T25 - siłownik wspomagania

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
jacekp00
Posty: 15
Rejestracja: 13 maja 2021, 7:02

T25 - siłownik wspomagania

Post autor: jacekp00 »

Witam
Jak w temacie, jaki powinien być optymalny skok siłownika dwu stronnego działania żeby osiągnąć dość dobry skręt, mam teraz zamontowane wspomaganie na dość małym (krótkim) siłowniku i promień skrętu mam baaaaaardzo duży.
Siłownik ze zdjęcia nie jest tym który posiadam, bardziej chodzi mi żeby pokazać mniej więcej jaki jest, choć mój jest dużo krótszy i bardziej "gruby", może ktoś u siebie ma coś sprawdzonego i może podzielić się cenną wiedzą.
Być może był ten temat wałkowany ale nie potrafię znaleźć informacji.
IMG_20210629_214219.jpg
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

Re: T25 - siłownik wspomagania

Post autor: marek »

Ja bym to zrobił w ten sposób Odepnij stary siłownik i zmierz odległość pomiędzy jego punktami podparcia przy maksymalnym skręcie w lewo a potem w prawo. Otrzymasz potrzebną Ci długość skoku tłoczyska Będziesz musiał ustawić punkt mocowania siłownika tak by po wysunięciu tłoczyska do połowy koła były ustawione na wprost.Możesz też zmienić punkt mocowania starego siłownika tak by przy wysuwie, który masz, koła skręcały mocniej.Ale wtedy zmienią się naprężenia i coś może nie wytrzymać.
jacekp00
Posty: 15
Rejestracja: 13 maja 2021, 7:02

Re: T25 - siłownik wspomagania

Post autor: jacekp00 »

marek pisze: 30 cze 2021, 9:00 Możesz też zmienić punkt mocowania starego siłownika tak by przy wysuwie, który masz, koła skręcały mocniej.Ale wtedy zmienią się naprężenia i coś może nie wytrzymać.
To zacny plan, ale nie zadziała, przy zmianie punktu mocowania siłownika nie otrzymamy lepszego promienia skrętu, bo skok siłownika w obie strony nadal pozostanie taki sam czyli nie "wychyli bardziej koła", efekt zadowalający można było by uzyskać na tym siłowniku tylko i wyłącznie kosztem promienia skrętu w drugą stronę. Poza tym aby otrzymywać większy promień skrętu w obie strony, sam siłownik musi mieć większy skok, tu cudów nie wymyślimy tak działa fizyka. Niestety siłowników nie można (no może i można, ale to nieuczciwe) tak sobie przymierzać i sprawdzać a potem zwracać sprzedawcy, dlatego właśnie padło pytanie.
Szczerze liczbę na odpowiedź typu ".... Mam tak zrobione odpowiednie ustawienie i siłownik typu........ (link,nr aukcji,typ, model ewentualnie zdjęcie z wymiarami obudowy siłownika) o skoku ......... mm (cm) załatwia sprawę bezboleśnie, natomiast skok .......mm (cm) skutkuje pogętymi błotnikami zapieraniem się opon o....etc., mam opony w rozmiarze ......../16."

Żeby była jasność, na dość marnej jakości zdjęciu pokazuje obecny siłownik skok całkowity około 100mm czyli po 50mm na stronę
IMG_20210630_100951.jpg
wojtek12321
Posty: 284
Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11

Re: T25 - siłownik wspomagania

Post autor: wojtek12321 »

liczy się długość "wąsa" zwrotnicy. Im dłuższy "wąs" zwrotnicy, tym potrzebny dłuższy skok siłownika. Im siłownik mocowany bliżej osi obrotu zwrotnicy (krótszy "wąs"), tym potrzebny krótszy skok siłownika. Tylko nie wiem jak by to wyglądało "siłowo", jakie wtedy będą naprężenia na elementy układu...
ODPOWIEDZ