Temperatura oleju T-25
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Temperatura oleju T-25
Panowie,
Mam do Was pytanie: Jakie temperatury oleju wskazuje termometr w Waszych ciągnikach ?
O co mi chodzi: W moim traktorze od nowości - żebym nie wiem jak zaiwaniał w największy upał - temperatura w zasadzie nie przekracza 40 stopni. Dawno temu wydało mi się to podejrzane - wymieniłem wskaźnik na nowy. Bez zmian.
Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury oleju. Dzisiaj - przy stosunkowo upalnym dniu - traktor pracował w kopaczce do ziemniaków - temperatura nie osiągnęła nawet 40 stopni.
Czy to jest normalka, czy coś mam skopane ? Wydaje mi się, że olej w rozgrzanym silniku powinien mieć więcej aniżeli 40 stopni.
Pozdrawiam,
wlodecki
Mam do Was pytanie: Jakie temperatury oleju wskazuje termometr w Waszych ciągnikach ?
O co mi chodzi: W moim traktorze od nowości - żebym nie wiem jak zaiwaniał w największy upał - temperatura w zasadzie nie przekracza 40 stopni. Dawno temu wydało mi się to podejrzane - wymieniłem wskaźnik na nowy. Bez zmian.
Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury oleju. Dzisiaj - przy stosunkowo upalnym dniu - traktor pracował w kopaczce do ziemniaków - temperatura nie osiągnęła nawet 40 stopni.
Czy to jest normalka, czy coś mam skopane ? Wydaje mi się, że olej w rozgrzanym silniku powinien mieć więcej aniżeli 40 stopni.
Pozdrawiam,
wlodecki
RE: Temperatura oleju T-25
Nie wiem czy to normalne ale rzeczywiście nie osiągają one temperatury. Ja też mam nowy licznik i nawet po długotrwałej ciężkiej pracy wskaźnik ledwie łapie "zielone pole" czyli gdzieś 60 st. C
Podobnie jest u innych znajomych którzy mają T-25.
Nie wiem do końca co o tym myśleć
Podobnie jest u innych znajomych którzy mają T-25.
Nie wiem do końca co o tym myśleć
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Temperatura oleju T-25
Może czujniki Wam się jakieś liche trafiły?
RE: Temperatura oleju T-25
Nie w tym problem, bo takie same czujniki są bodaj w Białoruśkach.
Problem polega raczej na usytuowaniu czujnika w podstawie wirówki oleju. Jeśli wszystko jest sprawne i drożne to olej bardzo szybko spływa stamtąd do miski olejowej. Możliwe że czujnik nie ma przez cały czas kontaktu z olejem przez co nie działa poprawnie.
Problem polega raczej na usytuowaniu czujnika w podstawie wirówki oleju. Jeśli wszystko jest sprawne i drożne to olej bardzo szybko spływa stamtąd do miski olejowej. Możliwe że czujnik nie ma przez cały czas kontaktu z olejem przez co nie działa poprawnie.
RE: Temperatura oleju T-25
U mnie jest to samo.Ale jeśli w każdym T-25 tak jest i działają one bez problemu to chyba nie ma się czym przejmować.
Mam jedno pytanko.Jednego razu jak dolałem oleju to później przy pracy miałem dziwne ciśnienie oleju tzn.do pewnych obrotów ciśnienie skakało do 2kg/cm2 a po przekroczeniu tych obrotów spadało do 1 kg/cm2.Sprawdzałem ilość oleju i nie przekraczała max.dozwolonego poziomu.A następnego dnia w wszystko wróciło do normy czyli jak sie wkręcał na obroty to osiągał 3kg/cm2.
Mam jedno pytanko.Jednego razu jak dolałem oleju to później przy pracy miałem dziwne ciśnienie oleju tzn.do pewnych obrotów ciśnienie skakało do 2kg/cm2 a po przekroczeniu tych obrotów spadało do 1 kg/cm2.Sprawdzałem ilość oleju i nie przekraczała max.dozwolonego poziomu.A następnego dnia w wszystko wróciło do normy czyli jak sie wkręcał na obroty to osiągał 3kg/cm2.
RE: Temperatura oleju T-25
Pod alternatorem na bloku silnika jest śruba do regulacji ciśnienia oleju w układzie. Ciśnienie to powinno być w granicach od 1,5 - 3,5 MPa.
Możliwe że jak dolałeś świeżego oleju to wypłukał on jakiegoś "frędzla" który przytkał wirówkę i ciśnienie szalało. Miałem coś takiego po tym jak przy zakładaniu pokryw zaworów do układu olejowego dostał się farfocel silikonu. Zatkał on jedną z dyszy wirówki.
Co do ciśnienia oleju to w moim przy rozruchu jest troszkę za wysokie bo sięga prawie 4 MPa. Na szczęście szybko spada do dopuszczalnego poziomu. Natomiast nawet po długotrwałej ciężkiej pracy utrzymuje się powyżej 2,5 MPa.
Możliwe że jak dolałeś świeżego oleju to wypłukał on jakiegoś "frędzla" który przytkał wirówkę i ciśnienie szalało. Miałem coś takiego po tym jak przy zakładaniu pokryw zaworów do układu olejowego dostał się farfocel silikonu. Zatkał on jedną z dyszy wirówki.
Co do ciśnienia oleju to w moim przy rozruchu jest troszkę za wysokie bo sięga prawie 4 MPa. Na szczęście szybko spada do dopuszczalnego poziomu. Natomiast nawet po długotrwałej ciężkiej pracy utrzymuje się powyżej 2,5 MPa.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Temperatura oleju T-25
Witam,
Na podstawie naszych wypowiedzi należy chyba przyjąć, że "ten typ tak ma".
Pozdrawiam
wlodecki
Na podstawie naszych wypowiedzi należy chyba przyjąć, że "ten typ tak ma".
Pozdrawiam
wlodecki
RE: Temperatura oleju T-25
Ja już wcześniej to napisałem ale podpisuje sie pod tym stwierdzeniem-ten typ tak m i juz:yes: nie ma sie chyba czym przejmować zresztą ja nie słyszałem żeby komuś zatarł się Władzio bo temperaturę złapał
RE: Temperatura oleju T-25
Jako ciekawostkę podam że dziś widziałem u kolegi w T-25 jak wskaźnik oparł się po prawej stronie. Ale to bardoooo zheblowany egzemplarz tego ciągniczka.
RE: Temperatura oleju T-25
Popraw błędy Kolego bo inaczej niestety będę musiał usunąć ten post
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Temperatura oleju T-25
Mam pytanie czy dało by sie zmierzyć temp. oleju przez włożenie w miejsce miarki oleju specjalny termometr tylko zaraz po pracy,po zgaszeniu silnikaCo o tym myślicie?
RE: Temperatura oleju T-25
Taki patent miałem w "maluchu". Czujnik temp. był zarazem bagnetem . Jedyna niedogodność to to, że był tam przew. elekt. do wskaźnika w kabinie.
- Deleted_User
- Posty: 2797
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Temperatura oleju T-25
No to ja was zadziwię - mam silnik po wymianie cylindrów, pierścieni i tłoków, oraz po regeneracji głowic, i przy pracy w ciężkich warunkach - czyli ciepło i np orka, wskazówka podchodzi u mnie do poziomu pomiędzy 60-80 - tak tam chyba jest skala i już tak zostaje!!! Tzn pewnie by się jeszcze podniosła ale nie daję mu w dupę za mocno, rozumiem to tak, że przy tej temp. olej już się nie nagrzewa bardziej, przy określonych warunkach. Jak wcześniej miałem silnik przegrzany to nie mogłem pracować wcale w upał czy nawet jak było ciepło bo po 30 min. temp. była ponad 90!!!!!!!!!!!!!!!!!
RE: Temperatura oleju T-25
Znaczy że cczujniki są w porządku, ich dodatkową funkcją jest to ze pokazują stan zuzycia silnika. Nie są niestety umiejscowione zbyt szcześliwie bo gdyby były w bloku silnika to z pewnoscią pokazywałyby więcej. Dla majsterckowiczów jest możliwość żeby zafundować sobie czujnik w innym miejscu.
W każdym razie najważniejszym wskaźnikiem jest w T-25 cisnienie oleju.
W każdym razie najważniejszym wskaźnikiem jest w T-25 cisnienie oleju.
RE: Temperatura oleju T-25
Zauważyłem ze po zwiększeniu ciśnienia oleju temperatura trochę wzorsła
RE: Temperatura oleju T-25
To raczej wynika z praw fizyki. Jeśli mieści się w zielonym polu to wszystko gra. U mnie nigdy nawet po długiej pracy nie przekracza połowy zielonego pola.
RE: Temperatura oleju T-25
Witam. Mam problem ze wzkaźnikiem temp. oleju w moim rusinie. Otóż kupiłem nowy czujnik i i wzkaźnik, ale gdy tylko je podłącze to po włączeniu masy wzkaźnik pokazuję 60 stopni. Nie jestem pewien ale to chyba wina zbyt dużego napięcia. W związku z tym pytam się gdzie mogę zmierzyć napięcie. Z góry dzięki.
RE: Temperatura oleju T-25
Tam gdzie masz dostęp, najłatwiej na rozruszniku.
Przy wyłączonym silniku max 12,5 V
Przy pracującym silniku na wysokich obrotach max. 14,5 V
Przy wyłączonym silniku max 12,5 V
Przy pracującym silniku na wysokich obrotach max. 14,5 V
RE: Temperatura oleju T-25
Dzięki. A teraz może z innej beczki i trochę nie na temat. Nie wiecie Panowie skąd wziąć kompletny pedał blokady dyfra do rusina?
RE: Temperatura oleju T-25
Ze sklepu lub z odzysku.
Polecam trzy miejsca:
TrakRol Adres: Stolarska 12, 25-523 Kielce
Tel./fax 41 346 26 96 Kom. 608 040 438
Email: trakrol.nogaj@vp.pl
Agroma Kielce:
http://allegro.pl/kolo-sprzegla-pompy-t ... 06710.html
Kisiel:
http://allegro.pl/t-25-sworzen-tloka-do ... 48452.html
Polecam trzy miejsca:
TrakRol Adres: Stolarska 12, 25-523 Kielce
Tel./fax 41 346 26 96 Kom. 608 040 438
Email: trakrol.nogaj@vp.pl
Agroma Kielce:
http://allegro.pl/kolo-sprzegla-pompy-t ... 06710.html
Kisiel:
http://allegro.pl/t-25-sworzen-tloka-do ... 48452.html