardzo małych obrotach wału? - niestety akumulatory po zimie nie bardzo chcą współpracować. Po odkręceniu zaworków odcinających widać ruch paliwa ale ciśnienie jest za małe żeby przełamać te zaworki- czyżby jednak sekcja była już do bani? Przy oględzinach wyglądała dobrze - brak jakichś zatarć, rys itp.



I udało się, Władek odpalił :D
Rozebrałem dzisiaj pompę i poskładałem jeszcze raz i zadziałało, widocznie pierwszym razem lekko musiałem się pomylić na podziałce kątowej.
Silnik odpalił, pracuje stabilnie. Pozostało mi jeszcze tylko profilaktycznie sprawdzić kąt wtrysku ale chyba nie powinien się przestawić od samego demontażu pompy?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4849
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zakup pompy wtryskowej - T-25

Post autor: Bolszewik »

Wykopuję stary temat ....

Pojawiło się coś nowego, nie oceniam, nie namawiam, nie widziałem, nie używałem ....

Polska:
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-kpl- ... 76104.html

Litewska:
http://allegro.pl/pompa-paliwowa-wtrysk ... 92766.html
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ