T150K płyny eksploatacyjne.

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Zervidjani
Posty: 1
Rejestracja: 22 lis 2022, 14:19

T150K płyny eksploatacyjne.

Post autor: Zervidjani »

Witam serdecznie,

Jestem nowy na forum i pewnie bym tu nie trafił gdyby nie mój nowy nabytek jakim jest ciągnik T150K i związane z nim zapytanie.

Czy ktoś z szanownych Państwa orientuje się jaki winien być olej w układzie wspomagania kierowania tego ciągnika, mam dokumentację i wynika z niej że powinien tam być olej przemysłowy 20 (wrzecionowy 3). Wiem że sprzęt ma swoje lata i pewnie każdy olej jest lepszy niż to co lano kiedyś ale pytanie podstawowe to jaka powinna być jego lepkość ?
O ile do silnika, skrzyni i hydrauliki jest zalecany ten sam tj. M10G czyli zastosuję prawdopodobnie 15W30(podobne właściwości jeśli chodzi o lepkość w 100 stopniach) lub 15W40(nieco większa lepkość ale na pewno mu nie zaszkodzi :)), tak do wspomagania nie wiem czy nie lepszy byłby np. hydrauliczny typu HV32 czy po prostu również silnikowy się spisze do tego celu?

Dodam, że posiadam dwa takie czołgi z czego jeden ma wstawiony orbitrol natomiast drugi posiada jeszcze oryginalny serwomechanizm, dobrze by było gdyby dany olej pasował do obydwu systemów wspomagania ze względów ekonomicznych.
ODPOWIEDZ