elektryka t25

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: elektryka t25

Post autor: Bolszewik »

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli ....

Po pierwsze nie myl pojęć prądu i napięcia.
Po drugie w niemal każdym pojeździe z instalacją o napięciu (z akumulatorem) 12V w czasie pracy silnika jest około 14V.

Wszystkie żarówki i inne odbiorniki samochodowe są przystosowane do napięcia ~14V. Jest to dla nich normalny stan pracy.
Dla porównania w instalacji pojazdów ciężarowych 24V napięcie w czasie pracy silnika to około 28V.
Nie wiem ile jest w motocyklach z 6V instalacją, ale obstawiam że koło 7V.

Regulator napięcia służy właśnie do tego by wartością graniczną było owo 14,4 V.
Jego się nie omija, nie mostkuje itp.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli przez wycięcie instalacji spod deski ?

Wg. mnie są trzy wyjścia:
1. Zakładasz nową oryginalną instalacją.
2. Zakładasz nową instalacją od C-330 lub C-360.
3. Projektujesz i wykonujesz całą nową instalacją.

Zrobienie jakiegoś sknocenia skończy się wymianą całości ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: elektryka t25

Post autor: marek »

Przez regulator napięcia przechodzi tylko prąd wzbudzania.Przed rozruchem silnika jest to prąd przepuszczany przez kontrolkę ładowania ( kontrolka pali się) a po rozruchu prąd wzbudzania jest pobierany z mostka prostowniczego w alternatorze ( kontrolka gaśnie).Nic więcej przez regulator nie ma prawa przechodzić.
ODPOWIEDZ