c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Gaźnik to system mikrokanalików i dysz.
Najprostszy to taki, gdzie kręcimy ustawieniem od paliwa (powietrze = constans). W rozbudowanych kręcisz jeszcze powietrzem do zmieszania z paliwem.
Są dysze o stałych otworach - jak zmienisz ich średnicę (otwór) to zmieniasz skład mieszanki (aby zmniejszyć wystarczy wstawić zagięty drucik, aby nie wypadł). Są też i regulacyjne co ustawiaj przepływ czynnika - takie stożkowe. Aby się nie odkręcały wystarczy dać sprężynkę pod śrubę.
Jak masz możliwość to zaproś kolegę co się zna na gaźnikach motocyklowych. W końcu da radę.
Najprostszy to taki, gdzie kręcimy ustawieniem od paliwa (powietrze = constans). W rozbudowanych kręcisz jeszcze powietrzem do zmieszania z paliwem.
Są dysze o stałych otworach - jak zmienisz ich średnicę (otwór) to zmieniasz skład mieszanki (aby zmniejszyć wystarczy wstawić zagięty drucik, aby nie wypadł). Są też i regulacyjne co ustawiaj przepływ czynnika - takie stożkowe. Aby się nie odkręcały wystarczy dać sprężynkę pod śrubę.
Jak masz możliwość to zaproś kolegę co się zna na gaźnikach motocyklowych. W końcu da radę.
RE: c-308 lub Dzik-2
Szczerze powiedzawszy to gaźniki motocyklowe nie sa mi obce. Tylko ten Jikov 30 POH mi "wybiera jajka". Troche mało jest literatury na jego temat. Dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie dane i spostrzerzenia dotyczące tego gaźnika. Myślę, że da się go doprowadzić do porządku.
RE: c-308 lub Dzik-2
Pewnie, że się da.
Nie kombinuj za dużo, ale zobacz czy nie dostaje lewego powietrza na ośce itp.
Nie kombinuj za dużo, ale zobacz czy nie dostaje lewego powietrza na ośce itp.
RE: c-308 lub Dzik-2
No ośka ma lekkie luzy ale raczej nie ma jak tego uszczelnić. jedynie trzeba by regenerować. Podejrzewam, że skończy się na gruntownym przeglądzie całego silnika bo stał z 20 lat to tam mogą sie cuda dziać. Głównie uszczelnienia będe chciał wymienić.
RE: c-308 lub Dzik-2
Tak mogą być cuda. Stało, a teraz odpaliłeś. jak dostanie temperatury to wyjdą inne cuda. Chyba kapitalka...
RE: c-308 lub Dzik-2
Założyłem dzisiaj gaźnik. Pierwszy efekt, przelałem go pyk zapalił. Pochodił z minute wszedł na obroty i zgasł. Po tym już same problemy. Juz go więcej nie mogłem odpalić. Dlatego nic na razie nie moge powiedziec na temat tego gaźnika.
Ale zauważyłem inny problem suchą świecę mało tego odkręcam "kranik"w skrzyni korbowej a tam paliwo jest. Wygląda na to że nie trzymaja uszczelniacze na wale. Nie może spreżyć (zrobić podciśnienia) paliwa które powinno być przekierowane kanałami nad tłok. Czasami zaskoczy i chodzi bez problemu. Tak mi się wydaje. Silnik ogólnie kompresję ma mocną. Mam problem z tym silnikiem będę musiał go rozebrać.
Ogólnie te silniki nie są chyba za bardzo udane. Raz że te uszczelniacze na wale w formie pieścieni (zamiast simeringa), gaźnik ikov, przyśpiszacze i inne bajery. Te silniki żeby dobrze chodziły musza być chyba naprawdę w dobrym stanie. Posiadam taki silnik po remoncie Nowy wał, uszczelniacze, nowy tłok, piescienie, cylinder po szlifie. On mi chodzi.
To jest ten gaźnik u kolegi Mario ładnie chodzi w każdym zakresie.
http://allegro.pl/gaznik-jawa-cz-175-25 ... 72219.html
Miałem różne silniki Sachsa czy nawet taki silnik od WSK 3 proste jak budowa cepa. Na wale simeringi, gaźnik prosty, zapłon prosty. Nawet jak silnik jest podjechany to nie ma problemu z odpaleniem.
Ale zauważyłem inny problem suchą świecę mało tego odkręcam "kranik"w skrzyni korbowej a tam paliwo jest. Wygląda na to że nie trzymaja uszczelniacze na wale. Nie może spreżyć (zrobić podciśnienia) paliwa które powinno być przekierowane kanałami nad tłok. Czasami zaskoczy i chodzi bez problemu. Tak mi się wydaje. Silnik ogólnie kompresję ma mocną. Mam problem z tym silnikiem będę musiał go rozebrać.
Ogólnie te silniki nie są chyba za bardzo udane. Raz że te uszczelniacze na wale w formie pieścieni (zamiast simeringa), gaźnik ikov, przyśpiszacze i inne bajery. Te silniki żeby dobrze chodziły musza być chyba naprawdę w dobrym stanie. Posiadam taki silnik po remoncie Nowy wał, uszczelniacze, nowy tłok, piescienie, cylinder po szlifie. On mi chodzi.
To jest ten gaźnik u kolegi Mario ładnie chodzi w każdym zakresie.
http://allegro.pl/gaznik-jawa-cz-175-25 ... 72219.html
Miałem różne silniki Sachsa czy nawet taki silnik od WSK 3 proste jak budowa cepa. Na wale simeringi, gaźnik prosty, zapłon prosty. Nawet jak silnik jest podjechany to nie ma problemu z odpaleniem.
RE: c-308 lub Dzik-2
Może to faktycznie być przyczyna z tym kiepskim silnikiem bo ja mam po remoncie i mi tyka jak zegarek na tym gaźniku.
RE: c-308 lub Dzik-2
Próbowałem jeszcze wczoraj różnych kombinacji z gaźnikiem, ale bez dobrego skutku. Doszedłem do wniosku, że remont silnika jest wskazany. Są spore luzy na wale, cylinder też dość podjechany. Trzeba to zrobić jak należy. Więc jak znajdę trochę czasu, to się tym zajmę i napiszę tu, jaki jest efekt.
RE: c-308 lub Dzik-2
Załozyłem dzisiaj gaźnik do silnika w którym zrobiłem remont. Chodzi bardzo ładnie. Kupiłem go na tej aukcji
http://allegro.pl/gaznik-jawa-cz-175-25 ... 72219.html
http://allegro.pl/gaznik-jawa-cz-175-25 ... 72219.html
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!!!
Gdy zakupiłem Dzika miał w silniku wkręconą ISKRĘ FE65 PS SUPER nie mówię że to zła świece ale jak dla mnie to często chwytała nagar (może dlatego że wtedy Dzik był używany okazjonalnie i nie maił czasu się dobrze rozgrzać- bardzo krótkie trasy; jakkolwiek świeca była dość dobra dlatego trochę mi posłużyła*hilarious*)
Ostatnio moim Dzikiem miałem przygodę na łące skąd wywoziłem ziemie niestety podjazd był bardzo stromy i grząski przez co Dzik miał problem z wyjazdem, na szczęście obyło się bez "ofiar w sprzęcie"*annoy*. Z tym że dnia następnego po tym incydencie chciałem jeszcze raz jechać lecz po przejechaniu kilku metrów silnik zgasł i nie dało się go już uruchomić (nie pomogło czyszczenie świecy). Po wymianie na inną świece (NGK R BPR6ES) silniczek zagrał dalej i można było kontynuować dalsze prace transportowe (ogółem na tej świecy zrobiłem ponad 6km). Pragnę zaznaczyć że po wymianie świecy Dzik śmigał jak trzeba ( "miód malina maszyna").
I tu rodzi się moje pytanie drodzy koledzy retro-traktorzyści jakie świece stosujecie w swoich maszynach i jak długo one wytrzymują wam; osobiście jeżdżę na świecach samochodowych jakie zostają się ojcu kiedy to w aucie czas je wymienić są to świece właśnie wspomnianego NGK R BPR6ES.
Byłem również na stronce: http://muerte28.republika.pl/ lecz po przeczytaniu artykułu nie wiem na którą się zdecydować dlatego proszę Was o pomoc koledzy. Napiszcie jakie świece stosujecie bo te które mam są dobre ale jak dostaną wyższą temperaturą to później nadają sie tylko do wyrzucenia*no*
Gdy zakupiłem Dzika miał w silniku wkręconą ISKRĘ FE65 PS SUPER nie mówię że to zła świece ale jak dla mnie to często chwytała nagar (może dlatego że wtedy Dzik był używany okazjonalnie i nie maił czasu się dobrze rozgrzać- bardzo krótkie trasy; jakkolwiek świeca była dość dobra dlatego trochę mi posłużyła*hilarious*)
Ostatnio moim Dzikiem miałem przygodę na łące skąd wywoziłem ziemie niestety podjazd był bardzo stromy i grząski przez co Dzik miał problem z wyjazdem, na szczęście obyło się bez "ofiar w sprzęcie"*annoy*. Z tym że dnia następnego po tym incydencie chciałem jeszcze raz jechać lecz po przejechaniu kilku metrów silnik zgasł i nie dało się go już uruchomić (nie pomogło czyszczenie świecy). Po wymianie na inną świece (NGK R BPR6ES) silniczek zagrał dalej i można było kontynuować dalsze prace transportowe (ogółem na tej świecy zrobiłem ponad 6km). Pragnę zaznaczyć że po wymianie świecy Dzik śmigał jak trzeba ( "miód malina maszyna").
I tu rodzi się moje pytanie drodzy koledzy retro-traktorzyści jakie świece stosujecie w swoich maszynach i jak długo one wytrzymują wam; osobiście jeżdżę na świecach samochodowych jakie zostają się ojcu kiedy to w aucie czas je wymienić są to świece właśnie wspomnianego NGK R BPR6ES.
Byłem również na stronce: http://muerte28.republika.pl/ lecz po przeczytaniu artykułu nie wiem na którą się zdecydować dlatego proszę Was o pomoc koledzy. Napiszcie jakie świece stosujecie bo te które mam są dobre ale jak dostaną wyższą temperaturą to później nadają sie tylko do wyrzucenia*no*
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam. Ja mam u siebie założoną ze starych zapasów świece M18 75 i na tej świecy chodzi mi ładnie. Mam jeszcze kilka 60 ale one po 15 min są do wyrzucenia. A te świece ówczesne iskry to się do niczego nie nadają. Ogólnie Dzik ma tendencje do zarzucania, lubi wysokie obroty wówczas jest ok. Najlepszym rozwiązaniem jest zapłon bateryjny wtedy śmiga super. Ale to już nie oryginał. Dobre świece są boscha. Można przerobić na M14 ze względu na dostępność i cenę świec.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam!!!
świeca którą mam założoną to już wcześniej wspomniany NGK R BPR6ES jak na razie jestem z niej zadowolony, silniczek pali od strzała jedynym jej mankamentem jest to że gdy dzik chodzi długo na małych obrotach (biegu jałowym) to zbiera się na niej nagar i tylko większa przy-gazówka jest wstanie odrzucić z niej nagar. Niestety jak już pisałem nie są one odporne na wysoka temperaturę w momencie gdy dzik wpadnie w tarapaty i trzeba się wygrzebać. No ale cóż coś za coś póki co myślę że zostanę przy niej; a tak jak pisał kolega Santi 2006 jedynym sposobem na uporanie się z problemem jednakowej iskry jest przerobienie zapłonu na bateryjny. Ale póki co to świeca z tej firmy NGK wytrzymuje mi około roku a zapas ich mam teraz dość spory więc nie jest źle; zobaczymy co czas pokaże może się skusze na zapłon bateryjny.
Wielkie dzięki za pomoc koledzy; mam tylko nadzieje że admin nie będzie miał za złe że się tak rozpisuje*rofl*
świeca którą mam założoną to już wcześniej wspomniany NGK R BPR6ES jak na razie jestem z niej zadowolony, silniczek pali od strzała jedynym jej mankamentem jest to że gdy dzik chodzi długo na małych obrotach (biegu jałowym) to zbiera się na niej nagar i tylko większa przy-gazówka jest wstanie odrzucić z niej nagar. Niestety jak już pisałem nie są one odporne na wysoka temperaturę w momencie gdy dzik wpadnie w tarapaty i trzeba się wygrzebać. No ale cóż coś za coś póki co myślę że zostanę przy niej; a tak jak pisał kolega Santi 2006 jedynym sposobem na uporanie się z problemem jednakowej iskry jest przerobienie zapłonu na bateryjny. Ale póki co to świeca z tej firmy NGK wytrzymuje mi około roku a zapas ich mam teraz dość spory więc nie jest źle; zobaczymy co czas pokaże może się skusze na zapłon bateryjny.
Wielkie dzięki za pomoc koledzy; mam tylko nadzieje że admin nie będzie miał za złe że się tak rozpisuje*rofl*
RE: c-308 lub Dzik-2
Kolego a ta świeca NGK jest z gwintem m18 czy m14.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 mar 2012, 19:57
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam, Jestem nowy na forum mam sama z silnikiem dzika. Odkupiłem go nie dawno. I mam problem z jedną częścią a mianowicie przerywaczem czy czymś takim <mogę wysłać zdjęcie> nie znam się na tym kompletnie. Możesz mi podpowiedzieć albo polecić na forum kto zna się na tym??
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
czesc koledzy. wie ktos moze od czego pasuja lub gdzie mozna nabyc platynki do dzika. i poszukuje rowniez swiecy do dzikusa z ngk. bo iskra u mnie idzie jak woda 2 dziennie.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam czy może mi ktoś powiedzieć jaki jest numer na uszczelniaczach półosi i numer łożysk na zwojnicach chodzi mi o te co są pod deklami koło półosi pozdrawiam
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 lut 2012, 22:23
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam.
Mam taki problem - posiadam w swoim dziku "prawie" prostokątny zbiornik paliwa i chcę wymienić w nim kranik, ale za nic nie mogę dobrać kranika do tego zbiornika. Wejście pod kranik posiada gwint zewnętrzny o średnicy 16mm, może wiecie z czego przypasowałby kranik do tego zbiornika?
Proszę o pomoc - pozdrawiam.
a co do platynek to zdaje mi się że śmiało można zastosować przerywacz z motorynki lub podobne - kwestia aby mocowanie pasowało i nie powinno być problemów.
Pozdrawiam.
Mam taki problem - posiadam w swoim dziku "prawie" prostokątny zbiornik paliwa i chcę wymienić w nim kranik, ale za nic nie mogę dobrać kranika do tego zbiornika. Wejście pod kranik posiada gwint zewnętrzny o średnicy 16mm, może wiecie z czego przypasowałby kranik do tego zbiornika?
Proszę o pomoc - pozdrawiam.
a co do platynek to zdaje mi się że śmiało można zastosować przerywacz z motorynki lub podobne - kwestia aby mocowanie pasowało i nie powinno być problemów.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 gru 2011, 19:38
RE: c-308 lub Dzik-2
kolego kranik mozesz zastosowac od ciągnika c-330 oraz bedzie ci potrzebna przejściówka z ciągnika c-325/28 na c-330. pracuje w sklepie rolniczym i znam pare takich ciekawostek do zastosowania do dzika( mieszki gumy na dzwignie skrzyni biegów i takie tam) jak cos wystarczy zapytac moze pomoge
RE: c-308 lub Dzik-2
Od czego można podpasować mieszki na skrzynię biegów do dzika? Pomożesz bonzaj_pako?
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeżeli chodzi o kranik, to ja zamontowałem od SHL 175 (M11) - są dostępne na Allegro i pasują idealnie.
Też jestem ciekaw, co do tych mieszków -jak pytał OrexO,
Czekamy na podpowiedź bonzaj_pako
Pozdrawiam
Też jestem ciekaw, co do tych mieszków -jak pytał OrexO,
Czekamy na podpowiedź bonzaj_pako
Pozdrawiam
Dzik 21(72r.), Andoria S320(61r.),S231, Dolpima PS190 i PS280, Dzik-1(59r.)