Podnośnik

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
igloo
Posty: 7
Rejestracja: 12 cze 2015, 22:20

Podnośnik

Post autor: igloo »

Witam mam kilka pytań od niedawna posiadam T25 (dostalem w spadku) i jeszcze wielu rzeczy nie wiem:

1. Czy i gdzie znajduje się jakis otwór kontrolny, przelewowy oleju w podnosniku bo nie wiem ile dolać.
2. Czy sa jakieś inne smarowniczki oprócz tych dwóch przy przednich kołach.
3. Czy wymienia się jakiś olej przy przednich kołach jeśli tak to gdzie znajdują sie wlewy spusty przelewy
4. Czy wymienia sie olej w kolumnie kierownicy jeśli tak to gdzie jest jakiś wlew przelew spust?
5. Jak wyregulować luz na drążkach wiem ze mozna troszkę przykręcić te śruby ale w jaki sposob to zrobić, od góry jest zabezpieczenie wsuwkami a od dołu nakrętka zabezpieczona. Co obracac nakrętke od spodu czy od góry wyjąć te wsuwki i jakis specjalny klucz jest pasujący do tych rowków w kształcie krzyża?

Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie.
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Podnośnik

Post autor: grzegorz 1969 »

Proponuję sciągnąć instrukcję, jest temat z instrukcjami, bo trudno by było na wszystko odpowiedzieć, napewno się przyda. http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4540 w pierwsym poście jest link chomika dobra chyba jest instrukcja z 1977r.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podnośnik

Post autor: Bolszewik »

Wszystkie pytania były już na forum poruszane, m in. tu:

https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... rowstart=0


PS. Dopisałem na końcu troszkę o olejach.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
igloo
Posty: 7
Rejestracja: 12 cze 2015, 22:20

RE: Podnośnik

Post autor: igloo »

Dzięki, znalazłem odpowiedzi prawie na wszystkie pytanie mam jeszcze problem z filtrem oleju w podnośniku po lewej stronie wiem gdzie jest odkręciłem ta dużą srubę ale nic tam sie nie da wyciągnąc ze środka żadnego filtra, czy mam odkręcić te cztery mniejsze śruby i podnieść cała pokrywe do góry? tam powinien być taki filtr http://www.sklep.mizar.com.pl/filtr-sil ... 17956.html ? pod palcem w otworze po dużej śrubie czuję tylko metalową kulke która da sie lekko wcisnąć, Znalazłem też smarowniczkę przy kierownicy ale nie wiem czy jest gdzies jeszcze jakaś czytalem ze jeszcze przy podnośniku się jakaś znajduję ale kompletnie nie moge jej znaleźć,
pawel1976
Posty: 63
Rejestracja: 02 sty 2013, 22:56

RE: Podnośnik

Post autor: pawel1976 »

tak odkręć te 4 śrubki i wyjmiesz zestaw takich krążków który trzeba rozkręcić i porządnie umyć
igloo
Posty: 7
Rejestracja: 12 cze 2015, 22:20

RE: Podnośnik

Post autor: igloo »

1. a ten filtr który podałem w linku tez ma się tam znajdować czy jest nie potrzebny?
2. czy jest jakas smarowniczka z tyłu w okolicach podnośnika?
3. olej w kolumnie kierownicy się wymienia czy tylko dolewa bo w instrukcji nie znalazlem żadnego korka spustowego jedynie informacje o dolewaniu oleju przez otwór tuż pod podłogą, trudny dostęp tam jest myśle wykonać otwór w podłodze i przez niego dolac oleju myślicie że to dobry pomysł?
4. olej w skrzyni to ten sam który jest w tylnim moście czy most ma swój własny? zauważyłem w moście male otwóry od dołu w których są jakby metalowe wsuwki sa mokre od oleju nie wiem co to jest? natomiast na górze mostu sa śruby podobne do tych na zwolnicach w jakim celu? nie chciałbym żeby zabrakło leju w moście.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Podnośnik

Post autor: KECZO »

1. Już masz ten filtr - ewentualnie go tylko wyczyść, tak jak napisał pawel1976
2.Nie przypominam sobie żeby było coś więcej.
3.No niestety korka spustowego tu nie ma, więcej nie pomogę. Osobiście napakowałbym w nią smaru *clap*
4. W Iwanie jako takiego tylnego mostu nie ma. Przekładnia główna z mechanizmem różnicowym są we wspólnej obudowie ze skrzynią biegów. Pochwy półosi są suche. Dopiero w zwolnicach masz olej. Wszędzie przekładniowy np. Hipol
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Podnośnik

Post autor: Bolszewik »

1. Potwierdzam
2. Bywały egzemplarze z kalamitką do smarowania wałka który unosił ramiona. Myślę że to były domowe (choć nie pozbawione sensu) poprawki fabryki.
3. Pisałem już wcześniej kup sobie szprycę do oleju. Nic nie trzeba demontować, wystarczy długi wężyk.
4. Chodzi o zawleczki pod taśmami hamulcowymi. Rzeczywiście bywa że są mokre oznacza to że olej przedostaje się ze skrzyni lub ze zwolnicy do pochwy. Nie ma się tym co przejmować jeśli oleju jest >>gram<<. Zawleczki są właśnie po to żeby cały czas otworek był drożny i olej wilgoć mogła skapywać. Dzięki temu taśmy i bębny są suche czyli sprawne. Podobna zawleczka powinna być pod sprzęgłem. Tam też może pokazać się olej/wilgoć i żeby go odprowadzić jest otwór, by był drożny jest zawleczka.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
igloo
Posty: 7
Rejestracja: 12 cze 2015, 22:20

RE: Podnośnik

Post autor: igloo »

Dzięki wielkie za pomoc teraz już wszystko wiem :D
ODPOWIEDZ