mam pytanie, co wspólnego mają ciągniki t25 i ciągniki belarus (Pronar, MTZ), w ogłoszeniach spotkałem ciągnik belarus 310 jako odpowiednik t30.
Firma Pronar w swojej ofercie posiadała kiedyś ciągnik Żubroń który był bardzo podobny do t25, również ciągniki MTZ mają wiele podobieństw z t25 (nie porównuję oczywiścię mocy bo to zupełnie inna klasa ciągników) chodzi mi o pewne podobieństwa w budowie (np gaz ręczny i wom mają w tym samym miejscu, kształt kabiny itp.)
ponadto spotkałem w sieci że istnieje możliwość kupienia nowego t25 (oczywiście nieco bardziej zmodernizowanego) pod nazwą t30, czy można gdzieś w Polsce go kupić?
Belarus, t25, Pronar podobieństwa
- przemekprzemek2
- Posty: 218
- Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14
RE: Belarus, t25, Pronar podobieństwa
T25 i belarus 310 mają identyczną budowę poza przednim napędem którego t25 nie posiada .T25 produkowane były w części rosyjskiej dawnego ZSRR ( Charków , Włodzimierz ). A belarus 310 produkowany był w Białorusi i wydaje się być rozwinięciem T25
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... s-310.html
Swego czasu Białoruś też była częścią ZSRR i nikt wtedy nie rozróżniał fabryk wszystko było "sdiełano w CCCP" . Dużo ciągników dawnego ZSRR ma podobne części np filtr - wirówkę oleju (MTZ i T25) ,licznik motogodzin , wskaźniki itp. Ciągnik LTZ ma takie same cylindry jak T25. Czy można kupić nowego T30 w Polsce tego nie wiem.
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... s-310.html
Swego czasu Białoruś też była częścią ZSRR i nikt wtedy nie rozróżniał fabryk wszystko było "sdiełano w CCCP" . Dużo ciągników dawnego ZSRR ma podobne części np filtr - wirówkę oleju (MTZ i T25) ,licznik motogodzin , wskaźniki itp. Ciągnik LTZ ma takie same cylindry jak T25. Czy można kupić nowego T30 w Polsce tego nie wiem.
RE: Belarus, t25, Pronar podobieństwa
Aja mam z kolei pytanie, czy mozna w t25 zamatowac przedni naped naprzyklad do tej przystawki z prawej strony skrzyni biegow? albo wogole w jakis sposob?
RE: Belarus, t25, Pronar podobieństwa
Belarus 310 - wersja eksportowa:
https://www.youtube.com/watch?v=uOJeOaUqMiU
Zależnie od .... nie wiem czego miały przedni napęd lub nie ???
Podwójna tarcza sprzęgła i podwójny pedał sprzęgła. Brak biegów pełzających na I i II zakresie. Biegi te są napędzane z wałka WOM więc są tylko do przodu. W przypadku B 310 działa na nie drugi pedał sprzęgła.
GMalec - bzdura powtarzana wielokrotnie, Po prawej stronie można założyć koło pasowe. Napęd przedni montowany jest przystawką od spodu skrzyni biegów. Trzeba wyciąć / wymienić korpus skrzyni. Przedni napęd działa tylko po włączeniu blokady dyferencjału.
https://www.youtube.com/watch?v=uOJeOaUqMiU
Zależnie od .... nie wiem czego miały przedni napęd lub nie ???
Podwójna tarcza sprzęgła i podwójny pedał sprzęgła. Brak biegów pełzających na I i II zakresie. Biegi te są napędzane z wałka WOM więc są tylko do przodu. W przypadku B 310 działa na nie drugi pedał sprzęgła.
GMalec - bzdura powtarzana wielokrotnie, Po prawej stronie można założyć koło pasowe. Napęd przedni montowany jest przystawką od spodu skrzyni biegów. Trzeba wyciąć / wymienić korpus skrzyni. Przedni napęd działa tylko po włączeniu blokady dyferencjału.
RE: Belarus, t25, Pronar podobieństwa
Ale ty nie zrozumiales co ja napisalem a napisalem zapytanie, a nie twierdzenie wiec czytasz bez zrozumienia. Przeczytaj jeszcze raz*pray*
RE: Belarus, t25, Pronar podobieństwa
Może zbyt impulsywnie odpisałem, za co przepraszam.
Jednak słyszałem tą bzdurę tyle razy że mnie to denerwuje.
Napęd od wałka poprzecznego który kończy się wieloklinem wystającym po prawej stronie do przednich kół jest niemożliwy. Ponieważ obraca się on do przodu lub do tyłu zależnie od ustawienie dźwigni rewersu. Natomiast jego prędkość obrotowa zależy wyłącznie od obrotów silnika nie zaś od obrotów skrzyni przekazywanych na tylny most.
Jednak słyszałem tą bzdurę tyle razy że mnie to denerwuje.
Napęd od wałka poprzecznego który kończy się wieloklinem wystającym po prawej stronie do przednich kół jest niemożliwy. Ponieważ obraca się on do przodu lub do tyłu zależnie od ustawienie dźwigni rewersu. Natomiast jego prędkość obrotowa zależy wyłącznie od obrotów silnika nie zaś od obrotów skrzyni przekazywanych na tylny most.