t25 remont u kolegi
t25 remont u kolegi
panowie kolega remontuje t25 a właściwie uczy się bo jeszcze tego nie robił ,czasem ide mu pozaglądać jak mu idzie,i ma takie zapytanie ponieważ będzie wiózł wał do szlifu i chciał by znać poszczególne wymiary wału od nominału aż po bodajże 3 szlif,bo jak pojedzie z tym wałem to musi gościowi podać wymiar odpowiedni aby potem panewki dobrać
Re: t25 remont u kolegi
Wału od T-25 się nie szlifuje tylko wymienia.
Re: t25 remont u kolegi
poważnie tego to nie wiedziałem a dlaczego na panewkach pisze h1 albo h2
Re: t25 remont u kolegi
Ponieważ wały są utwardzane powierzchniowo, przy czym ta warstwa jest naprawdę cienka.
Wiele warsztatów po prostu odmawiało szlifowania tych wałów bo nie byli w stanie dać gwarancji.
Słyszałem o patentach "lizania" wału i dorabiania pod wymiar panewek.
Natomiast znam z pierwszej ręki kilka wypadków po szlifowaniu wału.
Z wyjściem korbowodu bokiem włącznie.
Uwaga kupując nowy wał zwróć uwagę na jego rodowód ....
Wiele warsztatów po prostu odmawiało szlifowania tych wałów bo nie byli w stanie dać gwarancji.
Słyszałem o patentach "lizania" wału i dorabiania pod wymiar panewek.
Natomiast znam z pierwszej ręki kilka wypadków po szlifowaniu wału.
Z wyjściem korbowodu bokiem włącznie.
Uwaga kupując nowy wał zwróć uwagę na jego rodowód ....
Re: t25 remont u kolegi
u kolegi nie jest porysowany zbytnio mikro ryski,może by to drobnym papierem zebrać i poprostu założyć na nowych panewkach i już
co o tym myslisz rodowód to znaczy jaki byś polecił dziś oglądaliśmy w agromie jakiś tam za 1500zł ponoć ruski
co o tym myslisz rodowód to znaczy jaki byś polecił dziś oglądaliśmy w agromie jakiś tam za 1500zł ponoć ruski
Re: t25 remont u kolegi
Ja bym wymienił na nowe.
Nie kup sobie np. tureckiego....
Znam takiego mądrale co podłożył sreberka pod panewki i C-330 chodził, jak długo i jak dobrze nie wiem i guzik mnie obchodzą takie knocenia.
Druciarstwa nie lubię tym bardziej że części nie są drogie i dostępne.
Nie kup sobie np. tureckiego....
Znam takiego mądrale co podłożył sreberka pod panewki i C-330 chodził, jak długo i jak dobrze nie wiem i guzik mnie obchodzą takie knocenia.
Druciarstwa nie lubię tym bardziej że części nie są drogie i dostępne.
Re: t25 remont u kolegi
kolega dziś kupił wał z tyczyna za 650zł,niech zakłada zobaczymy co mu z tego wyjdzie.Ale mnie też czeka chyba w swoim remont bo jednak te głowice jak to głowice narazie chodzą ale dymi na niebiesko więc jadnak bierze ten olej,gdyby nie to że ma słabe ciśnienie oleju to bym wymienił same góre i już,także jak już robić to robić.Cisnienie u mnie wygląda tak jak dam gazu to dochodzi do 3 a na wolnych to tak ledwo 1 więc co o tym sądzisz
Re: t25 remont u kolegi
Jeśli wymienia wał to oczywiście panewki też.
Proponuję wymienić lub zrobić korbowody.
Nie wieżę że przy rozwalonym wale cylindry i tłoki są w dobrym stanie.
Głowice to osobna sprawa łatwa do wymiany. Można je naprawić, ale trzeba to zrobić w rzetelnym warsztacie. Ja akurat się przejechałem i musiałem potem kupić nowe.
Przy rozkręconym silniku wato wymienić pompę oleju.
Ciśnienie powinno się zawierać między 0,15-0,35 MPa. Ciśnienie można podregulować tym zaworem po prawej stronie korpusu.
Proponuję wymienić lub zrobić korbowody.
Nie wieżę że przy rozwalonym wale cylindry i tłoki są w dobrym stanie.
Głowice to osobna sprawa łatwa do wymiany. Można je naprawić, ale trzeba to zrobić w rzetelnym warsztacie. Ja akurat się przejechałem i musiałem potem kupić nowe.
Przy rozkręconym silniku wato wymienić pompę oleju.
Ciśnienie powinno się zawierać między 0,15-0,35 MPa. Ciśnienie można podregulować tym zaworem po prawej stronie korpusu.
Re: t25 remont u kolegi
a np.jeżeli bym podregulował i udało by się uzyskać dobry efekt cisnienia to można by wymienić tylko cylindry,tłoki,pierścienie jest sens
Re: t25 remont u kolegi
Podkręciłem troche cisnienie teraz mam 4 na gazie i na wolnych 1,20 ale pompa raczej do wymiany bo skoro na wolnych nie utrzymuje cisnienia to ona też będzie winna.Pozatym upatrzyłem sobie 3 zestawy naprawcze który z nich lepszy:
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... d6604cf017
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... d6604cf017
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-komple ... d6604cf017
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... d6604cf017
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... d6604cf017
-https://allegro.pl/oferta/zestaw-komple ... d6604cf017
Re: t25 remont u kolegi
Niestety trzeba by pytać kogoś kto zakładał dany produkt ....
Re: t25 remont u kolegi
a co powiesz o pierścieniach olejowych bo te blaszkowe jakoś słabo mi się widzi czym się róznią od zwykłych
Re: t25 remont u kolegi
Nie chcę wyjść na rasistę, ale tych w żółtym opakowaniu bym nie kupił bo mają arabskie napisy. Może to sugerować że pochodzą nie wiadomo skąd....
Nie kupił bym żadnego zestawu wysyłkowo nie sprawdziwszy go organoleptycznie. Chyba że miał bym informację z PIERWSZEJ ręki że ten konkretny zestaw sprawdził się. Mam tu na myśli że powiedział by mi to przysłowiowy Jan Nowak którego znam jako mechanika, a przynajmniej dobrego kierowcę. Nie zaś z opinii w sieci czy kolega szwagra ....
Zwróć uwagę że na żadnej aukcji nie ma wyraźnego zdjęcia z sygnaturą producenta, miejscem produkcji itd.
Jak robiłem remont u siebie byłem po części z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Wybrał zestaw naprawczy, a potem kazał ekspedientowi przynieść komplet pierścieni (Primy). Te oryginalne z zestawu wyrzucił.
Zwrócił mi uwagę że pierścienie do T-25 powinny być kierunkowe. Na pierścieniu powinna być kropka lub oznaczenie "top". Jeśli ich nie ma lub są niewyraźne to szmelc.
Mam nadzieją że zupełnie zaciemniłem obraz ....
Nie kupił bym żadnego zestawu wysyłkowo nie sprawdziwszy go organoleptycznie. Chyba że miał bym informację z PIERWSZEJ ręki że ten konkretny zestaw sprawdził się. Mam tu na myśli że powiedział by mi to przysłowiowy Jan Nowak którego znam jako mechanika, a przynajmniej dobrego kierowcę. Nie zaś z opinii w sieci czy kolega szwagra ....
Zwróć uwagę że na żadnej aukcji nie ma wyraźnego zdjęcia z sygnaturą producenta, miejscem produkcji itd.
Jak robiłem remont u siebie byłem po części z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Wybrał zestaw naprawczy, a potem kazał ekspedientowi przynieść komplet pierścieni (Primy). Te oryginalne z zestawu wyrzucił.
Zwrócił mi uwagę że pierścienie do T-25 powinny być kierunkowe. Na pierścieniu powinna być kropka lub oznaczenie "top". Jeśli ich nie ma lub są niewyraźne to szmelc.
Mam nadzieją że zupełnie zaciemniłem obraz ....
Re: t25 remont u kolegi
no właśnie że jest napisane ten drugi zestaw THM jest ponoć dobry i pierścienie mają oznaczenia TOP,ale tak jak mówisz wolałbym tego thm-a widzieć osobiście
Re: t25 remont u kolegi
Nie jest nic napisane !
THM, Pantera, czy dupex nic nie znaczy. Na etykiecie jest nazwa firmy, czasem logo, adres siedziby producenta, miejsce wytworzenia itd....
Jeśli ktoś nie podaje wyraźnie takich danych (tylko jakaś mglista fotografia) to wg. mnie oznacza że wstydzi się swojego produktu lub coś ukrywa.
Od kogo wiesz że dobry ?
THM, Pantera, czy dupex nic nie znaczy. Na etykiecie jest nazwa firmy, czasem logo, adres siedziby producenta, miejsce wytworzenia itd....
Jeśli ktoś nie podaje wyraźnie takich danych (tylko jakaś mglista fotografia) to wg. mnie oznacza że wstydzi się swojego produktu lub coś ukrywa.
Od kogo wiesz że dobry ?
Re: t25 remont u kolegi
czytałem troche o thm do ursusów zakaładają i mówią że jakoś to chodzi
Re: t25 remont u kolegi
panowie prawidłowy luz na zamku pierścieni oczywiście po włożeniu pierścienia do cylindra,ponoć według instrukcji 0,48 nominalnie czy to prawda
ile max może mieć luzu a ile minimalnie
ile max może mieć luzu a ile minimalnie
Re: t25 remont u kolegi
Wartość nominalna 0,48-0,8 mm,max 5 mm dla uszczelniających i 2,5 dla zgarniaczy.
Re: t25 remont u kolegi
a czy jest możliwość wymiany pompy oleju od spodu bez zdejmowania pokrywy rozrządu