c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

W sklepach rolniczych najszybciej. Ewentualnie w motoryzacyjnych
Tańszym i również bdb materiałem jest papier na uszczelki w sklepie rolniczym dostaniesz bez problemu.

http://allegro.pl/material-papier-na-us ... 2900.html

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

koledzy podpowie mi ktos jak podłączyć lampe w dziku. bo u mnie kompletnie nic nie ma. tam gdzie wychodzi przewód do swiecy jest tylko podłączony przewód z prawej strony pod sróbke co idzie do kierownicy pod przycisk gaszenia. chciałbym dodac przełącznik jakis przełącznik do lampy tylko jak go podłączyc.. pomoze ktos. pozdrawiam
ivan78
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:09

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: ivan78 »

tam powiny byc trzy wyscia srodkowy do swiecy prawy do gaszenia a alewej strony wyjsie z cewek swietlnych na lampebynajmiej przy moim silniuku tak jest
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Aby to sprawnie działało musisz mieć akumulator, przełącznik w kierownicy oraz prostownik selenowy. A tak wogóle to cofnij się kilka stron do tylu tam jest dodany schemat instalacji w instrukcji obsługi lub w katalogu części nie pamiętam w której książce jest.
adasko719
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adasko719 »

witam bardzo długo mnie tutaj nie było bo około 3 albo i 4 lat ale nie wynika to z tego że zapomniałem o Was koledzy , odnośnie sprawdzenia ładowania w dziku czy ursusie to nie potrzeba akumulatora bo i tak prądnica podaje napięcie wystarczy podpiąć jeden przewód do zacisku jak podał Santi a drugi do masy lampa bedzie swieciła , jasność jest podyktowana obrotami silnika bo przecież mamy doczynienia z pradnicą , pozdrawiam Adam dawniej spec jak mnie nazwaliście




co do silników mam parę gratów bo udało mi się wyrwać od wizyty w hucie, z powodów rodzinnych i sporej kwoty jaką facet chciał na złomie nie udało mi się uratować dzika od wizyty w chucie , wiec panowie jak sie golimy pomyslmy o tych dzikach i ursusikach kture przetopili na żyletki
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Masz rację Adamie żarówka bedzie się świeciła, jasność świecenia będzie zależała od obrotów. ale żywotność żarówki będzie znikoma, może być nawet tak że po dodaniu gazu spali się. Dlatego stosowane były prostowniki selenowe których zadaniem jest zmiana napięcia przemiennego na stałe, które to umożliwia prawidłowe ładowanie akumilatora i funkcjonowanie osprzętu elektrycznego np oświetlenia.
Obrazek
Obrazek
Zgonie ze schemtaem napięcie z prądnicy przechodzi przez prostownik selenowy (3) i trafia min na ładowanie i na przełącznik świateł (38) dopiero wówczas trafia na zarówki.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
bonzaj_pako
Posty: 19
Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: bonzaj_pako »

a to tak było w oryginale? nie wiem ale u mnie po akumulatorze nie ma sladu. i chyba wogóle go nie było
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Tak jest w oryginale w Dziku. Podstawka na akumulator przykręcona miedzy silnikiem a obudową srzęgła do dekielka pod obudową sprzęgła.Dzisiaj uruchomiłem Ursuska 308 po zimie. Było sporo roboty czyszczenie gaźnika, a i jescze spawanie obudowy koła sprzegłowego w miejsu koło klina oraz wymiana symeringa. To jest słaby punkt Ursuska bardzo często pęka, obudowa jest z żeliwa. A co do gaźnika ursusek odpalił bez problemu tylko teraz chodzi na ssaniu a jak dam na pracę gaśnie, tak poza tym śmiga ino szum. Mozna coś przestawić w gaźniku?
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Witam mam pytanie do kolegów jak prawidłowo ustawić poziom paliwa w gaźniku Jikov, mam kilka gaźników ale w każdym jest blaszka inaczej podgięta. czy to się ustawia na "oko" czy jest jakiś stały wymiar.


A co do przeróbki oświetlenia na diodę lub układ greatza ja pozostanę przy oryginale chyba że kolega bonzaj_pako pójdzie w przeróbke. Dla mnie to oświetlenie jest wystarczające.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1538
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: marek »

Jeżeli mnie pamięć nie myli to poziom paliwa ustawia się 3 mm. poniżej poziomu wylotu rozpylacza w dyfuzorze.Ponieważ do tak dokładnego ustawienia potrzeba specjalnej rurki z podziałką to ja ustawiam tak żeby paliwo samoczynnie nie pojawiało się w gardzieli gaźnika choćby poprzez ,,pocenie" się wylotu rozpylacza. Nie mówiąc już o kapaniu. A reszta to już obserwacja zużycia paliwa i mocy silnika.Jak słaby -poziom za niski. Jak pali za dużo i kopci - za wysoki.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Rozpylacza, czyli masz na myśli tą rurke w gardzieli z kilkoma otworami.

Mój w tej chwili moc ma ale kopci niesamowicie. znaczy sie żę jest za wysoki poziom. Kapać nie kapie, odpala bez problemu.Co do spalania nie testowałem.
adasko719
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2012, 23:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: adasko719 »

koledzy na temat oświetlenia w ciągniczkach Dzik i Ursus mamy wszyscy rację bo Dziki miały instalację rozbudowaną a Ursusiki biedniejszą i jak troszkę popatrzycie na instalację Ursusika tu włącznik świateł to było nic innego jak przełącznik od późniejszej wsk a przycisk służący w wsk do sygnału był w Ursusiku do gaszenia:DB)
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

Witam.

Jestem nowy na forum, mam na imię Radek i właśnie zamierzam zabrać się do naprawy ciągnika dzik 21 od mojego dziadka (nie jest on w oryginale, bo jest przerobiony na 4 koła) ale też ma swój urok. Mam pytanie jaką świecę zastosować, tak żeby nie było problemów z pracą silnika na gwint M14 - dzik ma wstawioną tulejkę w głowicy i dlatego też nie wiem jaką świecę tam wkręcić (w instrukcji jest świeca na gwint M18 i czytając to forum większość porad dotyczyła świec właśnie z tym gwintem M18)

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ chcę reanimować ten ciągnik, który daże dużym sentymentem :)

Pozdrawiam.*tup*
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Zobacz tutaj e temacie MODYFIKACJE
http://muerte28.republika.pl/
roofmaniak
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: roofmaniak »

ok dzięki wielkie - już sprawdziłem, że pasują świece z fiata 125/126 z gwintem m14. Ciekawe jak na nich będzie działał.
Pozdrawiam.
Bronek19
Posty: 46
Rejestracja: 27 sty 2008, 12:46

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bronek19 »

Witam zaczynam składanie mojej skrzyni w dziku i mam pytanie o mechanizm różnicowy po obu stronach skrzyni są te dekielki za nimi seger i łożysko czy między tą oprawę a obudowę skrzyni dawać uszczelkę jak tak to czy jak odbezpieczę ten seger czy to zejdzie czy trzeba to zbić bo nie chciałbym już tego ruszać ale jak trzeba pozdrawiam
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Witam, mam pytanie do kolegów odnośnie gaźnika Jikov. Niby taki prosty a tyle z nim kłopotu. Problem jest mianowicie taki że nie podaje paliwa na cylinder (świeca sucha), a jak ściągnę filtr to stoi paliwo w kolanku do filtra. Jeżeli juz odplalę chwilę pojeżdżę ja mu gaz a on gaśnie jak by mu paliwa brakowało. Postoi chwilę tak jak by się paliwo uzupełniło i znowu chwilę jest dobrze. Chciałem wrócić do oryginału wcześniej był gaźnik Junaka i tu niespodzianka.
lonus
Posty: 207
Rejestracja: 12 gru 2011, 12:28

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: lonus »

Czasem w Pegazie zacinał się zaworek podający paliwo ,iglica się zacięła , albo zasyfiło dysze,albo filterki się zasyfiły.A wcześniej na nim jeździłeś ?Jak nie to spróbuj podnieść poziom paliwa.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Santi daj sobie spokój z tym gaźnikiem Jikov. Dla mnie to jest porażka. Załóż od junaka jak masz i nie będziesz miał problemów. Ja do swojego kupiłem zamiennik gaźnika pegaz i cyka jak zegarek, a na jikov niby ładnie zapalał ale przy większych obrotach dusił się i nic z tym nie szło zrobić.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Wcześniej chodził na Pegazie dobrze. Chciałem wrócić na oryginał, ale nie idzie ładu dojść z tym gaźnikiem. Jak nie problem z odpaleniem to się paliwo wylewa.
ODPOWIEDZ