c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

To może być ciekawa konstrukcja. Czy silnik był schowany pod maską Dzika, czy była inaczej zamontowana?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Wczoraj przy próbie orki dzikiem i nawracaniu wrzuciłem blokadę na prawą oś i po nawróceniu chciałem wrzucić ponownie blokadę na obie pół osie jednak już nie dało się i musiałem przerwać oranie ogródka bo dzik nie radził sobie,po prostu jedno koło kręciło się w miejscu ,po odkręceniu pokrywy skrzyni biegów wiedziałem już czemu nie da się włączyć blokady,oto fotki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 2d21c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f7 ... e29df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b1 ... 0de58.html
Jak widać nie mogłem przemieścić drążka bo rowki nie są idealnie w jednym rzędzie i regulacja boczną fajchą niczego nie dała i żeby zmieniać blokady to musiałem zdjąć zewnętrzną prowadnice blokad,oczywiście można by to zrobić za pomocą szlifierki po prostu tam gdzie wchodzi drążek czyli zewnętrzna prowadnica można by je trochę przyszlifować te rowki ale nie o to chodzi bo przecież to musi chodzić bez tego,więc na tych blokadach są zawleczki i śruby i zastanawiam się czy nie służą do tego żeby właśnie równo je wyregulować żeby były w jednym rzędzie,jeśli ktoś wie to prosił bym o odpowiedź.
Arek
Posty: 60
Rejestracja: 30 maja 2008, 20:04

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Arek »

A ta dzwignia z tyłu skrzyni do rozłączenia blokad jest dobrze ustawiona?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Tą dźwignią regulowałem właśnie ten rowek ale nic to nie dało,trzeba było odkręcić tą prowadnicę zewnętrzną gdzie wchodzi drążek,po prost wyglądało to tak jak by ta boczna wajcha była za krótka żeby nastawić tą linie prosta między tymi przekładniami



Po prostu wygląda to tak jak by te przekładnie nie pokrywały się z tymi rowkami na zewnątrz tam gdzie chodzi ten drążek i właśnie nie wiem jak to dobrze wyregulować żeby pokrywały się z tymi prowadnicami gdzie wchodzi drążek tak żeby nie trzeba było odkręcać tej prowadnicy żeby zmienić blokadę różnicową,czy do regulacji służą te śruby z zawleczkami?
Pentax
Posty: 58
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Pentax »

Te trzy śruby z zawleczkami zakrywają zatrzaski kulkowe , które mają zatrzymywać w odpowiednim miejscu wodziki ( wtedy nacięcia na dźwignię powinny być w jednej lini). Na wodzikach masz nacięcia , w te nacięcia wchodzą kulki i są dociskane sprężynami. Sprawdź , czy są spręzyny i kulki we wszystkich trzech gniazdach , a zwłaszcza w środkowym ( sposób na wyjęcie kulki to wkrętak a końcówką magnetyczną). Może sprężyna pękła i nie dociska kulki i przez to wodzik nie zatrzymuje się w odpowiednim miejscu i stąd te kłopoty .
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Miałeś rację Pentax,sprężynka mi poszła,dzisiaj będę kombinował żeby taką dobrać.
Pentax
Posty: 58
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:27

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Pentax »

Cieszę się, że mogłem pomóc :). Powodzenia .
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Wyczytałem gdzieś na forum o sposobie skutecznego czyszczenia gaźnika,otóż było napisane żeby gaźnik wygotować w wodzie z octem,podobno że po takiej kąpieli wygląda jak nowy,co o tym sądzicie?Czy ktoś już tak próbował i czy to nie zaszkodzi gaźnikowi?
Awatar użytkownika
fazer_19
Posty: 194
Rejestracja: 18 maja 2007, 23:30

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: fazer_19 »

Witam kolegów potrzebuje danych na temat tłoka w dziku a dokładniej wymiarów, czy są szlify jakieś??? Tłok chce dopasować do Iża i potrzebuje dokładnych wymiarów:)
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

To nie oryginał jak mi się zdaje.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

To hybryda naszego silnika S-301D z jakimś czeskim odpowiednikiem naszego Dzika.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Która waszym zdaniem przyczepa była bardziej praktyczna,czy przyczepa do dzika TI-800 czy do ursusa c-308 czyli P-308,z moich obserwacji wynika ze przyczepa do dzika była niższa ale miała większą ładowność o 50 kg,niższa czyli lepsza do załadunku,jednak przyczepa do ursusa miała lepsze siedzisko kierowcy,tak skonstruowany że można było wieźć pasażera(coś w rodzaju ławy mimo że była ona jednoosobowa)w dziku był pewien problem bo siedzisko było tylko dla kierowcy,szczerze mówiąc trudno jest mi ocenić która przyczepa jest ładniejsza bo moim zdaniem obie są bardzo ładne.Jakie jest wasze zdanie na temat przyczep do Polskich ciągników jednoosiowych.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4846
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

Moje prywatne zdanie:

1. 50 kg żadna różnica nikt nie jeździ z wagą.

2. Bardzo dobrze że nie da się wziąć pasażera. Kierowca trzyma się nie tylko d... w siedzisku ale i opiera nogi o podnóżki i trzyma rękami kierownicy, coś jak w motocyklu. Natomiast przez analogię do motocykla to tak jak byś posadził pasażera na kierownicy. Siedzieć mu ciasno, trzymać nie ma się czego a nogi najlepiej jak by założył za uszy.

Jeśli koniecznie chcesz kogoś wozić i go nie uszkodzić to zrób szeroką ławę z miejscem na stopy i podłokietnikami. Albo po prostu pasażer na pakę ...
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 »

witam kolegow posiadam ciagnik C-308 i ma pytanie ,w silniku pod gaznikiem wystaje precik od klapki ktora znajduje sie w komorze wentylatora ,czy on ma byc gdzies podlaczony? i potrzebuje wymiar dlugosci pretow obciaznikow ktore znajduja sie z przodu . prosze o odpowiedz dziekuje
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Kolego ten pręcik który wystaje jest od regulatora obrotów i powinien być podłączony do gaźnika.
A co do długości to musze zmierzyć.
krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 »

dzieki za odpowiedz ale mam rozumiec to ze ten precik ma byc podlaczony cieglem na dole do przepustnicy gaznika
Mariusz71
Posty: 20
Rejestracja: 09 lip 2010, 18:32

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Mariusz71 »

Jeśli ktoś z was ma kłopoty z oryginalnym gaznikiem od Dzika (Jikov 30 POH) to mam dla was ciekawą uwagę. Czasami się zdarza że Dziczek chodzi na ssaniu a po przełączeniu na tryb prace wchodzi na wysokie obroty i gaśnie. Przyczyną jest brak takiego małego broka , który znajduje się koło dyszy wolnych obrotów. Po zaślepieniu tego małego otworu Dziczek chodzi jak lalunia:).
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Miałem coś takiego z Dziczkiem tego sezonu. Sprawdzę na wiosnę. Dziękuję za uwagę i podzielenie się informacją.
krzysiek19750
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: krzysiek19750 »

Witam, posiadam ursus C308 i mam z nim problem bo siadają w nim świece i nie wiem co mam dalej z nim robić.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Sprzedaj mi.
ODPOWIEDZ