Elektryka/Kolumna kierownicy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
igllo
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2018, 16:59

Elektryka/Kolumna kierownicy

Post autor: igllo »

Witam,
Mam dwa pytania odnośnie Władka:
1. W jakim celu jest ten czarny kabel połączony z masą na właczniku a z drugiej strony z kawałkiem plastiku. (zdjęcia w linku poniżej).

2. Czy taki luz na kierownicy około 60 stopni jest to oznaka kompletnego zużycia ślimaka w kolumnie czy jest jeszcze jakaś możłiwość ratowania tego przez regulację (wiem ze jest taka możłiwość a nie wiem czy jest sens tego próbować), a czy może jest jeszcze jakiś element w kolumnie który może powodować taki duży luz. (nagranie w linku poniżej)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
pop
Posty: 753
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

Re: Elektryka/Kolumna kierownicy

Post autor: pop »

1.To są resztki gniazda lampy przenośnej,masa jest podłączona przed włącznikiem,właśnie po to ,żeby nie włączać"hebla".
2.Regulacja raczej nie załatwi problemu.W tej kolumnie nawet jak się mocno przyłożysz do remontu,to rewelacji nie będzie,ale dla diagnosty powinno wystarczyć.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4840
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: Elektryka/Kolumna kierownicy

Post autor: Bolszewik »

Próbowałem naprawiać / regulować.
Wyjmowałem, wymieniałem, dorabiałem podkładki. Regulowałem śrubą, ale była uszkodzona.
Dałem sobie spokój bo olej i tak wyciekał (była opcja napchania smaru). Poza tym mam tą wersję która miała ten śmieszny daszek T25A2, a co za tym idzie wyższą kolumnę kierowniczą. Możliwość jazdy na "odwrót".

Kupiłem nową niską. Niestety nie jest to udana mechanicznie konstrukcja. Można sobie pomóc kupując krótki wąs. Bardzo pomaga na opór przy manewrach.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
igllo
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2018, 16:59

Re: Elektryka/Kolumna kierownicy

Post autor: igllo »

Dzięki wielkie Panowie
ODPOWIEDZ